Страница 1 от 2

Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla E11

Публикувано на: 30 Мар 2012 01:18
от djoten
Здравейте колеги, нов съм във форума на Тойота (до сега бях редовен в Nissan) и прочетох голяма част от темите, но не можах да намеря точна информация. Интересува ме структурата на изпускателните колектори на моята Corolla E11 G6 1999 с двигател 4A-FE. Струва ми се, че са 4-2-1, но не съм сигурен. Четох в една друга тема, че ставали колектори от 7A-FE...та въпроса ми е, ще се промени ли към по-добро вървенето на автомобила и ако не, ще съм благодарен на съвет за по-добри колектори от стоковите. Другото, което ме вълнува е...добър вариант ли е да заменя фабричната генерация състояща се от десетки кривки и заварки (в следствие на премахване на катализатор от писюри) с права тръба и резонатор и какво ще постигна с всичко това...?

Публикувано на: 31 Мар 2012 19:28
от djoten
Форума ли е заспал или това е отношението към новите?

Публикувано на: 31 Мар 2012 21:39
от slowtraveler
Колега, петък събота и неделя съфорумците ядат и пият laugh.gif
На колегите навярно въпроса им се е сторил малко неясен - при условие, че колата ти е под носа, какво ти пречи да отвориш капака и да видиш какъв е изпускателния колектор и генерацията?

Защо смяташ да пипаш генерацията? И каква печалба на мощност очакваш да постигнеш???
При такъв двигател не виждам смисъл да се вкарваш във филми и разходи за да преобразуваш генерацията...

Re: Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla

Публикувано на: 31 Мар 2012 22:28
от Japanese_fever
Не съм сигурем, но сток генерацията е 4-1.
С 4-2-1 ще ти се подобри върт. момнент на ниски обороти.
Ако си махнеш катализатора, колата ще върви малко повече и също така ще замърсява много повече.
Ако си сложиш 4-2-1 не виждам как може да си запазиш катализатора, но сигурно има вариант.
Ако искаш колата да ти е най-икономична си е дръж, както си е сега.

Публикувано на: 31 Мар 2012 22:51
от Vokil
Колега с колектори от 7афе става работата подобрението е главно на високи обороти и то малконо го има. Цялата генерация и да я смениш няма да помогне ако не пипнеш всмукателни и изпускателни колектори както и разпределителните валове. Катализатора не го пипай ако не смяташ да правиш описаните по-горе манипулации.

Публикувано на: 01 Апр 2012 09:40
от djoten
Катализатора е махнат преди да я купя колата. Беше с права тръба на негово място, но на криво заварена и при високи обороти се появяваше силна вибрация в цялото купе. Отидох на "майстор", който според мен си остави ръцете. Завари ми нова тръба където е бил катализатора, но я разшири в двата края и напъха другите тръби в нея. След като се качих да я карам, колата вече не беше така директна. А в тоя филм с колекторите се вкарвам, защото четох на доста места, че смениш ли генерацията ефект не очаквай, ако не пипнеш колекторите и филтъра. Мисля да мина и на спортен филтър и без това сменям въздушни филтри на по 4-5000 км. До сега не съм се занимавал с пипане по задвижването на колите ми, а само с външния им вид, за това не бях сигурен за структурата на колектора ми и съм писал тая тема и в toyotaowners и тук барем науча възможно повече неща. На пръв поглед тръбите на колектора минават от 4 в 2 преди меката връзка, а след нея в една. Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.

Публикувано на: 01 Апр 2012 17:40
от djoten
UP :thumbsup:

Публикувано на: 01 Апр 2012 17:51
от CuMo
Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела. :D

Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.

За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.

От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие. :whistle:

Публикувано на: 01 Апр 2012 20:44
от djoten
CuMo написа:Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела. :D

Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.

За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.

От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие. :whistle:
Евала ти бича, направи ми се на е.ати пича laugh.gif
Колкото до това, с какво се занимавам в свободното си време, предпочитам съвет по темата и от хора минали по тоя път. :thumbsup:
Мисля, че бях пределно ясен защо се захващам с това...също и каква ми е целта. Ъпнах темата, защото искам в най-скоро време да се ориентирам в някаква посока и да почвам да събирам максимално информация. За жалост, така като гледам ще трябва да се насоча към чужди форуми, където няма да се опитват да ме убедят, че съм глупак. :glasses2:

Публикувано на: 01 Апр 2012 21:21
от slowtraveler
Колега, не мога да разбера защо реагираш толкова остро?

Но ме учудва, че приемаш предупреждението да не очакваш някаква сериозна разлика във вървенето (освен в шумовото оформление) като намек, че си глупак...
Атмосферката толкова си може. Основното ограничение там е количеството входящ кислород за единица време. И печалба на някаква по-осезаема мощност се постига само с промяна на горивото (NOS) или промяна на максималните обороти...
Разбира се, че никой не може да те спре да търсиш помощ в чужди форуми...
Но сам пишеш, че искаш съвет за
Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
Съвета ми е - възстанови си оригиналната генерация (или поне параметрите и) и си я карай така..

Публикувано на: 01 Апр 2012 22:08
от djoten
Наслушал съм се на необосновани поучения, за това реагирах малко по-остро. Ако има пряко засегнати от коментара ми, моля да ме извинят. Съвет търся първо тук, защото е все пак Тойота форум. Харесвам марката и конкретно модела, който притежавам, но се надявах да има хора готови да помогнат с каквото могат (както аз бих помогнал с това, което ми е в компетенцията). Ще съм благодарен, ако някой има Корола със същия двигател и фабрична генерация да цъкне една снимка, за да се ориентирам, кое как да възстановя по моята...приемат се и идеи за сайтове с тази информация.

Публикувано на: 01 Апр 2012 22:15
от zi_zi_top
http://www.toyodiy.com/parts/

Въвеждаш си номера на шасито и имаш пълна информация в картинки и фабрични номера на части. :thumbsup:

Публикувано на: 01 Апр 2012 23:32
от CuMo
djoten, аз от над 10 години чета и пиша по форуми и съм се нагледал на "влизащи с бутоните".
Не съм човек, който говори празни приказки, нито пък обича да чете/слуша такива.

Карам 4A-FE карина от 2,5 години. Не си единственият, който е проучвал възможността за тунинг.
Факт е, че от всичко изчетено до тук в този форум и в интернет, излиза че за да накараш колата "да тръгне" си трябват доста пари.

Ето ти примерна тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 3eed079d97


Ето още една:
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... turbo.html

Така и не видях да има Dyno резултат някъде, но цената стига до RM 4000, което ако правилно намирам е около 976.17 EUR.

Не съм против оптимизациите и ентусиазма, но иска повечко средства и време.

Ето още една тема, дано ти е от полза.

http://www.tolken.co.za/twincamforum/vi ... 43386015c7


Не знам, колко опит имаш с тунинга, но от въпросите си до тук, ме съмнява да можеш сам да се справиш. :thumbsup:

Публикувано на: 02 Апр 2012 09:23
от djoten
Zi_zi_top, благодарско много полезен сайт. :thumbsup: Това имах и аз в предвид, преди всичко трябва да сме си полезни един на друг. Симо, тези теми, които си споделил са интересни, но са за турбо - филми, в които не искам да влизам. Аз искам да се заиграя леко с изпускателната и всмукателната система на колата ми. Вчера си поръчах панелен въздушен филтър на K&N от Англия, изпускателните колектори реших да не ги заменям с разни къстъм изпълнения и остана генерацията.
Ще помоля за съвети, дали да пипам ф-то на тръбите като сменя цялата генерация или да пусна нова тръба от колекторите до средното гърне и да не се занимавам повече..

Публикувано на: 02 Апр 2012 13:37
от CuMo
Да кажеш какво стана като сложиш спортния филтър, че ми е интересно.