Страница 1 от 3
пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 14 Дек 2012 21:50
от jim_beam
значи от 2 седмици държи към -15 и понеже много рядко я карам пак познатите проблеми.завчера жената се пробвала заранта да я подкара,обаче запалва,гасне,няколко пъти така,докато се сети да подаде малко газ да зацепи.вчера заредих догоре,сложих и добавка кастрол,викам си край на проблемите.ама не,днес сутринта пак беше -15,запали нормално,но след 3км взе да губи мощност,почти закюфка,голям резил.явно е позамръзнал филтъра,сменян е преди 1,5год. и 23к,тия от тойота дават на 60к да се сменя,много са в грешка.хубаво викаше басман поне 1 път на година,ама...добре,че се затопля времето,днес е само -6,направо си е за по къс ръкав.

д.ба и несгодите,следващата няма да е дизел,никога!

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 14 Дек 2012 22:06
от mitkoa
Защо не смениш бензиностанцията?
От както я имам моята не ми се е случвало да запали от 2-ия път.Винаги от раз,на първото завъртане.
Преди зареждах "хубавата" нафта на ОМВ.От 2 години само на Лукойл.Допълнителни добавки не слагам
Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 14 Дек 2012 23:18
от zi_zi_top
mitkoa написа:...От 2 години само на Лукойл. Допълнителни добавки не слагам
+1

С уточнението, че зареждам Екто дизел.
Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 08:47
от Kiki
Аз пък 200 000 зареждам само от по-скъппата нафта на ОМВ е нямам обсолютно никакви проблеми.
На 30 000 като сменям горивния филтър и винаги го разкоствам да вида какво има вътре и никога не съм намирал вода или каквито и да са боклуци в него.
Вече съм решил да го сменям поне на 45 000км.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 09:39
от slowtraveler
Съгласен съм с Кики...
Зареждаме дизелаците само в ОМВ (но от по-евтината нафта), и сменяме филтри на 30х.км...
Няма проблеми (то и студа не е чак-толкова голям във Варна де...)
Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 12:37
от jim_beam
mitkoa написа:Защо не смениш бензиностанцията?
...
и аз подозирам там проблема,макар тая че е на 1год. и по принцип би трябвало да са им още чисти резервоарите.обаче последния път в деня,когато сипах,видях сутринта,че словенска цистерна я зарежда(заредих чак вечерта).а от словенец знам,че шофьорите в словения са само босненци,сърби и др. чужденци,заради ниското заплащане.така че може да има нещо.проблема е също може би,че твърде рядко се кара колата,макс. 1 път в седмицата,че и по-малко,а при тия минуси нафтата вижда зор явно.
ще се пробвам да измисля някаква изолация на филтъра,с нещо да го увия,за да е на завет,макар че ако е пълен с вода надали ще помогне.но тойота са го сложили на такова място,че няма шанс да стигна до пробката отдолу да източа боклука.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 15:37
от scorpion
Джим, според мен авто-цистерните (а и другите мисля) се пломбират задължително ! Ако не се прави то е нарушение и ако някой си затваря очите ...
Щом не я караш дълго, а и стои навън при минус 15 то вероятността да се случи нещо подобно е голяма. Я е имало малко водица, мърсотия и пр. замръзнала. Може въздух да е глътнала отнякъде

Ако я покараш повечко вероятно проблема ще изчезне.
Иначе сега зимата и аз слагам на ОМВ от по-скъпия дизел уж да ми е мирна главата. Засега нямам оплаквания но пък и колата от частен в служебен паркинг стои, така че нямам опит при палене в голям студ ...
Апропо каква е тази джаджа монтирана отдолу на купето (под шофъроската седалка се пада), която е оребрена и в нея влизат армирани маркучи. За горивото ли е, за масло ли, що ли ....(маркучите са с метална врмировка). Като сменявах зимните гуми съвесм случайно се загледах отдолу и се чудя. За колата от подписа става дума.
Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 15:43
от Uncle Dido
Това е радиатор за охлаждане на обратната нафта към резервоара. Върши добра работа през летните жеги.

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 15:46
от Kiki
scorpion написа:Джим, според мен авто-цистерните (а и другите мисля) се пломбират задължително ! Ако не се прави то е нарушение и ако някой си затваря очите.
А тези на бензиностанциите с големите капаци? laugh.gif
Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 15 Дек 2012 17:10
от slowtraveler
scorpion написа:Джим, според мен авто-цистерните (а и другите мисля) се пломбират задължително ! ....
Нагледал съм се на такива професионални изпълнения от шофьори на цистерни, та ми е падала шапката и нищо не ме учудва....
Като например - при зареждане от 8т автоцистерна да успееш да откраднеш 4т, и то при условие, че приемащия горивото се качва горе на цистерната да гледа нивото през люковете

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 16 Дек 2012 01:14
от jim_beam
а от 24000 л цистерна може и повече да се изгуби.а пък може и мене някаква фобия да ме гони и просто заради студовете да е и тия да не слагат добавките за т.н. зимна нафта,което тук е по закон задължително.имаше наскоро някакво проучване,според което едва 20-30% от бензиностанциите спазвали нормите.ама така явно им излиза по-евтино,я платят някоя глоба,я не,а спестяват от адитиви.
както и да е,навънка удари +1 градус и проблема засега отпада.утре се хващам на работа да изкарам филтъра и да източа водата.макар че някъде четох,веднъж замръзне ли,трябва да се смени,понеже хартиения филтриращ елемент вероятно е разкъсан и просто няма да изпълнява функцията си.дали ще да е така?

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 16 Дек 2012 11:21
от Toyo_driver
Jim, ако ще си играеш с колата защо не провериш и подгревните свещи как са? Аз имах подобен проблем миналата зима - при -20 пали трудно, при -10 няма проблеми. Пробвах присадки, сменях нафти..Накрая реших да сменя горивния филтър и тогава като проверих свещите - 4 броя бяха аут

... та излезе, че съм палил и вървял без свещи

...излязоха някакви с оригинални номера на тойота и ако това са й първите то излиза, че са на 10 години и около 180000 км ако може да се вярва на километража.
Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 16 Дек 2012 11:23
от Toyo_driver
...Ти си на 5 год ама километрите ако са повече може някоя да е заминала

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 16 Дек 2012 12:11
от jim_beam
неееее свещите са си в ред,колата си пали чакмак винаги,на 120к и почти 6г!ама като не влезе гориво как да запали,ясна е работата!
разбра се също,че на същата бензиностанция заредили няколко нови ситроена от близкия автосалон,за тестдрайв и малко след това се наложило да си ги вземат с платформа,че не могли да запалят повече.ще се сменя бензиностанцията ясно е!

когато навремето ми закюфка на път в сърбия при -20 градуса бях заредил догоре в словения.явно в тяхната нафта не слагат зимна добавка,това е.и понеже продават на най-ниска цена от рафинерията им в копер тукашните фирми си я карат от там.разчитах на кастрол тда добавката,но явно тия няколко грама не могат да спасят положението.иска си здрава доза керосин или кой знае какво забъркват,за да стане зимна.

вече сме на +2 градуса,слагам един потник и отивам да мисля някаква изолация на филтъра!

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!
Публикувано на: 16 Дек 2012 13:03
от kalkam
Според мен няма смисъл от изолация на филтъра. Това с калпавата нафта е достатъчно един път да ти случи и белята е готова. Смени филтъра и слагай добавки, но не повече от предписаното. Кастрол ТДА е добра за целта. Това, че ти пали добре и след каране известно време започва да кюфка, може да означава, че горивото се е парафинирало или, че има наличие на вода.