Страница 1 от 2
Ужасно шумен мотор
Публикувано на: 16 Май 2012 23:23
от Рав 4
Здравейте колеги. Първо да ви се похваля, че отскоро съм член на вашият клуб и горд собственик на Тойота Рав 4 (както е видно от името ми)

. Атомобилчето е произведено 12.2003 година (новият фейс) и е с 3 врати, двигателят е 2.0 Д4Д 116 коня. Колата е с изрядна сервизна история и добре подържана (най вероятно карана от жена съдейки по допълнително монтираните парктроници на джипче къса база). Като цяло съм доволен от автомобила, като изключим ужасно шумната работа на мотора

. Това ми е първата Тойота и нямам впечатления от този двигател 2.0 Д4Д.. но ми се струва прекалено звука на мотора след 2000 оборота да заглушава музиката. Не знам на какво се дължи този ужасен рев вътре в купето, наясно съм че шумоизолацията при този модел не е като на високият клас автомобили, но ще се радвам ако някой от вас успее да ми подскаже все пак на какво може да се дължи този шум на двигателя ?
Поздрави на всички колеги!

Публикувано на: 17 Май 2012 00:56
от Me4oKyX
Много вероятно да ти тракат дюзите, но може и да е нещо друго. АКо нямаш сериозни загуби на масло или брутално тракане от нещо тотално прецакано, най-вероятно са дюзите, които са поне на 200 + хил.км, които значи, че са тръгнали да се поизносват, ако вече не са износени и такива ми ти работи. Ще е добре да кажеш от БГ ли купи колата и от къде си, за да може по-лесно да се помогне. А ако е от БГ, значи дюзите са №1 като вероятна причина

Публикувано на: 17 Май 2012 08:41
от Рав 4
Здрасти колега, колата е нововнесена от Италия, показва 130 000км и сервизната книжка е водена почти до края 2011 г. печатите и подписите са различни, което ме навява на мисълта че количката може и наистина да е на тези километри. За течове на масло не съм забелязал тъй като я карам буквално от 2 дена. Закачиха я на диагностика и се оказа че дюзите вече са били веднъж настройвани (казаха ми че позволявали до 2 манипулации максимум) а компютъра показа че работили на 1.5% износване (при максимално допустима норма от 3%). Възможно ли е наистина дюзи да тракат така ?
Публикувано на: 17 Май 2012 08:42
от Рав 4
Пропуснах да кажа от Варна съм. Какво е мнението ви за сервизите тук (тези които биха ми свършили работа за Тойота) ?
Публикувано на: 17 Май 2012 12:45
от vadoiv
Така като се позамисля...

, и моя двигател е по-шумен от "другите марки" комънрейли. Ще следя темата с интерес...

!
Публикувано на: 17 Май 2012 14:23
от Me4oKyX
Сервизни книжки от Италия, Германия, колко си щеш.... Това далеч не значи, че е реална, още повече, щом на 130хил.км отиваш на 1,5 до 2.... Сервизи няма точно за какво, защото никъде не могат да ти ремонтират дюзите. Просто решаваш дали ще ги караш така, докато станат за смяна или ще пробваш някоя добавка, за да се върнат към живот. Не една Тойота си е решила проблема с такива добавки, но за да не се по-по-повтарям, ако имаш желание да пробваш, пиши едно ЛС и ще ти обесня. Ако ли не, караш си, тракаш си, докато тотално текнат дюзите и взимаш нови или втора ръка от някоя на части примерно

Публикувано на: 17 Май 2012 23:47
от KiLLeR
Me4oKyX написа:Сервизни книжки от Италия, Германия, колко си щеш.... Това далеч не значи, че е реална, още повече, щом на 130хил.км отиваш на 1,5 до 2.... Сервизи няма точно за какво, защото никъде не могат да ти ремонтират дюзите. Просто решаваш дали ще ги караш така, докато станат за смяна или ще пробваш някоя добавка, за да се върнат към живот. Не една Тойота си е решила проблема с такива добавки, но за да не се по-по-повтарям, ако имаш желание да пробваш, пиши едно ЛС и ще ти обесня. Ако ли не, караш си, тракаш си, докато тотално текнат дюзите и взимаш нови или втора ръка от някоя на части примерно

Че как се казва колегата с авенсиса комби дето от Тойота му бяха "оправили" колата? Направо него да пита къде как кой защо и колко

Публикувано на: 18 Май 2012 00:03
от Me4oKyX
Killer - не му помня ника вече.... Трябва да му звънна да го питам, че то колкото колеги от форума се обадиха от тогава, тотално вече бъркам имена и никове laugh.gif
Публикувано на: 18 Май 2012 00:10
от KiLLeR
Me4oKyX написа:Killer - не му помня ника вече.... Трябва да му звънна да го питам, че то колкото колеги от форума се обадиха от тогава, тотално вече бъркам имена и никове laugh.gif
Между другото днес ги взех тези неща. И двете на един резервоар ли да ги слагам или по едно?

Публикувано на: 18 Май 2012 00:24
от Me4oKyX
Пробвай с двете заедно, пък ако няма по-добър ефект, ще имаш компенсация като дойдеш да оправим маслото и другите работи biggrin.gif Но би трябвало да е още по-добре - пробвай, ще кажеш. Ти знаеш, че лошо няма да е, само по-добре

Публикувано на: 18 Май 2012 00:29
от KiLLeR
Знам бе няма да се плашиш biggrin.gif То както се е засилило да вали тва масло може и за другата смяна да го оставя biggrin.gif biggrin.gif След тоя резервоар ше му сложим удърна ревитализант и се надявам да е бетон

Публикувано на: 21 Май 2012 21:50
от Рав 4
Колеги проблема е решен! Оказа се че при смяната на ангренажния комплект на рав-чето в Италия ремъка не е бил зацепен съвсем точно и на джипчето е било дадено доста сериозно предварение (каквото и да означава това), в момента мотора мърка много приятно. Благодаря на всички отзовали се колеги !

Публикувано на: 21 Май 2012 22:42
от Japanese_fever
Не е верно, тракат ти дюзите. biggrin.gif
Публикувано на: 21 Май 2012 23:17
от Me4oKyX
Japanese - така погледнато си е смешно, но реално този проблем НЕ трябва да го има.... криво зацепен ремък си е направо ужас... А като цяло този мотор си му тракат дюзите приятно след даден пробег.... Тааа, не е ясно кое е по-лошото, но това крив ремък...... луда работа.....а колко още неща може да се разтропат от този ремък .....
До колегата с новия РАВ4 - щом това ти е проблема, значи тази "сервизна" история е толкова вярна, колкото и факта, че тракането е от дюзи...... Прегледай си колата като хората, при някой доверен сервиз, че с този двигател шега не бива

Публикувано на: 22 Май 2012 01:51
от Japanese_fever
Me4oKyX написа:Japanese - така погледнато си е смешно, но реално този проблем НЕ трябва да го има.... криво зацепен ремък си е направо ужас...
Не, че е простимо, но при 1-2 зъба разминаваме при зацепването на ангренажа не е толкова фатално. Просто двигателя не работи оптимално и може да изкривиш клапан на високите, но не винаги...
Факт е, обаче че и един зъб разлика се отразява негативно на вървенето и работата на двигателя.