Страница 1 от 1

Аз ли си въобразявам, че гори много...

Публикувано на: 17 Дек 2006 10:29
от zzecov
Ще съм благодарен ако някой ми даде компетентен съвет как да постъпя. Преди малко повече от месец станах собственик на авнсис 2.0 д4д на реални 39к
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2207&highlight=

Колата е купена и сервизирана само в тм ауто, преди да я купя мина основен преглед в сервиза на тм ауто, смениха и акумулатора. Досега е била гаражна. Работи перфектно, никакви забележки, храни се само в ОМВ - спринт и алпин дизел, веднъж само от шел.
Та проблема ми е следния - карам я изключително в софия, лошото е, че повечко в задръстванията (няма как), работя на 4км. от нас и почти е загряла докато стигна. Обаче разхода на гориво движи м/у 10-11 литра. Въпроса ми е -това нормално ли е? (щото ми се струва повечко...)
Мина ми през ум да проверя въздушния филтър, който е сменян преди 6-7к км и открих, че въздушния филтър е на гъз...Може ли да е от филтъра, а и някой ако има инфо, колко струва, щото неможах да се рсьбера нещо с девойката от тойота.
Ще съм благодарена за компетентно мнемие, още повече, че утре и изтича и гаранцията на колата...

Публикувано на: 17 Дек 2006 10:54
от bambo
1. Много е възможно да е от въздушния филтър.
2. Точно от ОМВ - аз лично никога не зардеждам. Няколко пъти сън зареждал от там и съм установил че имат нещо сериозно разминаване в количествата :minigun: Зареждайки от ОМВ количество с което по принцип изминавам 100км... едвам успях да измина около 70 и това няколко пъти ми се е случвало...

Така че...
1. Смени филтъра
2. Смени бензиностанцията... просто пробвай...

Публикувано на: 17 Дек 2006 10:56
от zzecov
аз говоря за това дето го пише на дисплея, иначе, горе долу като сметнеш количество/изминати км, излиза същото

Публикувано на: 18 Дек 2006 10:51
от Xeku
Новият филтър ще намали малко от разхода ти, но не очаквай чудеса! При подобен градски режим на каране (70 - 80% от пробега правиш със студен двигател) мисля, че подобен разход е нормален! sad.gif

Публикувано на: 19 Дек 2006 14:20
от bobsn
Аз също съм с Д4-Д но комби. И при мене в София зимата разхода ми се движи 10,5-11 л/100км. Но в тоя див и пренаселен град е така. Средната ми скорост на движение в момента показва 21 км/ч., та какво да се учудваме - тя не е виновна колата, а трафика. И при това съм с нов филтър. А аз от края на лятото се отказах от скъпата нафта на ОМВ, лятото така ми напълниха с мармалад резервоара в Бургас, та смехях и горивен филтър на 3000 км. и източване. Сега сипвам обикновен от ОМВ и добавки и съм по-доволен. Усещам малко повече сила в машината.

Публикувано на: 19 Дек 2006 15:11
от zzecov
Да ама аз смених филтъра с нов и разхода ми падна на 7,5-8,3. Още го засичам, но вчера като ходих да го взема в тм ауто се разговорих със служителката и тя ми обясни доста интересни работи, които незнаех като нов собственик, а именно - обслужване тип А - 180лв. - горивен филтър, масло и маслен филтър на 15К км. Обслужване тип В - всичко това+филтър на купето, въздушен филтър, за климатика не запомних-250-300лв на 30К км. Оказва се, че пичовете сменят въздушния чак на 30К - тя самата ми вика "еми вашата кола е била тука преди 10К км. и сигурно сте отчели по-висок разход на гориво". Е добре, всичкото хубаво, ама кво ми пестят ако го сменят въздушния по-рано - 37,50лв.(да не говорим, ако евентуално леко позабравят смяната) - проста сметка - средно 3л. на 100км х1.63 минимум- всеки да си прави сам сметката според колкото кара месечно!!!!!..... Аз за себе си отсега нататък ще го сменям на 6-7К км. Неможе в град, в който колата ти става черна три часа след измиването да се сменя въздушен филтър на 30К. Добре, че досега съм карал само скрап, та знам кво да правя, иначе представяте ли си - до 30К км. ще почнат едни тестове на компютър и всякакви дивотии, и всеки ще вдига съчувствено рамене, а аз ще се разделя със зверски кинти безрезултатно.
Между другото е добре да се пусне тема (не видях такава, може да съм пропуснал, sorry), където да се опише на всеки модел какво сервизно обслужване се полага, колко струва, кои са му слабите места и след колко време се появяват и съответно колко струват поне като части, за да не се рови човек като свиня по форумите. В края на крайщата това ще е полезно за всички и евентуално ще докаже надеждността на марката, което би привлякло още фенове.
Според мен.

Публикувано на: 19 Дек 2006 16:01
от TATI
Това което аз правя и в ТМ ме гледат като изкопаемо е, че на всеки 7500км сменям масло, маслен филтър горивен и въздушен, макар че те ме карат да ходя на 15000км да ги сменям - така пише в гаранцията. Филтъра на климатика го сменям като намалее духането вътре - приблизително 10000км изкарва в чудна София. Това на 2.0 Д-4Д Авенсис. За горивото няма да зачеквам, че е дълга и широка, но като пътувам в Европата разликата във вървенето на колата е очевадно. Особено като влезнеш в Хърватска - до там ми стига резервоара и там като го напълня до горе ела да видиш дали и се чува гласчето на машинката. Върви и пее и аз с нея :)

Публикувано на: 19 Дек 2006 16:27
от zzecov
бе то аз сериозно се замислям да ги взема нещата от тях и да ходя при моя човек да ги смени - хем по евтино, хем знам, че са сменени...май са се поизхвърлили пичовете, а както пиша по-горе - мразя някой да ми пести нещо, което така или иначе си плащам (като ония, компютърните гении - ти му викаш искам едикво си, то ти вика, ако не правиш това и това, взе ми си другото - бе мамка ти, аз ли поръчвам музиката или ти...). Колата не е в гаранция вече и ще взема да й сменя всичко, майната им на сметките...
Ако ти се пише, дай и някой съвет за горивото, че съм нов в света на дизелите...

Публикувано на: 19 Дек 2006 18:52
от bobsn
Аз лично съвет за дизела не мога да ти дам, освен да зареждаш само в маркови бензиностанции, където правят всеки ден проверка, макар че в моя случай и това не помогна в Бургас. Знам че такива проверки се правят на Шел(които страшно не понасям и не ми стъпва кракът), ОМВ, за други не съм чувал. Но само едно нещо за дизелите е показателно: никъде не пишат гадовете, че и не знаят или прикриват ЦЕТАНОВОТО число на горивото. А това е егати и абсурда, на бензините дори и да лъжат, поне им пище: А91; А95Н;А99Н. То и оттук идва главния проблем с липсата на мощност в българско. Говорих с управителя на ОМВ-Люлин след тунела, и от неговата реакция останах с впечатлението, че дори не е чувал думата ЦЕТАН, или пък беше много добър актьор. А съм чувал, че разминаването в нормите за съдържание често надхвърляло 30% в наш ущърб. Е как да ни вървят колите после...

Публикувано на: 19 Дек 2006 19:39
от zzecov
Значи аз съм говорил с един колега, който държи Шел в провинцията. Той ми каза, че горивата на ОМВ са от румъния, тъй като са купили рафинерията там и тия дето ги говорят - внос от австрия, са глупости. Преди ОМВ са купували от лукойл и пак от румъния, сега е само от румъния. Шел купуват от ОМВ и от Лукойл. Разликата примерно при В-пауър и примерно алпин дизел, което важи и за бензините е в добавките, които са разработка на фирмите. Той ми се кле, че от Шел сами следят за нивото на горивото в неговата бензиностанция и той няма ключове от цистерните, както и че смесването на добавките се извършва с компютър и неможе да стане измама. Все пак призна, че в края на миналата година е имал проблеми - докарали му първо от лукойл, после и от омв гориво, което му ебало майката. В последствие и от двете места признали, че партидата не е била със зимна подготовка. Той самия кара ленд крузер чисто нов, дизел и също си прави сметката и внимава откъде налива. В момента Шел строи депо за горива в Гърция, откъдето ще започне от догодина да внася за нашия пазар, а самите горива ще са от рафинерий, но не в гърция.

Публикувано на: 19 Дек 2006 19:51
от TATI
Аз зареждам само от ОМВ и за сега и нямам оплаквания. Няколко пъти ме сърбяха ръцете да заредя от Шел - В пауър, ама една година си патих с микробуса от тази нафта - сипах и след 50 км замръзна, та ми се расказа играта. От тогава не съм стъпвал на шел освен за винетка. Иначе бензин зареждам от петрол - до нас в младост има една малка, ама дизел не смея там да пълня.