Шум откъм пистовия ремък на 1.4 D4D

stivi
Мнения: 115
Регистриран на: 29 Мар 2011 22:42
Местоположение: Поморие

Шум откъм пистовия ремък на 1.4 D4D

Мнение от stivi » 11 Май 2012 09:36

Днес като тръгнах с колата установих че се е появил някакъв виещ шум откъм ремъка който се усилва и намалява с оборотите на двигателя. Закарах я на майстора,свали пистовия ремък и шума без него го няма,питанката е дали да се търси причината в динамото или във водната помпа които са главните заподозрени. В смисъл дали има някаква "детска болест" която се проявява при тези възли на този двигател към 100 000км на колкото е колата в момента ? Вярно че въпроса звучи малко глупаво-колата е на майстор,има и още две ролки през който минава ремъка /и може да е някоя от тях/ пък аз питам тук ,но може някой да се е сблъсквал с подобен проблем и да даде мнение !
1.4 D-4D много добър мотор !

Аватар
raider_yaris
Мнения: 103
Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
Местоположение: Пловдив

Мнение от raider_yaris » 11 Май 2012 10:13

Яриса 1.0 VVt-i 2000г. (на леля ми) има същия симптом и кара така 80 000км. Уверявах я, че не е редно така да я кара и т.н. Накрая и взех един пистов ремък и ролка, и майстора като ги смени то супер тънкото свистене пак си остана. Като и я закарах и тя ми вика: "Ееее тя много безшумна е станала ве" и ми се изхили под мустак. Закопа ме на място.

И сега ще следя твоята тема и каквото се окаже, ще го сменя и аз.

Успех.
Tokyo Drift :-)

memorex

Re: Шум откъм пистовия ремък на 1.4 D4D

Мнение от memorex » 11 Май 2012 14:18

[quote="stivi"]Днес като тръгнах с колата установих че се е появил някакъв виещ шум откъм ремъка който се усилва и намалява с оборотите на двигателя. Закарах я на майстора,свали пистовия ремък и шума без него го няма

А самия ремък не спада ли към главните заподозрени?
Например ако е хлабав и излъскан започва да свири.Какво каза въпросния майстор.
Може ли да споделиш като свалихте ремъка после какво направихте че ми стана интересно

stivi
Мнения: 115
Регистриран на: 29 Мар 2011 22:42
Местоположение: Поморие

Мнение от stivi » 11 Май 2012 14:58

Ей сега идвам от майстора,динамото не зарежда /дал го е да го правят/ и по тази причина се товарело откъдето идва и шума ,но странното е че на таблото не свети лампата че не зарежда !
1.4 D-4D много добър мотор !

memorex

Мнение от memorex » 11 Май 2012 15:37

Спомняш ли си като дадеш на контакт без да палиш светваше ли акумулаторчето на дисплея ?Говоря тогава когато преди да свалите ремъка.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 11 Май 2012 17:16

memorex написа:Спомняш ли си като дадеш на контакт без да палиш светваше ли акумулаторчето на дисплея ?Говоря тогава когато преди да свалите ремъка.
Че той винаги светва, тогава.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

memorex

Мнение от memorex » 11 Май 2012 19:09

мислех че ако няма ток към алтернатора не светва.доколкото разбрах това е проблема

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 11 Май 2012 19:23

memorex написа:Спомняш ли си като дадеш на контакт без да палиш светваше ли акумулаторчето на дисплея ?Говоря тогава когато преди да свалите ремъка.
Тазе "екстра" е направена, за да си сигурен, че лампичката не е изгоряла и при проблем, наистина ще светне.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

memorex

Мнение от memorex » 11 Май 2012 19:57

Нещо май говорим на различни езици.
Ще изчакам автора да видим какво ще каже.

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 11 Май 2012 21:07

Няма различни езици.
Даваш контакт, таблото светва и светват разни лампички.
Палиш и разните лампички изгасват. Ако някоя остане да свети, значи има проблем. Ако лампата за заряд на акумулатора не гасне, значи алтернатора не зарежда, дали от четки, дали от реле, след има няма 20 мин., колата загасва и край - акумулатора е на 0.
А шума може да е от доста работи - ролки, шайби на климатик, хидравлика, алтернатор, а може да и от лагери на алтернатор или пък от самия ремък. Зависи какъв точно е шумът - ромолене, съскане, свирене и т.н.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 11 Май 2012 22:09

TATI написа: А шума може да е от доста работи - ролки, шайби на климатик, хидравлика, алтернатор, а може да и от лагери на алтернатор или пък от самия ремък. Зависи какъв точно е шумът - ромолене, съскане, свирене и т.н.
+1

На мен май всички лагери ми дрънкат.
Гадно, ама ме мързи да ги сменям...
Не знам, ако ги смажа дали няма да млъкнат.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
raider_yaris
Мнения: 103
Регистриран на: 08 Май 2007 01:01
Местоположение: Пловдив

Мнение от raider_yaris » 11 Май 2012 22:25

Шума при яриса (бензинов) е във високите честоти, много тънко свистене. Не знам как точно да определя от къде е?

Мисля си с някакъв маркуч като тип докторски слушалки да се опитам.

Ще изчакам колегата пуснал темата да се изкаже докрай.
Tokyo Drift :-)

memorex

Мнение от memorex » 12 Май 2012 04:20

[quote="TATI"]Няма различни езици.
Даваш контакт, таблото светва и светват разни лампички.
Палиш и разните лампички изгасват. Ако някоя остане да свети, значи има проблем. Ако лампата за заряд на акумулатора не гасне, значи алтернатора не зарежда, дали от четки, дали от реле, след има няма 20 мин., колата загасва и край - акумулатора е на 0.
А шума може да е от доста работи - ролки, шайби на климатик, хидравлика, алтернатор, а може да и от лагери на алтернатор или пък от самия ремък. Зависи какъв точно е шумът - ромолене, съскане, свирене и т.н.[/quote]
Ей колега този алтернатор за да почне да прави ток към него не се ли подава ток към възбудителната му намотка от акумулатора.Ти това как го разбираш че става или не става.С коя лампичка.
И още един алтернатор се товари кат прави ток не кат не прави тъй че не се изказвай толкова надъхано моля

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 12 Май 2012 10:16

Не се изказвам надъхано, а от опита си.
Темата е за шум от ремъка, а не кога, как и защо зарежда алтернатора на автомобила.
Следете темата, пък колегата може и да сподели какво се е оказало.
@стиви - така и така сте разкостили алтернатор, моя съвет е да му направиш една профилактика като му смениш лагерите, четките, ролката, която си мисля че е демпферна при твоя мотор или поне я вижте дали не е блокирала.
Успех!
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

stivi
Мнения: 115
Регистриран на: 29 Мар 2011 22:42
Местоположение: Поморие

Мнение от stivi » 12 Май 2012 21:02

Ами няма много какво да добавя след ремонта,електронния блок на алтернатора /един метален пръстен с вид на накладка за барабанна спирачка/ беше заминал и по тази причина той се товари /даже загрява/ и вие :) 48лв струваше новия такъв ,35лв за труд и вече сме пак в играта !
1.4 D-4D много добър мотор !

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 8 госта