пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от jim_beam » 14 Дек 2012 21:50

значи от 2 седмици държи към -15 и понеже много рядко я карам пак познатите проблеми.завчера жената се пробвала заранта да я подкара,обаче запалва,гасне,няколко пъти така,докато се сети да подаде малко газ да зацепи.вчера заредих догоре,сложих и добавка кастрол,викам си край на проблемите.ама не,днес сутринта пак беше -15,запали нормално,но след 3км взе да губи мощност,почти закюфка,голям резил.явно е позамръзнал филтъра,сменян е преди 1,5год. и 23к,тия от тойота дават на 60к да се сменя,много са в грешка.хубаво викаше басман поне 1 път на година,ама...добре,че се затопля времето,днес е само -6,направо си е за по къс ръкав. ermm.gif
д.ба и несгодите,следващата няма да е дизел,никога! thumbdown.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
mitkoa
Мнения: 328
Регистриран на: 28 Окт 2008 17:45
Местоположение: Благоевград
Обратна връзка:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от mitkoa » 14 Дек 2012 22:06

Защо не смениш бензиностанцията?
От както я имам моята не ми се е случвало да запали от 2-ия път.Винаги от раз,на първото завъртане.
Преди зареждах "хубавата" нафта на ОМВ.От 2 години само на Лукойл.Допълнителни добавки не слагам

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от zi_zi_top » 14 Дек 2012 23:18

mitkoa написа:...От 2 години само на Лукойл. Допълнителни добавки не слагам
+1 :thumbsup: С уточнението, че зареждам Екто дизел.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от Kiki » 15 Дек 2012 08:47

Аз пък 200 000 зареждам само от по-скъппата нафта на ОМВ е нямам обсолютно никакви проблеми.
На 30 000 като сменям горивния филтър и винаги го разкоствам да вида какво има вътре и никога не съм намирал вода или каквито и да са боклуци в него.
Вече съм решил да го сменям поне на 45 000км. wink.gif
Последно промяна от Kiki на 15 Дек 2012 11:03, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2012 09:39

Съгласен съм с Кики...
Зареждаме дизелаците само в ОМВ (но от по-евтината нафта), и сменяме филтри на 30х.км...
Няма проблеми (то и студа не е чак-толкова голям във Варна де...)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от jim_beam » 15 Дек 2012 12:37

mitkoa написа:Защо не смениш бензиностанцията?
...
и аз подозирам там проблема,макар тая че е на 1год. и по принцип би трябвало да са им още чисти резервоарите.обаче последния път в деня,когато сипах,видях сутринта,че словенска цистерна я зарежда(заредих чак вечерта).а от словенец знам,че шофьорите в словения са само босненци,сърби и др. чужденци,заради ниското заплащане.така че може да има нещо.проблема е също може би,че твърде рядко се кара колата,макс. 1 път в седмицата,че и по-малко,а при тия минуси нафтата вижда зор явно.
ще се пробвам да измисля някаква изолация на филтъра,с нещо да го увия,за да е на завет,макар че ако е пълен с вода надали ще помогне.но тойота са го сложили на такова място,че няма шанс да стигна до пробката отдолу да източа боклука. unsure.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от scorpion » 15 Дек 2012 15:37

Джим, според мен авто-цистерните (а и другите мисля) се пломбират задължително ! Ако не се прави то е нарушение и ако някой си затваря очите ... rolleyes.gif

Щом не я караш дълго, а и стои навън при минус 15 то вероятността да се случи нещо подобно е голяма. Я е имало малко водица, мърсотия и пр. замръзнала. Може въздух да е глътнала отнякъде rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Ако я покараш повечко вероятно проблема ще изчезне.
Иначе сега зимата и аз слагам на ОМВ от по-скъпия дизел уж да ми е мирна главата. Засега нямам оплаквания но пък и колата от частен в служебен паркинг стои, така че нямам опит при палене в голям студ ...

Апропо каква е тази джаджа монтирана отдолу на купето (под шофъроската седалка се пада), която е оребрена и в нея влизат армирани маркучи. За горивото ли е, за масло ли, що ли ....(маркучите са с метална врмировка). Като сменявах зимните гуми съвесм случайно се загледах отдолу и се чудя. За колата от подписа става дума.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от Uncle Dido » 15 Дек 2012 15:43

Това е радиатор за охлаждане на обратната нафта към резервоара. Върши добра работа през летните жеги. smile.gif

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от Kiki » 15 Дек 2012 15:46

scorpion написа:Джим, според мен авто-цистерните (а и другите мисля) се пломбират задължително ! Ако не се прави то е нарушение и ако някой си затваря очите.
А тези на бензиностанциите с големите капаци? laugh.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2012 17:10

scorpion написа:Джим, според мен авто-цистерните (а и другите мисля) се пломбират задължително ! ....
Нагледал съм се на такива професионални изпълнения от шофьори на цистерни, та ми е падала шапката и нищо не ме учудва....
Като например - при зареждане от 8т автоцистерна да успееш да откраднеш 4т, и то при условие, че приемащия горивото се качва горе на цистерната да гледа нивото през люковете wacko.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от jim_beam » 16 Дек 2012 01:14

а от 24000 л цистерна може и повече да се изгуби.а пък може и мене някаква фобия да ме гони и просто заради студовете да е и тия да не слагат добавките за т.н. зимна нафта,което тук е по закон задължително.имаше наскоро някакво проучване,според което едва 20-30% от бензиностанциите спазвали нормите.ама така явно им излиза по-евтино,я платят някоя глоба,я не,а спестяват от адитиви.
както и да е,навънка удари +1 градус и проблема засега отпада.утре се хващам на работа да изкарам филтъра и да източа водата.макар че някъде четох,веднъж замръзне ли,трябва да се смени,понеже хартиения филтриращ елемент вероятно е разкъсан и просто няма да изпълнява функцията си.дали ще да е така? cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от Toyo_driver » 16 Дек 2012 11:21

Jim, ако ще си играеш с колата защо не провериш и подгревните свещи как са? Аз имах подобен проблем миналата зима - при -20 пали трудно, при -10 няма проблеми. Пробвах присадки, сменях нафти..Накрая реших да сменя горивния филтър и тогава като проверих свещите - 4 броя бяха аут w00t.gif... та излезе, че съм палил и вървял без свещи tooth.gif ...излязоха някакви с оригинални номера на тойота и ако това са й първите то излиза, че са на 10 години и около 180000 км ако може да се вярва на километража.

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от Toyo_driver » 16 Дек 2012 11:23

...Ти си на 5 год ама километрите ако са повече може някоя да е заминала ermm.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от jim_beam » 16 Дек 2012 12:11

неееее свещите са си в ред,колата си пали чакмак винаги,на 120к и почти 6г!ама като не влезе гориво как да запали,ясна е работата!
разбра се също,че на същата бензиностанция заредили няколко нови ситроена от близкия автосалон,за тестдрайв и малко след това се наложило да си ги вземат с платформа,че не могли да запалят повече.ще се сменя бензиностанцията ясно е! bash.gif
когато навремето ми закюфка на път в сърбия при -20 градуса бях заредил догоре в словения.явно в тяхната нафта не слагат зимна добавка,това е.и понеже продават на най-ниска цена от рафинерията им в копер тукашните фирми си я карат от там.разчитах на кастрол тда добавката,но явно тия няколко грама не могат да спасят положението.иска си здрава доза керосин или кой знае какво забъркват,за да стане зимна. boxed.gif
вече сме на +2 градуса,слагам един потник и отивам да мисля някаква изолация на филтъра! tooth.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

kalkam
Мнения: 222
Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
Местоположение: Златица
Получена  благодарност: 1 път

Re: пак закюфка дизелчето в студа,аман!

Мнение от kalkam » 16 Дек 2012 13:03

Според мен няма смисъл от изолация на филтъра. Това с калпавата нафта е достатъчно един път да ти случи и белята е готова. Смени филтъра и слагай добавки, но не повече от предписаното. Кастрол ТДА е добра за целта. Това, че ти пали добре и след каране известно време започва да кюфка, може да означава, че горивото се е парафинирало или, че има наличие на вода.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 8 госта