Смяна на гумички на клапаните на 4A-FE
- ilko ivanov
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22 Сеп 2006 21:59
- Местоположение: Montana
Смяна на гумички на клапаните на 4A-FE
Има ли начин да сменя гумичките без да свалям главата?Някоя изпитана марка?Благодаря предварително за отговорите и за евентуални съвети.
Celica Т18 4A-FE
Celica T18 3S-GE
Celica T18 3S-GE

Е точно това действие го правих преди два месеца. Голяма простотия стана.
В почти всички сервизи дали ще се сваля главата или не цената е 100 лева. Едните казват - ще сваля главата за да се напаснат клапаните, иначе е възможно да се загуби (падне) компресия на някой от цилиндрите. Другите - по трудно е и трябва специална скоба.
Моя майстор каза, че само японски коли прави и всичко е ясно по 4АФЕ-то. Мислеше да сваля главата, но като видя колко много работа му се отваря се отказа, един ден прави скоба и смени гумичките. Отидох, запалих колата- всичко ОК. Като пътувах към къщи и Карината влезе в нормалния си температурен режим, на фона на тихо работещия двигател изпъкна един жужащ шум, който дотогава го нямаше. На другия ден отидох пак при него и почнаха "майсторските" номера, че това е от ремиците или от ролката и т.н. Не се заяждах, като не може по-добре да не се учи на моята кола, записах се в ТМ Ауто и смед седмица при тях. Оказа се грешно сглобени разпределителни валове и от там недобре зацепен ангренажен ремък. Добре, че нямаше поражения. Това ми струваше 160 лева. С подобни "майсторски" проблеми при тях идвали точно тези 4АФЕ двигатели на Селики и Карини.
Съветът ми е - щом ремонтът е по двигателя отиваш в ТМ Ауто. Смяната на гумичките при тях е 260 лева.
Все пак се радвам, че оня ми ти "майсторне не свали главата ... незнам какво щеше да стане.
Дано да съм бил полезен!
В почти всички сервизи дали ще се сваля главата или не цената е 100 лева. Едните казват - ще сваля главата за да се напаснат клапаните, иначе е възможно да се загуби (падне) компресия на някой от цилиндрите. Другите - по трудно е и трябва специална скоба.
Моя майстор каза, че само японски коли прави и всичко е ясно по 4АФЕ-то. Мислеше да сваля главата, но като видя колко много работа му се отваря се отказа, един ден прави скоба и смени гумичките. Отидох, запалих колата- всичко ОК. Като пътувах към къщи и Карината влезе в нормалния си температурен режим, на фона на тихо работещия двигател изпъкна един жужащ шум, който дотогава го нямаше. На другия ден отидох пак при него и почнаха "майсторските" номера, че това е от ремиците или от ролката и т.н. Не се заяждах, като не може по-добре да не се учи на моята кола, записах се в ТМ Ауто и смед седмица при тях. Оказа се грешно сглобени разпределителни валове и от там недобре зацепен ангренажен ремък. Добре, че нямаше поражения. Това ми струваше 160 лева. С подобни "майсторски" проблеми при тях идвали точно тези 4АФЕ двигатели на Селики и Карини.
Съветът ми е - щом ремонтът е по двигателя отиваш в ТМ Ауто. Смяната на гумичките при тях е 260 лева.
Все пак се радвам, че оня ми ти "майсторне не свали главата ... незнам какво щеше да стане.
Дано да съм бил полезен!
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994
116ps, 4A-FE, 1994
- ilko ivanov
- Мнения: 11
- Регистриран на: 22 Сеп 2006 21:59
- Местоположение: Montana
Благодаря много за съвета.
Може би трябва да уточня,че ме интересува по-скоро практическата страна на въпроса на която все пак си отговорил - явно може да се сменят гумичките без да се сваля главата.Не ме притеснява зацепване и т.н.Преди около 12000км. сменях гарнитура(доста работа си е) и още ме е яд, че не смених тогава гумички,като и тогава пипаше масло ама нали все бързам да се возя.
Та освен по-специфична скоба, която явно ще трябва да правя,ме интересува колко е разстоянието между буталото и клапана в ГМТ и ако е голямо как да го реша този проблем, щото незнам през отвора за свеща с какъв инструмент ще трябва да подложа под клапана.
Може би трябва да уточня,че ме интересува по-скоро практическата страна на въпроса на която все пак си отговорил - явно може да се сменят гумичките без да се сваля главата.Не ме притеснява зацепване и т.н.Преди около 12000км. сменях гарнитура(доста работа си е) и още ме е яд, че не смених тогава гумички,като и тогава пипаше масло ама нали все бързам да се возя.
Та освен по-специфична скоба, която явно ще трябва да правя,ме интересува колко е разстоянието между буталото и клапана в ГМТ и ако е голямо как да го реша този проблем, щото незнам през отвора за свеща с какъв инструмент ще трябва да подложа под клапана.

Celica Т18 4A-FE
Celica T18 3S-GE
Celica T18 3S-GE

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта