Страница 1 от 3
Дизел против бензин 2
Публикувано на: 01 Ное 2012 22:54
от Me4oKyX
Japanese - няма ли дизели на WRC-то ??!? Хмммм ... я провери пак biggrin.gif
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tZAhKajD7w примерно..... от 2003-та.......
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 01 Ное 2012 23:07
от Japanese_fever
К'во да проверявам, някакви амтьори дават зор на печката и после ще я истят 5 дена от сажди. laugh.gif
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 02 Ное 2012 09:14
от slowtraveler
Japanese_fever написа:К'во да проверявам, някакви амтьори дават зор на печката и после ще я истят 5 дена от сажди. laugh.gif
Освен 'печката', може и себе си да чистят от саждите
http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... yAkOI&NR=1
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 02 Ное 2012 09:24
от kalkam
Разбира се, че има дизели в автомобилните състезания. В WTCC например Сеата е с дизелов мотор и се представя много добре. Бие BMW-то отвсякъде, като отстъпва единствено на Шевролета.
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 04:20
от Japanese_fever
Да не се отклонявам от темата

, ама в WTCC всички коли са с еднаква мощност,
т.е. зависи кой кара по-добре.
СЕАТ-тите, които са на 3-то и 4-то място във временно НЕ са дизел, а са бензин Seat Leоn Cupra!
Ето ти всички коли и пилоти:
http://www.fiawtcc.com/drivers
Има дизел СЕАТ-и и те са най-отзад в класирането. Те не се водят Lеon Cupra, a Sunred SR Leon.
BODY – SEAT León Cupra, 5 doors.
ENGINE – turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; compression ratio: 12.5:1; displacement: 1595 cc; bore x stroke: 82.5 x 74.6 mm; maximum output:
310 bhp @ 6500 rpm; maximum torque: 410 nm @ 3800 rpm; engine management: Magneti Marelli Marvel; lubrication: Dry sump.
BODY - SEAT León 2.0 TDI FR, 5 doors.
ENGINE - turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; compression ratio: 12.5:1; displacement: 1598 cc; bore x stroke: 79.5 x 80.5 mm; Maximum output: 300 bhp @ 6000 rpm; Maximum torque: 450 nm @ 4500 rpm; engine management: Life Racing; lubrication: wet sump.
Интересно ми е защо пише Leon 2.0 ТDI, под него пише 1598 сс ?!?
Друго нещо, вижда се, че независимо от по-големия върт. момент, който има дизелака, той все пак е по-бавен от безинката.
Както сме говорили и друг път по-бърза е тази кола, която има повече коне, защото те повишават мах. скорост, а дизела има по-малко коне и повече върт. момент. Но пък на тракторите им помага по-голям върт. момент, когато орат на нивата.
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 10:18
от kalkam
Конете не са толкова важни за максималната скорост. Това зависи от въртящият момент и от максималните обороти. Точно тук е разликата между дизела и бензина. До към 4000 оборота дизелът се държи доста добре, но след това по-високите обороти при бензина му дават предимството.
До миналата година Сеатите бяха Leon 2,0 TDI.

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 13:37
от slowtraveler
Дааа има няма 6 месеца и се започва стария спор...
И въпреки това някои хора така и не разбраха, че мощността = въртящ момент * обороти...
Т.е при една и съща мощност двигателя или ти е с по -нисък въртящ момент, но с по високи обороти, или нискооборотен двигател, но с по-висок въртящ момент...
И динамиката на подобни автомобили е силно подобна при еднаква мощност, независимо от голямата разлика във въртящия момент...
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 16:07
от kalkam
Да, така е! В предния си пост исках да отбележа, че коли с еднаква мощност, но с различни обороти и въртящ момент /дизел и бензин/, ускоряват и имат доускорение - различни /при една и съща предавка/.
Един интересен цитат от форума на Волво : "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената".
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 16:35
от slowtraveler
При подходящата предавка за конкретния двигател си ускоряват еднакво...(детайлите са в кривата на мощността)
Относно конкретната предавка - то и две бензинки ще имат различна динамика ако например едната е можела да ускорява на 2-ра предавка, а я мъчим на 6-та...
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 18:41
от memorex
При еднаква мощност kойто двигател развие максимален въртящ момент по бързо ще ускори и по бързо.Така че кой ще вдигне обороти за max torque по напред и как ще стане вие cи отговорете.

.Аз бих казал дизела.

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 18:47
от slowtraveler
Че защо реши така?
Ако бензина стартира от 4х.об /мин какво става?
Re: Дизел против бензин 2
Публикувано на: 03 Ное 2012 18:57
от memorex
Slow очаквах този отговор.И после след старта.

Re: Дизел против бензин 2
Публикувано на: 03 Ное 2012 19:03
от kalkam
При подходящата предавка за конкретния двигател си ускоряват еднакво...(детайлите са в кривата на мощността)
Да, така е, когато говорим за време. До към 4-4500 оборота дизелът ускорява по-добре, но след това бензинът е по-бърз. На един двигател му гледам въртящият момент и при какви обороти го прави, а не мощността.
Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D
Публикувано на: 03 Ное 2012 19:30
от Japanese_fever
slowtraveler написа:
И динамиката на подобни автомобили е силно подобна при еднаква мощност, независимо от голямата разлика във въртящия момент...
Само дето на състезание, особено на писта колите почти 100% се карат над 5000 об.
А както знаем дизелите не са добри във високите, за това и няма дизел сред първите 10,
ако не и повече коли.
kalkam написа:Един интересен цитат от форума на Волво : "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената".
А според теб няма ли значение колко е тежка колата, която се удря в тази стена?
Малко се измести на много далеч...
Re: Дизел против бензин 2
Публикувано на: 03 Ное 2012 19:50
от LEXUS
Тук правите генерална грешка. Дизелът ускорява по-бавно и до 4000 -4500 об./мин.,ако е без турбо. Защо сравнявате турбиниран дизел с атмосферен бензин. Само за да оправдаете слабостта на дизеловия агрегат. Не случайно хората от край време го ползват за оран,а не за състезания.