Страница 1 от 2
Шум откъм пистовия ремък на 1.4 D4D
Публикувано на: 11 Май 2012 09:36
от stivi
Днес като тръгнах с колата установих че се е появил някакъв виещ шум откъм ремъка който се усилва и намалява с оборотите на двигателя. Закарах я на майстора,свали пистовия ремък и шума без него го няма,питанката е дали да се търси причината в динамото или във водната помпа които са главните заподозрени. В смисъл дали има някаква "детска болест" която се проявява при тези възли на този двигател към 100 000км на колкото е колата в момента ? Вярно че въпроса звучи малко глупаво-колата е на майстор,има и още две ролки през който минава ремъка /и може да е някоя от тях/ пък аз питам тук ,но може някой да се е сблъсквал с подобен проблем и да даде мнение !
Публикувано на: 11 Май 2012 10:13
от raider_yaris
Яриса 1.0 VVt-i 2000г. (на леля ми) има същия симптом и кара така 80 000км. Уверявах я, че не е редно така да я кара и т.н. Накрая и взех един пистов ремък и ролка, и майстора като ги смени то супер тънкото свистене пак си остана. Като и я закарах и тя ми вика: "Ееее тя много безшумна е станала ве" и ми се изхили под мустак. Закопа ме на място.
И сега ще следя твоята тема и каквото се окаже, ще го сменя и аз.
Успех.
Re: Шум откъм пистовия ремък на 1.4 D4D
Публикувано на: 11 Май 2012 14:18
от memorex
[quote="stivi"]Днес като тръгнах с колата установих че се е появил някакъв виещ шум откъм ремъка който се усилва и намалява с оборотите на двигателя. Закарах я на майстора,свали пистовия ремък и шума без него го няма
А самия ремък не спада ли към главните заподозрени?
Например ако е хлабав и излъскан започва да свири.Какво каза въпросния майстор.
Може ли да споделиш като свалихте ремъка после какво направихте че ми стана интересно
Публикувано на: 11 Май 2012 14:58
от stivi
Ей сега идвам от майстора,динамото не зарежда /дал го е да го правят/ и по тази причина се товарело откъдето идва и шума ,но странното е че на таблото не свети лампата че не зарежда !
Публикувано на: 11 Май 2012 15:37
от memorex
Спомняш ли си като дадеш на контакт без да палиш светваше ли акумулаторчето на дисплея ?Говоря тогава когато преди да свалите ремъка.
Публикувано на: 11 Май 2012 17:16
от Japanese_fever
memorex написа:Спомняш ли си като дадеш на контакт без да палиш светваше ли акумулаторчето на дисплея ?Говоря тогава когато преди да свалите ремъка.
Че той винаги светва, тогава.
Публикувано на: 11 Май 2012 19:09
от memorex
мислех че ако няма ток към алтернатора не светва.доколкото разбрах това е проблема
Публикувано на: 11 Май 2012 19:23
от Kiki
memorex написа:Спомняш ли си като дадеш на контакт без да палиш светваше ли акумулаторчето на дисплея ?Говоря тогава когато преди да свалите ремъка.
Тазе "екстра" е направена, за да си сигурен, че лампичката не е изгоряла и при проблем, наистина ще светне.
Публикувано на: 11 Май 2012 19:57
от memorex
Нещо май говорим на различни езици.
Ще изчакам автора да видим какво ще каже.
Публикувано на: 11 Май 2012 21:07
от TATI
Няма различни езици.
Даваш контакт, таблото светва и светват разни лампички.
Палиш и разните лампички изгасват. Ако някоя остане да свети, значи има проблем. Ако лампата за заряд на акумулатора не гасне, значи алтернатора не зарежда, дали от четки, дали от реле, след има няма 20 мин., колата загасва и край - акумулатора е на 0.
А шума може да е от доста работи - ролки, шайби на климатик, хидравлика, алтернатор, а може да и от лагери на алтернатор или пък от самия ремък. Зависи какъв точно е шумът - ромолене, съскане, свирене и т.н.
Публикувано на: 11 Май 2012 22:09
от Japanese_fever
TATI написа:
А шума може да е от доста работи - ролки, шайби на климатик, хидравлика, алтернатор, а може да и от лагери на алтернатор или пък от самия ремък. Зависи какъв точно е шумът - ромолене, съскане, свирене и т.н.
+1
На мен май всички лагери ми дрънкат.
Гадно, ама ме мързи да ги сменям...
Не знам, ако ги смажа дали няма да млъкнат.
Публикувано на: 11 Май 2012 22:25
от raider_yaris
Шума при яриса (бензинов) е във високите честоти, много тънко свистене. Не знам как точно да определя от къде е?
Мисля си с някакъв маркуч като тип докторски слушалки да се опитам.
Ще изчакам колегата пуснал темата да се изкаже докрай.
Публикувано на: 12 Май 2012 04:20
от memorex
[quote="TATI"]Няма различни езици.
Даваш контакт, таблото светва и светват разни лампички.
Палиш и разните лампички изгасват. Ако някоя остане да свети, значи има проблем. Ако лампата за заряд на акумулатора не гасне, значи алтернатора не зарежда, дали от четки, дали от реле, след има няма 20 мин., колата загасва и край - акумулатора е на 0.
А шума може да е от доста работи - ролки, шайби на климатик, хидравлика, алтернатор, а може да и от лагери на алтернатор или пък от самия ремък. Зависи какъв точно е шумът - ромолене, съскане, свирене и т.н.[/quote]
Ей колега този алтернатор за да почне да прави ток към него не се ли подава ток към възбудителната му намотка от акумулатора.Ти това как го разбираш че става или не става.С коя лампичка.
И още един алтернатор се товари кат прави ток не кат не прави тъй че не се изказвай толкова надъхано моля
Публикувано на: 12 Май 2012 10:16
от TATI
Не се изказвам надъхано, а от опита си.
Темата е за шум от ремъка, а не кога, как и защо зарежда алтернатора на автомобила.
Следете темата, пък колегата може и да сподели какво се е оказало.
@стиви - така и така сте разкостили алтернатор, моя съвет е да му направиш една профилактика като му смениш лагерите, четките, ролката, която си мисля че е демпферна при твоя мотор или поне я вижте дали не е блокирала.
Успех!
Публикувано на: 12 Май 2012 21:02
от stivi
Ами няма много какво да добавя след ремонта,електронния блок на алтернатора /един метален пръстен с вид на накладка за барабанна спирачка/ беше заминал и по тази причина той се товари /даже загрява/ и вие

48лв струваше новия такъв ,35лв за труд и вече сме пак в играта !