Страница 1 от 2
Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН
Публикувано на: 31 Мар 2012 21:40
от iovkito
Здравейте,колеги!
Мисля, че дойде време за първия по-съществен ремонт по колата.
След минаване през зверска дупка на магистралата към Варна и изкривяване на десните джанти , при по-висока скорост се появи много странно виене. Най-силно се усеща при 70-80-90 км/ч, при 140-150 изчезва.
Как да разбера дали е лагер и дали е преден или заден?
По моя преценка се чува повече отзад, но може и да си въобразявам.
Ако някой е сменял такова нещо нека каже какви са симптомите.
Също така възможно ли е колата да се нуждае от регулировка на предницата след този инцидент и затова да вие така?
Благодаря.
Публикувано на: 31 Мар 2012 22:08
от jerryes
Отиди първо да ти проверят ударената гума дали не е крива, тогава чак мисли за лагери..
Публикувано на: 31 Мар 2012 23:03
от desotodorov
Е лагер би трябвало да е...на слух се определя дали е преден или заден...по-трудно се определя дали е ляв или десен

Но при теб е ясно ... ако са в час хората ще свалят джантите и ще опитат с внимателно бавно въртене да "хванат" кой от двата е ...нищо чудно да са и двата...колите не са смятани да минават с висока скорост през кратери....
Публикувано на: 31 Мар 2012 23:33
от slowtraveler
Лагера няма да млъкне при висока скорост...
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Публикувано на: 01 Апр 2012 00:01
от Japanese_fever
Като за начало, а и най-ефтино си балансирай отново, ако не 4-те, то поне двете десни колела. След това реглаж на 4-те колела.
Публикувано на: 01 Апр 2012 10:43
от iovkito
Пропуснах да напиша , че минаването през дупката беше със зимните гуми , предната си замина геройски. В момента колата е с летните , които са на няма и 1000 км .
Публикувано на: 01 Апр 2012 22:44
от desotodorov
slowtraveler написа:Лагера няма да млъкне при висока скорост...
Когато имах разбит лагер на старата кола най-силно се чуваше при около 80-90км/час, след това изчезваше и се появяваше пак на около 140-150, ама в по-висока тоналност

..понеже карах малко - няма и 10к на година - така ми пя две години, все по-силно и по-силно ама в интервала 100-140 не се чуваше. не знам как му се казва на това явление - не би трябвало да е резонанс, цикличност някаква.
Публикувано на: 01 Апр 2012 23:01
от slowtraveler
desotodorov, сигурен ли си, че при теб първоначалния звук е било лагер а не гума?
При мен ВИНАГИ деградацията на лагер е била изключително бърза - до около 200км ... След това воя е ставал толкова силен, че и радиото не може да го заглуши...
Причината за това - за да започнеш да чуваш лагера, то някъде по черупките или сачмите е нарушена циментацията. Т.е. - оголил си мек материал, който не държи натоварване.
И нещата стават като по уличните дупки - при всяко преминаване на съчмата/ролката през мястото, се получава удар, който още повече разширява наранения участък... И за нула време от малка, дупката става огромна.
Публикувано на: 02 Апр 2012 15:45
от desotodorov
Беше лагер - със сигурност - смених го като се разви по-силно, защото в начаото не можеше да се "хване" ляв или десен е, след смяната звука изчезна...хм...градация бърза казваш...ами така би трябвало да е - все пак като опада цементацията остава "мъртво" желязо и заминава за нула време...но при мен не стана бързо...колата беше Пежо 405 - заден лагер-главина, ролков, така го бяха измислили французите - вместо да си купиш само лагер за 40лв, си купуваш лагер-главина за 100-120..мхмх
На Карината като я взех и двата предни лагера се оказаха разбити...а не издаваха абсолютно никакъв звук...което е интересно, но наистина колелата имаха луфт при разклащане, може би щяха да пропеят, ама не ги чаках да го направят.
Публикувано на: 12 Апр 2012 00:16
от iovkito
Днес смених предния десен лагер. Виенето понамаля , но си мисля , че и задният ще е за смяна. Направиха и регулировка на предния и задния мост , явно дупката е нанесла доста щети по колата. След по-продължително каране извънградско ще преценя дали да сменям и задната главина .
Публикувано на: 12 Апр 2012 10:07
от baba_metca
Оууу задния е бая пари, нали е с главина. Върти ми се нещо около 300лв. Аз като сменях предните (първо единия след 1-2К и другия) ги разбирах най-вече при завой. Към която страна тежеста пада повече, на тая се чуваше по-силно или пък, съответно на другата по-слабо.
Провери дали при десен завой звука намаля, съответно при ляв - увеличава. Ама някъде извън града с по-висока скорост и по-дълъг завой, че да имаш време да го чуеш.
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Публикувано на: 21 Юли 2012 21:41
от iovkito
Колеги , да се похваля , от вчера виенето вече го няма. Благодаря много на колета slowtraveler , който подробно ми написа какви проблеми е имал с гумите goodyear. Смених 4-те си гуми , които бяха чисто нови , нямаха и 10 000 км. За съжаление гаранцията им беше изтекла , но такъв ми бил късметът. Вече карам колата си със същото удоволствие както преди.
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Публикувано на: 19 Окт 2015 19:39
от cuiceka
Здравейте , използвам темата на колегата да споделя че , от както захладня и при мен се появи виене в предницата което започва при скорост над 60 км в.ч и се усилва с увеличаване на скоростта , до 90 км в .ч се чува най силно след тази скорост вече намаля, чува се на скорост и на свободна по инерция, имам съмнения за десен лагер на предната главина но не съм сигурен , теста с завиването не мога да го направя поради високата скорост,изключвам гумите , с летните и със зимните звука е един и същ , вдигах колата на крик но при въртене на предните колела на ръка няма шумове, моля препоръчайте ми марка хубави лагери че ,мисля да сменям и двата предни
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Публикувано на: 19 Окт 2015 20:08
от veso_hds
Re: Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН
Публикувано на: 20 Окт 2015 08:05
от slowtraveler
Теста със завиването можеш да го направиш с всяка скорост...
Въпроса е само леко да промениш натоварването на лагера и да чуеш дали ще се промени звука...
При 100км/ч това изглежда или като разлика в звука при навлизане в завой, или просто леко криволичене по пътя (не става въпрос за рязко завиване, а съвсем плавно и леко и колкото се може по-продължително поклащане на автомобила вляво/вдясно)...
А на крик пробата става ако е добре укрепен автомобила (например подемник)...
Изключваш ТС ако имаш (важно е, защото иначе можеш да чуеш трясък като от разглобяващ се автомобил)

Блокираш едното колело (например приспускаш автомобила да стъпи с него колело върху трупче или нещо подобно), включваш пета и тръгваш до умерени обороти докато се ускори колелото. Изключваш от скорост, гасиш двигател и слушаш...
Повтаряш с другото колело. Но внимаваш разбира се да не ти изстреля трупчето
Често при бавно въртене на ръка не се усеща/чува лагера, докато като го развъртиш до по-сериозни обороти, нещата стават видими...
Тъй-като оборотите са двойни в сравнение на нормално шофиране, можеш да видиш стойности на километража 160-200км/ч...
А ако данните се вземат от датчик на АБС на другото колело, можеш да не видиш нищо - 0км/ч