Страница 1 от 4
Защо на BMW?
Публикувано на: 30 Юли 2012 21:08
от kaki
Излязоха данни за Новата Toyota Auris 2013. Европейските варианти се очаква да получат 1,6- и 2,0-литрови дизелови агрегати на BMW. Защо са на BMW, а не на Toyota ?
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 30 Юли 2012 21:48
от Kiki
Защото не могат да смогнат. Продажбите са големи.
А и за да продават в Европа им трябват поне 30% европейски части по тойотите.
Пък и малко повече хъс от БМВ не е излишен. laugh.gif
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 30 Юли 2012 22:09
от TATI
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 01 Авг 2012 23:17
от E60_Power
kaki написа:Излязоха данни за Новата Toyota Auris 2013. Европейските варианти се очаква да получат 1,6- и 2,0-литрови дизелови агрегати на BMW. Защо са на BMW, а не на Toyota ?
Официалната причина - Тойота оптимизира разходите си и спестява пари. Неофициално - най-големия конкурент на Тойота в глобален мащаб е VW. А най-продаваната кола в ЕС е Голф с половин милион бройки на година. Тойота иска да позиционира Аурис като пряк конкурент на Голф и да отхапе част от пазарния дял на VW Golf. Аурис имат един вариант на D4-D от 1.4 литра с 90 к.с., който не успява да впечатли купувачите и губи на пазара срещу 1.6 TDI CR на VW, който разполага с 105 к.с. и е по-икономичен. Другият мотор - D4-D 2.0 литра - на Аурис е 126 к.с., а VW отговаря с 2.0 TDI CR с две разновидности - 140 к.с. и 170 к.с. Общо взето, загубена битка за Аурис, като изключим D4-D 2.2 мотора с неговите 177 к.с., който обаче има по-висок разход от 2.0 TDI CR със 170 к.с. И така нататък. Но понеже мениджърите на Тойота знаят кой прави най-добрите дизелови мотори ...... затова и оборудват Аурис с 2.0 дизелов агрегат на BMW. Лошата новина за VW е, че този мотор на BMW има много вариации / като мощност / - 116 к.с., 143 к.с., 177 к.с., 184 к.с., 204 к.с. Има и един от 218 к.с., който го слагат на BMW 1 серия с М пакет, но не съм сигурен дали не е подобряван допълнително. Всички тези разновидности на 2.0 дизел на BMW, поставени в Аурис ще направят колата съвсем различен продукт в сравнение с това, което е сега.
P.S. 1.6 литра е бензинов мотор, доколкото знам.
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 01:49
от LEXUS
Неофициалната причина трябваше да напишеш,че е твоята драматизация по въпроса, а не да я налагаш официално като неофициална.
Първо, Фолксваген не е най-големият конкурент на Тойота в световен мащаб. Най-големият конкурент на Тойота в световен мащаб е гигантът ГМ.
Сега нататък. Голф има най-дърводелския дизел на пазара 1.6 със УНИКАЛНИТЕ едва ли не 105 коня. Някой ще каже- ама за 98-ма година моделна гама ли? Не, ще му кажа- за 2012 година, и то в меката на еснафите - Европа. Все пак тук най-много се купуват дизели. Та Фолксваген откри Комън-рейла 2008-ма година, като преди това тропаше здраво с Помпа-дюзата,която сами си я спряха от производство. 2.0 дизелите им пукат глави на поразия, а за капак 2012 година продават брутално остарелия 1.6 с около 100 коня, което е трагедия. Дори Пежо има 1.6 HDI от 2007-ма със 110 к.с. Фолксваген Голф се купува В ЕВРОПА не защото има модерни двигатели или добри решения, не защото е най-доброто в класа, а защото е наложена и харесвана от европейците кола. Но ако започнем да я разглеждаме, си е доста изостанала кола.
Тойотовия 1.4 D4D е страхотен агрегат, толкова тиха работа не може да постигне нито БМВ, камо ли Фолксвагените с техни редосеялки. Този 1.4 D4D не може да се наложи силно в Европа именно защото европейците подкрепят собствената си стока. За това ,че предпочитат да купят Голф дизел или Пежо дизел, защото са чували ,че това са добрите дизели. Много по-малко са европейците,които се доверяват на японска стока на своя територия, особено в коронната еворпек=йска дисциплина с дизелите. Така че тук не става въпрос за лоши качества на двигателя,за да не впечатлява купувачите както голф. Няма марка в Европа, която да впечатли европейския купувач с какъвто и да е дизел в класа на Голф. Въпреки че много марки предлагат по-добри дизели от Голфовите. 1.6 CR голфовия мотор е един ретро мотор още с появата си , той излезе сравнително скоро.Много по-нов мотор от 1.4 D4D , 2.0 и 2.2 D4D на Тойота. И нормално да е с по-добри характеристики. 1.4 дизела Тойота го ползва от 2006 година! Какво предлагаше Голф тогава? 2.2 дизела със 177 конски сили Тойота го изкара на пазара 2005 година. 2.0 D4D тогава 116 конски сили беше най-екологичният агрегат на пазара с въведения D-CAT от Тойота, и то 2003 година, къде беше Фолксваген тогава?
Тоест Тойота е доказала, че може да произвежда най-добрите дизели на пазара достатъчно добре и ясно. Но не иска да налива пари в разработка на следващо поколение малки дизели за C и D сегмента и ще ги купува наготово от наложените и действително много добри дизели на БМВ. Това е цялата оферта. Тъй както дo преди години БМВ купуваше от Тойота 1.4 D4D. Всичко е въпрос на изчисления, мениджмънт и маркетинг. Европеецът ще се радва на БМВ дизелите. Защото въпреки че дизелите на Тойота са сред най-добрите на пазара, Тойота не намира за целесъобразно да разработва ново поколение на дизели за компактни и средни автомобили за Европа, а предпочита да заложи на наложените в Европа БМВ дизели.
По-скоро маркетинголозите знаят кои са едни от най-добрите дизели на пазара, които са много харесвани от европейската клиентела, а и подписаните договори за двустранно сътрудничество с БМВ също може би е повлияло на крайното решение. Със сигурност и калкулаторът е показал,че това е по-евтиният и бързодействащ вариант за вдигане на продажбите на Тойоти в дизеловия дял от пазара в Европа.
Tи понеже прекали с похвалите на фолксвагеновия дизел, Тойота би могла да заложи на много по-добрия от Фолксваген дизел на Хюндай. 1.6 CRDI с мощност 110 конски сили или 128 конски сили от 1.6. Хюндай 1.6 CRDI е и по-икономичен от фолксвагеновия 1.6 CR, на който някои като теб напълно неаргументирано се радват.
А 1.6 освен бензин, БМВ имат и дизел 1.6.
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 02:16
от E60_Power
XXXXX ....MODEDIT....XXXXX
Купувачите в ЕС не избират собствената си стока, както си мислиш ти ..., а правят избор съобразно нужда, цена, качество и т.н. ....
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 08:51
от slowtraveler
Преди две седмици колегата смени 2008г РАВ4/150к.с. върхово оборудване, с практически нова (на 3 месеца) Х1 с много екстри..
За шума на двигателя е много трудно да се спори, защото зависи повече от обезшумяването отколкото от самия двигател (при условие, че е еднотипен - например четирицилиндров редови).
Но е факт, че Х1 е МНОГО по-тиха.
Ако за 'по-съвременния двигател' се съди по литровата мощност - Тойота 2.2 / 180к.с., BMW 2.0/184к.с....
Всеки да си го тълкува както иска, но според мен двигателистите на БМВ са доста добри, особено имайки предвид, че често експериментират с двигатели (отделят свободен ресурс за развойна дейност на всякакви, дори и не толкова переспективни двигатели, например 10 цилиндровите на М), и традиционно правят доста добри двигатели, които биват обявявани за 'двигател на годината' по разни класации.
Така, че едно такова решение на Тойота е разбираемо и съвсем не значи, че не може да произведе добри двигатели.
Може просто умните глави да са решили да спестят някой $$$ и да пренасочат парите за други разработки...
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 17:01
от Scott
LEXUS написа:... по-икономичен от фолксвагеновия 1.6 CR, на който някои като теб напълно неаргументирано се радват...
Книгата с рекордите на Гинес достатъчен аргумент ли е за теб?
2464 км с един резервУар

Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 17:39
от LEXUS
Почваме малко като децата- виж тоя рекорд, виж оня. Мен би ме било срам да се кефя и да давам за пример автомобил,тежащ 1500 кг. със 105 конски сили дизел, но щом така ти харесва, има и по-добри, по-икономични и по-мощни:
http://www.carsuk.net/ford-mondeo-econe ... i-to-oslo/
Но не това е целта на тази тема.
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 18:31
от martod
Не, ние признаваме само Аутобилд и тук-там по някое Американско издание, но само при условие, че Тойота е на върха .. biggrin.gif
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 19:26
от LEXUS
martod написа:Не, ние признаваме само Аутобилд и тук-там по някое Американско издание, но само при условие, че Тойота е на върха .. biggrin.gif
Не, ние признаваме Германските технически прегледи, 100 000км. тестове, американските организации,специално занимаващи се с проучването на здравината на автомобилите и задоволството на собствениците, английските и др. авторитетни организации.
Теб може да те радват пенсионерски пасатчета 1500 кг със 105 коня дизели, които се карат за рекорда, но това е далеч дори от заводския им разход,камо ли реалния.
И какво да кажа- страшен е Пасата със 105 коня

biggrin.gif Не се излагай.

Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 19:41
от Scott
LEXUS написа:Теб може да те радват пенсионерски пасатчета 1500 кг със 105 коня дизели, които се карат за рекорда, но това е далеч дори от заводския им разход,камо ли реалния...
Щото колата дето ти караш е поне 150 к.с., нали?
Темата беше за великите японски дизели, ама като стана дума за разхода, при това реален - от няколко месеца имам ежедневни наблюдения над 2.0TDI Bluemotion. Разхода ми редовно е под 3.8л/100км. Мога да ти кача и снимки ако искаш, но се притеснявам с Приуса да не се поболеете.

Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 20:06
от LEXUS
Scott написа:LEXUS написа:Теб може да те радват пенсионерски пасатчета 1500 кг със 105 коня дизели, които се карат за рекорда, но това е далеч дори от заводския им разход,камо ли реалния...
Щото колата дето ти караш е поне 150 к.с., нали?
Темата беше за великите японски дизели, ама като стана дума за разхода, при това реален - от няколко месеца имам ежедневни наблюдения над 2.0TDI Bluemotion. Разхода ми редовно е под 3.8л/100км. Мога да ти кача и снимки ако искаш, но се притеснявам с Приуса да не се поболеете.

Не,колата ми не е 150 конски сили, но не тежи 1500 кг., което е огромен плюс!
Темата беше за японските дизели, която не я четеш внимателно . Написал съм горе доста подробно.
Така, разхода ти редовно е под 3.8/100км., това и във Фолксваген не смеят да го обявят като разход! biggrin.gif Значи всички трябва да повярваме как Фолксваген реалният му разход е 1 литър под заводския, а гадният Приус реалният разход задължително трябва да бъде над заводския.
Е, никой няма да трогнеш с Пасата - нито с разход, още по-малко с дизайн и технологии. Приуса хич не му пука от Пасат, защото Приус пък дава разход около 3/100км., и то има снимков матрЕАЛ.
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 21:55
от E60_Power
slowtraveler написа:Преди две седмици колегата смени 2008г РАВ4/150к.с. върхово оборудване, с практически нова (на 3 месеца) Х1 с много екстри..
За шума на двигателя е много трудно да се спори, защото зависи повече от обезшумяването отколкото от самия двигател (при условие, че е еднотипен - например четирицилиндров редови).
Но е факт, че Х1 е МНОГО по-тиха.
Ако за 'по-съвременния двигател' се съди по литровата мощност - Тойота 2.2 / 180к.с., BMW 2.0/184к.с....
Всеки да си го тълкува както иска, но според мен двигателистите на БМВ са доста добри, особено имайки предвид, че често експериментират с двигатели (отделят свободен ресурс за развойна дейност на всякакви, дори и не толкова переспективни двигатели, например 10 цилиндровите на М), и традиционно правят доста добри двигатели, които биват обявявани за 'двигател на годината' по разни класации.
Така, че едно такова решение на Тойота е разбираемо и съвсем не значи, че не може да произведе добри двигатели.
Може просто умните глави да са решили да спестят някой $$$ и да пренасочат парите за други разработки...
Дървеният философ може да си говори каквото иска, може да плещи колко допотопни мотори били дизелите / иначе ако става въпрос за D4-D - страхотен бил / или как еди кои си били технологично изостанали в сравнение с Тойота и техния Приус / ползвам подобни коли за такси и .......... няма такава щайга /, но това не променя факта, че неговите впечатления са виртуални, а той самия живее в измисления си свят, където Тойота са номер 1. В момента в Камор се продава едно BMW F10 530d xDrive, което е на осем месеца и на 24.000 километра. 258 к.с. дизел, с турбо. От тези 24.000 километра около 800 са мои / София - Созопол и обратно /. Единствения начин да разбереш, че мотора работи е да погледнеш оборотомера. Когато спре на светофар, мотора гасне, а при отпускане на педала на спирачка пали и ...... разбираш, че е запалил по оборотомера. Вътре нищо не се чува, ако автомобила се управлява в режим Eco или Comfort. Абсолютна тишина. Със скорост от 140 - 150 км/ч по АМТ даде разход 5.5-5.6 на сто. И става въпрос за кола, която е с 6-цилиндров 3.0 мотор, с турбо и 258 к.с. И осем степенна автоматична скоростна кутия, а не говорим за Приус - щайга със сто коня и мотор с мощност на самобръсначка.
Re: Защо на BMW?
Публикувано на: 02 Авг 2012 22:13
от Hursa
Наистина дизелите на фолксваген не впечатляват. Мощността им не е впечатляващо висока, въртящият им момент, гордостта на дизелите, си е нисък сравнен с конкурентите. Разхода им е нисък, но най-вече благодарение на скоростните кутии подредени така, че да подържа сравнително ниски обороти при една и съща скорост/предавка сравнено с конкурентите. Но пък това се отразява на динамиката която също не впечатлява. Дизелите на бмв поне като динамика са били май винаги на ниво.
Но обезшумяването на голф 6 наистина е впечатляващо за този клас.