Страница 1 от 1

Радиатор за гориво

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:13
от Иво Игнатов
Моля за малко помощ. Имам от скоро 1 седмица-Тойота Авенсис 2.2 дизел, D4D, 110 киловата, модел 2007 година. Оказа се че пропуска един радиатор за горивото, който се намира под купето, под шофьорското място. В момента е смъкнат и сложен байпас, но мисълта ми е каква му е целта за охлаждане на горивото при отиване към цилиндрите или на връщане към резервоара. Задължително ли е да е там щото струвал бая пари, алуминиев е. Моля за мнение.
Моля за извинение от админите, но търсих подобна тема във форума и не открих за това пуснах нова, имам и снимка на радиатора.

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 13 Авг 2012 22:48
от coolone
И аз наскоро изпаднах в недоумение като го видях тва ж'вотно. Ще следя темата, нека някой от по-просветените да ни открехне

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 13 Авг 2012 23:38
от slowtraveler
Дали не е клапана за парите в резервоара (evap canister) , а не радиатор?

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 13 Авг 2012 23:50
от Иво Игнатов
13082012893.jpg
13082012893.jpg (1.31 MiB) Преглеждано 1771 пъти
снимки

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 00:01
от Иво Игнатов
намерих какво е само някой да преведе - с номер №23917 и срещу него пише COOLER, FUEL
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200611 ... 701.6.html

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 01:09
от diesel_power
Ами завари го ,какво толкова ?

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 01:11
от Иво Игнатов
TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.

При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.

Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 01:12
от Иво Игнатов
Разбрах вече, но ми беше интересно защо около входната и изходна тръбичка имаше гориво (дизелово) и първоначално помислих, че охлажда него.

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 09:23
от slowtraveler
Иво, това което си описал обширно в предходния пост е охладителя на въздуха, който е повишил температурата си при сгъстяването от турбината (intercooler).
Описанието е доста неточно (и неправилно - например, че при загряването на въздуха количеството кислород в него рязко намалявало), но резултата/извода е правилен - при по-студен въздух можеш да вкараш по-голяма маса въздух (и съответно кислород) в един и същ обем.
Докато на чертежа, който си дал действително е охладител за горивото...
Каква е целта на охладителя на горивото - и на мен не ми е съвсем ясна.
Възможно е заради проблеми с кавитацията или поява на парни джобове в помпата високо налягане при повишена температура на горивото, но това са само мои догадки...

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 13:56
от memorex
Повишената температура на горивото сваля и без това ниския вискозитет и смазочни качества на новите нискосерни дизели.
Така че инсталирането на охладител може да предотврати повишеното износване и засядане на отделни компоненти от горивната система.Лично мое мнение предупреждавам

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 21:07
от misho09
Иво Игнатов написа:TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.

При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.

Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.
Колега, надявам се, че този пост просто си го копирал от форума на "високотехнологичните" и не си имал време да вникнеш в написаното. А може би си го прочел в Auto Bild.

Извинявам се за лиричното отклонение, а сега по темата.
Този "радиатор" го забелязах преди около година, но без да се задълбочавам реших, че е предпазна кора за някакви по отговорни детайли намиращи се на пода. Сега наистина ми стана интересно за какво ли е. Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 21:58
от Scott
misho09 написа:...Сега наистина ми стана интересно за какво ли е...
Основната причина е поддържане на по-ниска температура на горивото за да се понижи нивото на азотните окиси в отработилите газове - работи съвместно с EGR системата. Също за поддържане на работата на двигателя в по широк диапазон на съотношението гориво/въздух - горивните карти съдържат информация и за температурата на горивото. А не на последно място, както каза memorex по-горе за поддържане на смазочните качества на нафтата.

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 21:58
от memorex
" Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!"

1.Нафтата в системата може да загрее и то доста повече отколкото всеки си мисли .Това е така защото всеки флуид под високо налягане и преминаващ през тесни участъци си повишава значително температурата.
2.Когато нафтата е по–топла системата не работи по–добре.Първо пада вискозитета и нито роторната помпа работи по–добре нито дюзите нито горенето и момента на самозапалване е както трябва да е
3.При по–ниска/оптимална/ температура на горивото мощността е по$висока
4.При температура на горивото над 80С някои материали като гуми и пластмаси се рушат и става лошо.
5.Има и още подробности но да не се задълбочаваме .Щом Японците са го сложили значи има защо.Както и ЕГР доколкото си спомням те го въведоха.

Re: Радиатор за гориво

Публикувано на: 14 Авг 2012 22:34
от extel
misho09 написа:Колега, надявам се, че този пост просто си го копирал от форума на "високотехнологичните" и не си имал време да вникнеш в написаното. А може би си го прочел в Auto Bild.

Извинявам се за лиричното отклонение, а сега по темата.
Този "радиатор" го забелязах преди около година, но без да се задълбочавам реших, че е предпазна кора за някакви по отговорни детайли намиращи се на пода. Сега наистина ми стана интересно за какво ли е. Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!
biggrin.gif tooth.gif bow.gif tooth.gif biggrin.gif .......... вярно много мъка има по тая земя............ wacko.gif
По- полека с лиричните отклонения и внимавай за умствените.......наистина ти е много интересно, щото не си разбрал нищо, а именно фактите са че горивото се загрява до много висока температура- особено през лятото при каране в градски условия(според последните изследвания до 130 -170 °C), така че това дето му викат радиатор е.... охладител и има доста добър ефект!