Страница 1 от 2

Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН

Публикувано на: 31 Мар 2012 21:40
от iovkito
Здравейте,колеги!

Мисля, че дойде време за първия по-съществен ремонт по колата.

След минаване през зверска дупка на магистралата към Варна и изкривяване на десните джанти , при по-висока скорост се появи много странно виене. Най-силно се усеща при 70-80-90 км/ч, при 140-150 изчезва.

Как да разбера дали е лагер и дали е преден или заден?

По моя преценка се чува повече отзад, но може и да си въобразявам.

Ако някой е сменял такова нещо нека каже какви са симптомите.

Също така възможно ли е колата да се нуждае от регулировка на предницата след този инцидент и затова да вие така?

Благодаря.

Публикувано на: 31 Мар 2012 22:08
от jerryes
Отиди първо да ти проверят ударената гума дали не е крива, тогава чак мисли за лагери..

Публикувано на: 31 Мар 2012 23:03
от desotodorov
Е лагер би трябвало да е...на слух се определя дали е преден или заден...по-трудно се определя дали е ляв или десен :)
Но при теб е ясно ... ако са в час хората ще свалят джантите и ще опитат с внимателно бавно въртене да "хванат" кой от двата е ...нищо чудно да са и двата...колите не са смятани да минават с висока скорост през кратери....

Публикувано на: 31 Мар 2012 23:33
от slowtraveler
Лагера няма да млъкне при висока скорост...

Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25

Публикувано на: 01 Апр 2012 00:01
от Japanese_fever
Като за начало, а и най-ефтино си балансирай отново, ако не 4-те, то поне двете десни колела. След това реглаж на 4-те колела.

Публикувано на: 01 Апр 2012 10:43
от iovkito
Пропуснах да напиша , че минаването през дупката беше със зимните гуми , предната си замина геройски. В момента колата е с летните , които са на няма и 1000 км .

Публикувано на: 01 Апр 2012 22:44
от desotodorov
slowtraveler написа:Лагера няма да млъкне при висока скорост...
Когато имах разбит лагер на старата кола най-силно се чуваше при около 80-90км/час, след това изчезваше и се появяваше пак на около 140-150, ама в по-висока тоналност cool.gif ..понеже карах малко - няма и 10к на година - така ми пя две години, все по-силно и по-силно ама в интервала 100-140 не се чуваше. не знам как му се казва на това явление - не би трябвало да е резонанс, цикличност някаква.

Публикувано на: 01 Апр 2012 23:01
от slowtraveler
desotodorov, сигурен ли си, че при теб първоначалния звук е било лагер а не гума?
При мен ВИНАГИ деградацията на лагер е била изключително бърза - до около 200км ... След това воя е ставал толкова силен, че и радиото не може да го заглуши...
Причината за това - за да започнеш да чуваш лагера, то някъде по черупките или сачмите е нарушена циментацията. Т.е. - оголил си мек материал, който не държи натоварване.
И нещата стават като по уличните дупки - при всяко преминаване на съчмата/ролката през мястото, се получава удар, който още повече разширява наранения участък... И за нула време от малка, дупката става огромна.

Публикувано на: 02 Апр 2012 15:45
от desotodorov
Беше лагер - със сигурност - смених го като се разви по-силно, защото в начаото не можеше да се "хване" ляв или десен е, след смяната звука изчезна...хм...градация бърза казваш...ами така би трябвало да е - все пак като опада цементацията остава "мъртво" желязо и заминава за нула време...но при мен не стана бързо...колата беше Пежо 405 - заден лагер-главина, ролков, така го бяха измислили французите - вместо да си купиш само лагер за 40лв, си купуваш лагер-главина за 100-120..мхмх
На Карината като я взех и двата предни лагера се оказаха разбити...а не издаваха абсолютно никакъв звук...което е интересно, но наистина колелата имаха луфт при разклащане, може би щяха да пропеят, ама не ги чаках да го направят.

Публикувано на: 12 Апр 2012 00:16
от iovkito
Днес смених предния десен лагер. Виенето понамаля , но си мисля , че и задният ще е за смяна. Направиха и регулировка на предния и задния мост , явно дупката е нанесла доста щети по колата. След по-продължително каране извънградско ще преценя дали да сменям и задната главина .

Публикувано на: 12 Апр 2012 10:07
от baba_metca
Оууу задния е бая пари, нали е с главина. Върти ми се нещо около 300лв. Аз като сменях предните (първо единия след 1-2К и другия) ги разбирах най-вече при завой. Към която страна тежеста пада повече, на тая се чуваше по-силно или пък, съответно на другата по-слабо.
Провери дали при десен завой звука намаля, съответно при ляв - увеличава. Ама някъде извън града с по-висока скорост и по-дълъг завой, че да имаш време да го чуеш.

Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25

Публикувано на: 21 Юли 2012 21:41
от iovkito
Колеги , да се похваля , от вчера виенето вече го няма. Благодаря много на колета slowtraveler , който подробно ми написа какви проблеми е имал с гумите goodyear. Смених 4-те си гуми , които бяха чисто нови , нямаха и 10 000 км. За съжаление гаранцията им беше изтекла , но такъв ми бил късметът. Вече карам колата си със същото удоволствие както преди.

Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25

Публикувано на: 19 Окт 2015 19:39
от cuiceka
Здравейте , използвам темата на колегата да споделя че , от както захладня и при мен се появи виене в предницата което започва при скорост над 60 км в.ч и се усилва с увеличаване на скоростта , до 90 км в .ч се чува най силно след тази скорост вече намаля, чува се на скорост и на свободна по инерция, имам съмнения за десен лагер на предната главина но не съм сигурен , теста с завиването не мога да го направя поради високата скорост,изключвам гумите , с летните и със зимните звука е един и същ , вдигах колата на крик но при въртене на предните колела на ръка няма шумове, моля препоръчайте ми марка хубави лагери че ,мисля да сменям и двата предни

Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25

Публикувано на: 19 Окт 2015 20:08
от veso_hds
Потърси от тук части:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597

Re: Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН

Публикувано на: 20 Окт 2015 08:05
от slowtraveler
Теста със завиването можеш да го направиш с всяка скорост...
Въпроса е само леко да промениш натоварването на лагера и да чуеш дали ще се промени звука...
При 100км/ч това изглежда или като разлика в звука при навлизане в завой, или просто леко криволичене по пътя (не става въпрос за рязко завиване, а съвсем плавно и леко и колкото се може по-продължително поклащане на автомобила вляво/вдясно)...
А на крик пробата става ако е добре укрепен автомобила (например подемник)...
Изключваш ТС ако имаш (важно е, защото иначе можеш да чуеш трясък като от разглобяващ се автомобил) tooth.gif
Блокираш едното колело (например приспускаш автомобила да стъпи с него колело върху трупче или нещо подобно), включваш пета и тръгваш до умерени обороти докато се ускори колелото. Изключваш от скорост, гасиш двигател и слушаш...
Повтаряш с другото колело. Но внимаваш разбира се да не ти изстреля трупчето tooth.gif
Често при бавно въртене на ръка не се усеща/чува лагера, докато като го развъртиш до по-сериозни обороти, нещата стават видими...

Тъй-като оборотите са двойни в сравнение на нормално шофиране, можеш да видиш стойности на километража 160-200км/ч...
А ако данните се вземат от датчик на АБС на другото колело, можеш да не видиш нищо - 0км/ч