Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН
Здравейте,колеги!
Мисля, че дойде време за първия по-съществен ремонт по колата.
След минаване през зверска дупка на магистралата към Варна и изкривяване на десните джанти , при по-висока скорост се появи много странно виене. Най-силно се усеща при 70-80-90 км/ч, при 140-150 изчезва.
Как да разбера дали е лагер и дали е преден или заден?
По моя преценка се чува повече отзад, но може и да си въобразявам.
Ако някой е сменял такова нещо нека каже какви са симптомите.
Също така възможно ли е колата да се нуждае от регулировка на предницата след този инцидент и затова да вие така?
Благодаря.
Мисля, че дойде време за първия по-съществен ремонт по колата.
След минаване през зверска дупка на магистралата към Варна и изкривяване на десните джанти , при по-висока скорост се появи много странно виене. Най-силно се усеща при 70-80-90 км/ч, при 140-150 изчезва.
Как да разбера дали е лагер и дали е преден или заден?
По моя преценка се чува повече отзад, но може и да си въобразявам.
Ако някой е сменял такова нещо нека каже какви са симптомите.
Също така възможно ли е колата да се нуждае от регулировка на предницата след този инцидент и затова да вие така?
Благодаря.
Последно промяна от Akima на 19 Окт 2015 22:00, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.РЕШЕН.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.РЕШЕН.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Е лагер би трябвало да е...на слух се определя дали е преден или заден...по-трудно се определя дали е ляв или десен 
Но при теб е ясно ... ако са в час хората ще свалят джантите и ще опитат с внимателно бавно въртене да "хванат" кой от двата е ...нищо чудно да са и двата...колите не са смятани да минават с висока скорост през кратери....

Но при теб е ясно ... ако са в час хората ще свалят джантите и ще опитат с внимателно бавно въртене да "хванат" кой от двата е ...нищо чудно да са и двата...колите не са смятани да минават с висока скорост през кратери....
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Като за начало, а и най-ефтино си балансирай отново, ако не 4-те, то поне двете десни колела. След това реглаж на 4-те колела.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Когато имах разбит лагер на старата кола най-силно се чуваше при около 80-90км/час, след това изчезваше и се появяваше пак на около 140-150, ама в по-висока тоналностslowtraveler написа:Лагера няма да млъкне при висока скорост...

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
desotodorov, сигурен ли си, че при теб първоначалния звук е било лагер а не гума?
При мен ВИНАГИ деградацията на лагер е била изключително бърза - до около 200км ... След това воя е ставал толкова силен, че и радиото не може да го заглуши...
Причината за това - за да започнеш да чуваш лагера, то някъде по черупките или сачмите е нарушена циментацията. Т.е. - оголил си мек материал, който не държи натоварване.
И нещата стават като по уличните дупки - при всяко преминаване на съчмата/ролката през мястото, се получава удар, който още повече разширява наранения участък... И за нула време от малка, дупката става огромна.
При мен ВИНАГИ деградацията на лагер е била изключително бърза - до около 200км ... След това воя е ставал толкова силен, че и радиото не може да го заглуши...
Причината за това - за да започнеш да чуваш лагера, то някъде по черупките или сачмите е нарушена циментацията. Т.е. - оголил си мек материал, който не държи натоварване.
И нещата стават като по уличните дупки - при всяко преминаване на съчмата/ролката през мястото, се получава удар, който още повече разширява наранения участък... И за нула време от малка, дупката става огромна.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Беше лагер - със сигурност - смених го като се разви по-силно, защото в начаото не можеше да се "хване" ляв или десен е, след смяната звука изчезна...хм...градация бърза казваш...ами така би трябвало да е - все пак като опада цементацията остава "мъртво" желязо и заминава за нула време...но при мен не стана бързо...колата беше Пежо 405 - заден лагер-главина, ролков, така го бяха измислили французите - вместо да си купиш само лагер за 40лв, си купуваш лагер-главина за 100-120..мхмх
На Карината като я взех и двата предни лагера се оказаха разбити...а не издаваха абсолютно никакъв звук...което е интересно, но наистина колелата имаха луфт при разклащане, може би щяха да пропеят, ама не ги чаках да го направят.
На Карината като я взех и двата предни лагера се оказаха разбити...а не издаваха абсолютно никакъв звук...което е интересно, но наистина колелата имаха луфт при разклащане, може би щяха да пропеят, ама не ги чаках да го направят.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Днес смених предния десен лагер. Виенето понамаля , но си мисля , че и задният ще е за смяна. Направиха и регулировка на предния и задния мост , явно дупката е нанесла доста щети по колата. След по-продължително каране извънградско ще преценя дали да сменям и задната главина .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Оууу задния е бая пари, нали е с главина. Върти ми се нещо около 300лв. Аз като сменях предните (първо единия след 1-2К и другия) ги разбирах най-вече при завой. Към която страна тежеста пада повече, на тая се чуваше по-силно или пък, съответно на другата по-слабо.
Провери дали при десен завой звука намаля, съответно при ляв - увеличава. Ама някъде извън града с по-висока скорост и по-дълъг завой, че да имаш време да го чуеш.
Провери дали при десен завой звука намаля, съответно при ляв - увеличава. Ама някъде извън града с по-висока скорост и по-дълъг завой, че да имаш време да го чуеш.
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Колеги , да се похваля , от вчера виенето вече го няма. Благодаря много на колета slowtraveler , който подробно ми написа какви проблеми е имал с гумите goodyear. Смених 4-те си гуми , които бяха чисто нови , нямаха и 10 000 км. За съжаление гаранцията им беше изтекла , но такъв ми бил късметът. Вече карам колата си със същото удоволствие както преди.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Здравейте , използвам темата на колегата да споделя че , от както захладня и при мен се появи виене в предницата което започва при скорост над 60 км в.ч и се усилва с увеличаване на скоростта , до 90 км в .ч се чува най силно след тази скорост вече намаля, чува се на скорост и на свободна по инерция, имам съмнения за десен лагер на предната главина но не съм сигурен , теста с завиването не мога да го направя поради високата скорост,изключвам гумите , с летните и със зимните звука е един и същ , вдигах колата на крик но при въртене на предните колела на ръка няма шумове, моля препоръчайте ми марка хубави лагери че ,мисля да сменям и двата предни
Avensis T25 D4D 116к.с
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: Виене при по-висока скорост -авенсис т25
Потърси от тук части:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Виене при по-висока скорост - Avensis T25 - РЕШЕН
Теста със завиването можеш да го направиш с всяка скорост...
Въпроса е само леко да промениш натоварването на лагера и да чуеш дали ще се промени звука...
При 100км/ч това изглежда или като разлика в звука при навлизане в завой, или просто леко криволичене по пътя (не става въпрос за рязко завиване, а съвсем плавно и леко и колкото се може по-продължително поклащане на автомобила вляво/вдясно)...
А на крик пробата става ако е добре укрепен автомобила (например подемник)...
Изключваш ТС ако имаш (важно е, защото иначе можеш да чуеш трясък като от разглобяващ се автомобил)
Блокираш едното колело (например приспускаш автомобила да стъпи с него колело върху трупче или нещо подобно), включваш пета и тръгваш до умерени обороти докато се ускори колелото. Изключваш от скорост, гасиш двигател и слушаш...
Повтаряш с другото колело. Но внимаваш разбира се да не ти изстреля трупчето
Често при бавно въртене на ръка не се усеща/чува лагера, докато като го развъртиш до по-сериозни обороти, нещата стават видими...
Тъй-като оборотите са двойни в сравнение на нормално шофиране, можеш да видиш стойности на километража 160-200км/ч...
А ако данните се вземат от датчик на АБС на другото колело, можеш да не видиш нищо - 0км/ч
Въпроса е само леко да промениш натоварването на лагера и да чуеш дали ще се промени звука...
При 100км/ч това изглежда или като разлика в звука при навлизане в завой, или просто леко криволичене по пътя (не става въпрос за рязко завиване, а съвсем плавно и леко и колкото се може по-продължително поклащане на автомобила вляво/вдясно)...
А на крик пробата става ако е добре укрепен автомобила (например подемник)...
Изключваш ТС ако имаш (важно е, защото иначе можеш да чуеш трясък като от разглобяващ се автомобил)

Блокираш едното колело (например приспускаш автомобила да стъпи с него колело върху трупче или нещо подобно), включваш пета и тръгваш до умерени обороти докато се ускори колелото. Изключваш от скорост, гасиш двигател и слушаш...
Повтаряш с другото колело. Но внимаваш разбира се да не ти изстреля трупчето

Често при бавно въртене на ръка не се усеща/чува лагера, докато като го развъртиш до по-сериозни обороти, нещата стават видими...
Тъй-като оборотите са двойни в сравнение на нормално шофиране, можеш да видиш стойности на километража 160-200км/ч...
А ако данните се вземат от датчик на АБС на другото колело, можеш да не видиш нищо - 0км/ч
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта