Високи обороти
Високи обороти
Сравнително отскоро карам Корола, пък и не съм имал досега оборотомер на предишните ми коли, та не знам нормално ли е....
Не съм карал колата от известно време (седмица) и днес в първата по-студена сутрин (3-4 гр. е в София) ми направи впечатление, че оборотите ми на празен ход бяха около 1100, докато имам спомен, че лятото и досега поне са били винаги около 800 някъде.
Това нормално ли е?
Тоест има ли отношение температурата навън върху тях или нещо друго е причината за по-високите обороти?
Не съм карал колата от известно време (седмица) и днес в първата по-студена сутрин (3-4 гр. е в София) ми направи впечатление, че оборотите ми на празен ход бяха около 1100, докато имам спомен, че лятото и досега поне са били винаги около 800 някъде.
Това нормално ли е?
Тоест има ли отношение температурата навън върху тях или нещо друго е причината за по-високите обороти?
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
Re: Високи обороти
Има отношение външната температура.Не се притеснявай - нормално е.Като загрее двигателя, трябва да ти се нормализират - т.е. да спаднат когато е топло навън.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Re: Високи обороти
И да е студено навън загрее ли двигатела трябва да се нормализират.Владислав написа:Има отношение външната температура.Не се притеснявай - нормално е.Като загрее двигателя, трябва да ти се нормализират - т.е. да спаднат когато е топло навън.
Re: Високи обороти
Така, де!Не се изразих както трябва - когато загрее мотора, трябва да стигнат нивото когато навън е топло, независимо дали навън е студено...Баси дано ме разбрахте...
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Високи обороти
Освен това зависи как си "напържил" парното, ако е на макс. оборотите се вдигат още за да загрее по-бързо.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Високи обороти
Ще следя как са оборотите, но другото което ми направи впечатление е (ще използвам тази тема), че при натискане на копчето за обдухване на предното стъкло не светва.....
Каква може да е причината, има ли бушон за него?
Каква може да е причината, има ли бушон за него?
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
-
- Мнения: 2147
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 19 пъти
Re: Високи обороти
A?!zi_zi_top написа:Освен това зависи как си "напържил" парното, ако е на макс. оборотите се вдигат още за да загрее по-бързо.
Re: Високи обороти
Самото копче не дава контакт. При мен и други бутони трябваше да ги натискам наляво надясно, нагоре надолу по няклко пътиkiik написа:Ще следя как са оборотите, но другото което ми направи впечатление е (ще използвам тази тема), че при натискане на копчето за обдухване на предното стъкло не светва.....
Каква може да е причината, има ли бушон за него?
за да сработят. Свалих цялата конзола и платката с бутоните я продухах със сгъстен въздух от флакон и се оправиха.
Самите бутони са едни микрици покрити с едни малки гумени шапчици ,който ако ги свалиш нямат
слагане после. Искаше ми се да сваля и тях и да напръскам с контактен спрей ,ама с една си играх почти половин час
да я поставя обратно и се отказах,остана само с продухването ( Ще видим като почне да става влажно дали няма
пак да почнат да не контактуват - защото имам съмнения ,че под шапчиците има нагар между контактите на микриците)
Ако бутона сработва - т.е почва да си духа към стъклото и на екрана на климата ти показва че клапите са в положение
да духа към стъклото ти е заминала подсветката на самия бутон( малко вероятно ,защото е диодна,единствената крушка
на тая платка е подсветката на бутона за авариините мигачи ,която се включва като запалиш фаровете)
Иначе както са написали колегите оборотите е нормално да са ти високи докато загрее колата и ако си пуснал
парното да духа топло и си качил градусите даже още по-високи ще ти държи оборотите.
А и зимата на къси разстояния ако караш се екипирай с ушанка и ръкавици

,че е така с нафтовата печка

- Akima
- Мнения: 7444
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Високи обороти
kiik написа:Ще следя как са оборотите, но другото което ми направи впечатление е (ще използвам тази тема), че при натискане на копчето за обдухване на предното стъкло не светва.....
Каква може да е причината, има ли бушон за него?
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t ... D&start=15
Re: Високи обороти
Да си ползвам тази тема и за още един въпрос:
Има ли такава закономерност, че като запаля колата и в първите минути вентилатора на парното ми работи само на първа степен (една чертичка).
Чак после като позагрее колата ми дава да го усиля на повече чертички. Бутона за нагоре "^" ли ми заяжда нещо или примерно при незагряла кола има ограничение някакво за този вентилатор?
Ако е бутона, как да го продухам след като самия му контакт е капсулован в сините гумички?
Има ли такава закономерност, че като запаля колата и в първите минути вентилатора на парното ми работи само на първа степен (една чертичка).
Чак после като позагрее колата ми дава да го усиля на повече чертички. Бутона за нагоре "^" ли ми заяжда нещо или примерно при незагряла кола има ограничение някакво за този вентилатор?
Ако е бутона, как да го продухам след като самия му контакт е капсулован в сините гумички?
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
Re: Високи обороти
Бутона ти трябва да се почистят контактите под шапчицата и едно графитче на върха на шапчицата от вътре което дава контакт междуkiik написа:Да си ползвам тази тема и за още един въпрос:
Има ли такава закономерност, че като запаля колата и в първите минути вентилатора на парното ми работи само на първа степен (една чертичка).
Чак после като позагрее колата ми дава да го усиля на повече чертички. Бутона за нагоре "^" ли ми заяжда нещо или примерно при незагряла кола има ограничение някакво за този вентилатор?
Ако е бутона, как да го продухам след като самия му контакт е капсулован в сините гумички?
2-те контактни пластини вътре. Може да почистиш с WD40. Малко е играчка после поставянето на шапчиците. Пробвай първо
с някоя около която няма други елементи ,че
е натискане и въртене. На мен първия път като свалях конзолата ми сечалъма
стори много сложно качването и останах само с продухване с въздух. Ама като стана влажно и пак спряха да работя, та сега ги
свалих всичките и почистих с WD40 и пепел от цигари като абразив.При мен също на топло и сухо си работеха ,ама сега като захладня
и стана влажно и взеха да се
сбъгват
- TATI
- Мнения: 3030
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Високи обороти
Колега, книжка за експлоатация нямаш ли за тази кола? Ако нямаш, тук има една важна тема с разни мануали. Нищо не се чисти, няма чалъми. Просто така е направена колата. Дорде му е студено на двигателя е така. За това не ти дава да ръчкаш и ти вдига оборотите. Явно ще ти е първа зима с колата. Караш, свиркаш си и те така.kiik написа:Да си ползвам тази тема и за още един въпрос:
Има ли такава закономерност, че като запаля колата и в първите минути вентилатора на парното ми работи само на първа степен (една чертичка).
Чак после като позагрее колата ми дава да го усиля на повече чертички. Бутона за нагоре "^" ли ми заяжда нещо или примерно при незагряла кола има ограничение някакво за този вентилатор?
Ако е бутона, как да го продухам след като самия му контакт е капсулован в сините гумички?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Високи обороти
То че ми е първа зима с тая кола е ясно, но има някакви пинизи в работата на вентилатова, които не знам къде ги има описани за да не се чудя.
Примерно прави ми впечатление, че :
- (както казах) като запаля колата известно време вентилатоеа ми работи само на 1 степен
- ако натисна копчето за автоматично поддържане на температура, изведнъж вентилатора включва на макс, но само ако духалките са настроени надолу. Ако са в друго положение, вентилатора е на нулева скорост.
Май имаше и други такива......
Т.е. това са някакви софтуеърни предварителни настройки май, които ме шашкат исе чудя кое е нормално и кое не е
Някой неща има описани в книжката за Корола на български, която циркулира тук из форума, но май има и други...
Примерно прави ми впечатление, че :
- (както казах) като запаля колата известно време вентилатоеа ми работи само на 1 степен
- ако натисна копчето за автоматично поддържане на температура, изведнъж вентилатора включва на макс, но само ако духалките са настроени надолу. Ако са в друго положение, вентилатора е на нулева скорост.
Май имаше и други такива......
Т.е. това са някакви софтуеърни предварителни настройки май, които ме шашкат исе чудя кое е нормално и кое не е

Някой неща има описани в книжката за Корола на български, която циркулира тук из форума, но май има и други...
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
- slowtraveler
- Мнения: 6183
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Високи обороти
Хм... Май бях писал тук общата логика на автоматичния режим повечето климатици, ама да се повторя за хора, дето не им се търси:
При отопление:
1. при стартиране на двигателя вентилатора е на минимум с цел да не ви духа в студа със студен въздух. Така е докато двигателя позагрее достатъчно, че да може да загрява ефективно купето (например над +20С). Възможно е да прехвърли временно струята към челно стъкло в този момент.
2. Постепенно увеличава скоростта на вентилатора и я съобразява с разликата между текуща и желана температура (колкото по-голяма разлика и по-загрял двигател - толкова по-силен вентилатор). След първоначално обдухване на челното стъкло (ако въобще е преминал в такъв режим) смъква струята долу в краката и я оставя там...
При включване на обдухване на челно стъкло се включва принудително и компресора на климатика и изключва рециркулацията (работи на принудително вкарване на външен въздух)
С намаляване разликата между текуща и желана температура, силата на вентилатора се намалява.
При охлаждане:
Няколко секунди след стартиране на двигателя вентилатора се включва на обороти, съобразени с разликата между текуща и желана температура (обикновено максимални). Ако разликата е прекалено голяма - може да включи рециркулацията. Насочва струята към лицето (горните фронтални въздуховоди). С намаляване разликата между текуща и желана температура, силата на вентилатора се намалява.
При всичките автомобили които съм карал, режима АУТО се оправя прекрасно с достигане и поддържане на желаната температура.
Възможни са дребни вариации на горната логика...
При отопление:
1. при стартиране на двигателя вентилатора е на минимум с цел да не ви духа в студа със студен въздух. Така е докато двигателя позагрее достатъчно, че да може да загрява ефективно купето (например над +20С). Възможно е да прехвърли временно струята към челно стъкло в този момент.
2. Постепенно увеличава скоростта на вентилатора и я съобразява с разликата между текуща и желана температура (колкото по-голяма разлика и по-загрял двигател - толкова по-силен вентилатор). След първоначално обдухване на челното стъкло (ако въобще е преминал в такъв режим) смъква струята долу в краката и я оставя там...
При включване на обдухване на челно стъкло се включва принудително и компресора на климатика и изключва рециркулацията (работи на принудително вкарване на външен въздух)
С намаляване разликата между текуща и желана температура, силата на вентилатора се намалява.
При охлаждане:
Няколко секунди след стартиране на двигателя вентилатора се включва на обороти, съобразени с разликата между текуща и желана температура (обикновено максимални). Ако разликата е прекалено голяма - може да включи рециркулацията. Насочва струята към лицето (горните фронтални въздуховоди). С намаляване разликата между текуща и желана температура, силата на вентилатора се намалява.
При всичките автомобили които съм карал, режима АУТО се оправя прекрасно с достигане и поддържане на желаната температура.
Възможни са дребни вариации на горната логика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Високи обороти
Мерси - ценна информация.
Това обаче е за автоматичен режим......а за обикновената работа на вентилатора важи ли също, че при току-що запалена кола може да работи само на първа степен?
Или да се мъча да свалям гумичката на бутона "^" ако той е виновен?
Това обаче е за автоматичен режим......а за обикновената работа на вентилатора важи ли също, че при току-що запалена кола може да работи само на първа степен?
Или да се мъча да свалям гумичката на бутона "^" ако той е виновен?
Corolla 2002, 2.0 D4D, дизел, 110 к.с.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта