Дизел против бензин 2

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Дизел против бензин 2

Мнение от Me4oKyX » 01 Ное 2012 22:54

Japanese - няма ли дизели на WRC-то ??!? Хмммм ... я провери пак biggrin.gif :thumbsup:


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... tZAhKajD7w примерно..... от 2003-та.......

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от Japanese_fever » 01 Ное 2012 23:07

К'во да проверявам, някакви амтьори дават зор на печката и после ще я истят 5 дена от сажди. laugh.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2012 09:14

Japanese_fever написа:К'во да проверявам, някакви амтьори дават зор на печката и после ще я истят 5 дена от сажди. laugh.gif
Освен 'печката', може и себе си да чистят от саждите tooth.gif tooth.gif tooth.gif
http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... yAkOI&NR=1
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

kalkam
Мнения: 222
Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
Местоположение: Златица
Получена  благодарност: 1 път

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от kalkam » 02 Ное 2012 09:24

Разбира се, че има дизели в автомобилните състезания. В WTCC например Сеата е с дизелов мотор и се представя много добре. Бие BMW-то отвсякъде, като отстъпва единствено на Шевролета.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от Japanese_fever » 03 Ное 2012 04:20

Да не се отклонявам от темата offtopic.gif , ама в WTCC всички коли са с еднаква мощност,
т.е. зависи кой кара по-добре.
СЕАТ-тите, които са на 3-то и 4-то място във временно НЕ са дизел, а са бензин Seat Leоn Cupra!
Ето ти всички коли и пилоти:

http://www.fiawtcc.com/drivers

Има дизел СЕАТ-и и те са най-отзад в класирането. Те не се водят Lеon Cupra, a Sunred SR Leon.
BODY – SEAT León Cupra, 5 doors.

ENGINE – turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; compression ratio: 12.5:1; displacement: 1595 cc; bore x stroke: 82.5 x 74.6 mm; maximum output:
310 bhp @ 6500 rpm; maximum torque: 410 nm @ 3800 rpm; engine management: Magneti Marelli Marvel; lubrication: Dry sump.
BODY - SEAT León 2.0 TDI FR, 5 doors.

ENGINE - turbocharged 4-cylinder in line, transversally installed; distribution: two overhead camshafts, 16 valves; compression ratio: 12.5:1; displacement: 1598 cc; bore x stroke: 79.5 x 80.5 mm; Maximum output: 300 bhp @ 6000 rpm; Maximum torque: 450 nm @ 4500 rpm; engine management: Life Racing; lubrication: wet sump.
Интересно ми е защо пише Leon 2.0 ТDI, под него пише 1598 сс ?!?

Друго нещо, вижда се, че независимо от по-големия върт. момент, който има дизелака, той все пак е по-бавен от безинката.
Както сме говорили и друг път по-бърза е тази кола, която има повече коне, защото те повишават мах. скорост, а дизела има по-малко коне и повече върт. момент. Но пък на тракторите им помага по-голям върт. момент, когато орат на нивата.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

kalkam
Мнения: 222
Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
Местоположение: Златица
Получена  благодарност: 1 път

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от kalkam » 03 Ное 2012 10:18

Конете не са толкова важни за максималната скорост. Това зависи от въртящият момент и от максималните обороти. Точно тук е разликата между дизела и бензина. До към 4000 оборота дизелът се държи доста добре, но след това по-високите обороти при бензина му дават предимството.
До миналата година Сеатите бяха Leon 2,0 TDI. :thumbsup:
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2012 13:37

Дааа има няма 6 месеца и се започва стария спор...
И въпреки това някои хора така и не разбраха, че мощността = въртящ момент * обороти...
Т.е при една и съща мощност двигателя или ти е с по -нисък въртящ момент, но с по високи обороти, или нискооборотен двигател, но с по-висок въртящ момент...
И динамиката на подобни автомобили е силно подобна при еднаква мощност, независимо от голямата разлика във въртящия момент...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

kalkam
Мнения: 222
Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
Местоположение: Златица
Получена  благодарност: 1 път

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от kalkam » 03 Ное 2012 16:07

Да, така е! В предния си пост исках да отбележа, че коли с еднаква мощност, но с различни обороти и въртящ момент /дизел и бензин/, ускоряват и имат доускорение - различни /при една и съща предавка/.
Един интересен цитат от форума на Волво : "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената".
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2012 16:35

При подходящата предавка за конкретния двигател си ускоряват еднакво...(детайлите са в кривата на мощността)
Относно конкретната предавка - то и две бензинки ще имат различна динамика ако например едната е можела да ускорява на 2-ра предавка, а я мъчим на 6-та...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

memorex

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от memorex » 03 Ное 2012 18:41

При еднаква мощност kойто двигател развие максимален въртящ момент по бързо ще ускори и по бързо.Така че кой ще вдигне обороти за max torque по напред и как ще стане вие cи отговорете. ppp.gif .Аз бих казал дизела. punk.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6164
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2012 18:47

Че защо реши така?
Ако бензина стартира от 4х.об /мин какво става?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

memorex

Re: Дизел против бензин 2

Мнение от memorex » 03 Ное 2012 18:57

Slow очаквах този отговор.И после след старта. unsure.gif

kalkam
Мнения: 222
Регистриран на: 17 Дек 2011 17:33
Местоположение: Златица
Получена  благодарност: 1 път

Re: Дизел против бензин 2

Мнение от kalkam » 03 Ное 2012 19:03

При подходящата предавка за конкретния двигател си ускоряват еднакво...(детайлите са в кривата на мощността)
Да, така е, когато говорим за време. До към 4-4500 оборота дизелът ускорява по-добре, но след това бензинът е по-бърз. На един двигател му гледам въртящият момент и при какви обороти го прави, а не мощността.
Corolla Verso 2,2 D4D 2008г.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Чип/Power Box на Авенсис 2006 2.2 D4D

Мнение от Japanese_fever » 03 Ное 2012 19:30

slowtraveler написа: И динамиката на подобни автомобили е силно подобна при еднаква мощност, независимо от голямата разлика във въртящия момент...
Само дето на състезание, особено на писта колите почти 100% се карат над 5000 об.
А както знаем дизелите не са добри във високите, за това и няма дизел сред първите 10,
ако не и повече коли.
kalkam написа:Един интересен цитат от форума на Волво : "Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената".
А според теб няма ли значение колко е тежка колата, която се удря в тази стена?
Малко се измести на много далеч...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Дизел против бензин 2

Мнение от LEXUS » 03 Ное 2012 19:50

Тук правите генерална грешка. Дизелът ускорява по-бавно и до 4000 -4500 об./мин.,ако е без турбо. Защо сравнявате турбиниран дизел с атмосферен бензин. Само за да оправдаете слабостта на дизеловия агрегат. Не случайно хората от край време го ползват за оран,а не за състезания.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта