Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
Здравейте колеги. Появи се проблем с акумулатора колата е Корола Е11, вчера сутринта слизам да паля на път за работа и изненада колата не иска да запали акумулатора не е първа младост 4-ри годишен е Магнети Марели 45Ah.Та въртя да паля плафона в купето направо изгасна и ми стана ясно, че акумулатора се е изтощил.Преди време бях му доливал дестилирана вода тъй като искаше малко да му се долее,проверих го преди няколко месеца нямаше нужда да се долива и до вчера не го бях проверявал отново.След като видях че се е изтощил и ще се наложи да се зареди реших да проверя дали няма нужда отново да му се долее вода отворих го и за мое разочарование едната клетка беше почти празна реших че малко късно съм се сетил да проверя но нямаше как долях му вода отново и го сложих да се зарежда надявайки се да не съм го убил.Заредих го покарах колата вчера след работа и я оставих, слизам днес и за жалост пак не искаше да запали помислих си че наистина съм го довършил забравяйки да му долея вода навреме.Реших все пак да отида някъде да го замерят , най-близко ми беше сервиз на Аутобокс отидох момчето го замери и каза че има още живот в акумулатора но не бил зареден достатъчно.Позачудих се тъй като го бях зареждал над 10 часа, реших да замеря с мултицет за утечка макар че по колата не е правено нищо скоро та да се появи от някъде утечка но трябваше да се провери.Закачих мултицета последователно и останах малко учуден показа 0,30 ампера консумация.Стори ми се малко много за кола в покой по-скоро очаквах да е някъде от порядъка на 0,10 ампера.Все пак закачих акумулатора пак да се зарежда като този път ще го позаредя малко по-дълго.Някой ако е имал подобен проблем и знае колко трябва да е нормалната консумация на кола в покой ще съм благодарен да сподели тъй като трябва да съм сигурен преди да търся акумулатор дали е в него проблема или консумацията в покой е прекалено голяма и тя го изтощава.
Re: Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
Консумацията се мери при затворени врати (на някои коли трябва да са заключени) и натиснат бутон на предния капак (все едно че е затворен) при тая постановка изчакваш поне 3 минути и ако консумацията не падне до 0.03А или надолу значи нещо не е наред поглеждаш дали не ти свети лампата в багажника или в купето и после първия заподозрян винаги е радиото изключваш му тока и пак тестваш после е алармата наред и така.Струва си да се опита и една вечер да стои с откачени клеми колата и да видиш дали ще запали сутринта ако пак не иска акумулатора плаче за нов.
Човек и добре да живее умира .......
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Re: Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
...и после бушоните 1 по 1 докато конумацията падне. Пипнеш ли на кой бушон е- отваряш схема на бушоните и изключваш консуматорите на тоз бушон 1 по 1 докато консумцията падне.Vokil написа:... и така...
И след като имаш мултицет провери при работещ мотор напрежението дали е от 13.8 до 14.5 В.

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
Проблемът е в тази клетка /обикновено крайната до минуса/. Оловната паста е паднала от плочите и клетката губи капацитет, а утайката "дава на късо" клетката. Единственият правилен ход е замяната на акумулатора.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 96
- Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
- Местоположение: Сливен
Re: Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
Да май проблеми ще се окаже от акумулатора защото при сваляне отново да го заредя го отворих и точно тази най-крайната клетка от към минуса за която говори колегата zi_zi_top беше мътна което ми се стори странно, въпреки това го заредих отново и го оставих да стои така няколко часа след което го замерих отново с мултицет и напрежението беше паднало до 10,2 волта
.Иначе като замервах за консумация всичко беше затворено и нищо не светеше в колата , няма и аларма.Динамото си зарежда и това съм проверил то даже беше първото което направих, 12,7 волта при кола с включени консуматори (фарове,халогени,музика и парно) и около 14 волта без консуматори.Като сложа новия акумулатор ще се знае вече със сигурност дали е голяма тази консумация от 0,30 А или само така ми се струва.Сега остава да направя избора на акумулатор според каталозите на Варта и Берга трябва да е 60 Ah този който беше на колата е 50 Ah и го карах 4 години.Искам да купя нещо хубаво което да има по-дълъг живот парите не са от значение качеството е по-важно, вие какво бихте препоръчали?

- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
Щом ти е такова напрежението - акумулатор....
На няколко автомобила ползвам Бош Силвър и съм доволен...
Вартата също са ОК. Не, че не могат да се ползват и други - Exide и т.н. Все пак е по-вероятно да смениш колата отколкото акумулатора - всеки що годе нормален акумулатор ще ти издържи поне 4г, а щом парите не са проблем - сигурно ще смениш автомобила дотогава
...
Относно утечките- колегите горе са описали как да провериш. Като сменях акумулатора (беше се разредил, иначе му нямаше нищо) мерих заряд и утечки.
При мен даваше първите около 30 секунди около 3А, след което спадаше за няколко минути на 0.5А... И чак след това спадаше на около 40мА (неравномерно - усещаха се спадове до 20мА, и скокове до около 45мА)...
Иначе заряда беше закован - 14.0В (малко ниско според мен, но си бе така - по-добре да бе 14.4) независимо от обороти и консуматори. Но това трябва да го провериш само с нов акумулатор. Стария може да подвежда (изключване/прекъсване на акумулатора може да вдигне напрежението и над 24В)...
На няколко автомобила ползвам Бош Силвър и съм доволен...
Вартата също са ОК. Не, че не могат да се ползват и други - Exide и т.н. Все пак е по-вероятно да смениш колата отколкото акумулатора - всеки що годе нормален акумулатор ще ти издържи поне 4г, а щом парите не са проблем - сигурно ще смениш автомобила дотогава

Относно утечките- колегите горе са описали как да провериш. Като сменях акумулатора (беше се разредил, иначе му нямаше нищо) мерих заряд и утечки.
При мен даваше първите около 30 секунди около 3А, след което спадаше за няколко минути на 0.5А... И чак след това спадаше на около 40мА (неравномерно - усещаха се спадове до 20мА, и скокове до около 45мА)...
Иначе заряда беше закован - 14.0В (малко ниско според мен, но си бе така - по-добре да бе 14.4) независимо от обороти и консуматори. Но това трябва да го провериш само с нов акумулатор. Стария може да подвежда (изключване/прекъсване на акумулатора може да вдигне напрежението и над 24В)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Евентуален проблем с акумулатора ми или утечка?
Крайната клетка до минуса е най-натоварената в сравнение с всички останали и първа се скапва, а особено ако е изпуснат момента за доливане и проверка на електролита (то кой ли го прави това вече!?!). Единствено може да се проверяват редовно клемите на акумулатора и да се почистват навреме, зимата да се дозарежда 1 път месечно със зарядно и... колкото изкара.
Моите препоръки са за Bosh S5 и Exide.
Моите препоръки са за Bosh S5 и Exide.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 9 госта