Страница 1 от 2
Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla E11
Публикувано на: 30 Мар 2012 01:18
от djoten
Здравейте колеги, нов съм във форума на Тойота (до сега бях редовен в Nissan) и прочетох голяма част от темите, но не можах да намеря точна информация. Интересува ме структурата на изпускателните колектори на моята Corolla E11 G6 1999 с двигател 4A-FE. Струва ми се, че са 4-2-1, но не съм сигурен. Четох в една друга тема, че ставали колектори от 7A-FE...та въпроса ми е, ще се промени ли към по-добро вървенето на автомобила и ако не, ще съм благодарен на съвет за по-добри колектори от стоковите. Другото, което ме вълнува е...добър вариант ли е да заменя фабричната генерация състояща се от десетки кривки и заварки (в следствие на премахване на катализатор от писюри) с права тръба и резонатор и какво ще постигна с всичко това...?
Публикувано на: 31 Мар 2012 19:28
от djoten
Форума ли е заспал или това е отношението към новите?
Публикувано на: 31 Мар 2012 21:39
от slowtraveler
Колега, петък събота и неделя съфорумците ядат и пият laugh.gif
На колегите навярно въпроса им се е сторил малко неясен - при условие, че колата ти е под носа, какво ти пречи да отвориш капака и да видиш какъв е изпускателния колектор и генерацията?
Защо смяташ да пипаш генерацията? И каква печалба на мощност очакваш да постигнеш???
При такъв двигател не виждам смисъл да се вкарваш във филми и разходи за да преобразуваш генерацията...
Re: Съвети за изпускателни колектори и генерация за Corolla
Публикувано на: 31 Мар 2012 22:28
от Japanese_fever
Не съм сигурем, но сток генерацията е 4-1.
С 4-2-1 ще ти се подобри върт. момнент на ниски обороти.
Ако си махнеш катализатора, колата ще върви малко повече и също така ще замърсява много повече.
Ако си сложиш 4-2-1 не виждам как може да си запазиш катализатора, но сигурно има вариант.
Ако искаш колата да ти е най-икономична си е дръж, както си е сега.
Публикувано на: 31 Мар 2012 22:51
от Vokil
Колега с колектори от 7афе става работата подобрението е главно на високи обороти и то малконо го има. Цялата генерация и да я смениш няма да помогне ако не пипнеш всмукателни и изпускателни колектори както и разпределителните валове. Катализатора не го пипай ако не смяташ да правиш описаните по-горе манипулации.
Публикувано на: 01 Апр 2012 09:40
от djoten
Катализатора е махнат преди да я купя колата. Беше с права тръба на негово място, но на криво заварена и при високи обороти се появяваше силна вибрация в цялото купе. Отидох на "майстор", който според мен си остави ръцете. Завари ми нова тръба където е бил катализатора, но я разшири в двата края и напъха другите тръби в нея. След като се качих да я карам, колата вече не беше така директна. А в тоя филм с колекторите се вкарвам, защото четох на доста места, че смениш ли генерацията ефект не очаквай, ако не пипнеш колекторите и филтъра. Мисля да мина и на спортен филтър и без това сменям въздушни филтри на по 4-5000 км. До сега не съм се занимавал с пипане по задвижването на колите ми, а само с външния им вид, за това не бях сигурен за структурата на колектора ми и съм писал тая тема и в toyotaowners и тук барем науча възможно повече неща. На пръв поглед тръбите на колектора минават от 4 в 2 преди меката връзка, а след нея в една. Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
Публикувано на: 01 Апр 2012 17:40
от djoten
UP

Публикувано на: 01 Апр 2012 17:51
от CuMo
Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела.
Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.
За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.
От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие.

Публикувано на: 01 Апр 2012 20:44
от djoten
CuMo написа:Няма нужда да ъпваш, при 5-6 активни теми в раздела.
Според мен се занимаваш с дивотии. От тоя двигател няма какво повече да очакваш.
За спортния филтър: и аз се бях замислил за такова чудо.
Те са с по-голяма пропускливост.
За да симулирам частично ефекта - махнах обикновения филтър и покарах така - резултатът беше негативен - губи мощност.
Според мен преди да купуваш - пробвай, за да не се прекараш.
От права тръба и резонанс най-много да получиш главоболие при шофиране - не удоволствие.

Евала ти бича, направи ми се на е.ати пича laugh.gif
Колкото до това, с какво се занимавам в свободното си време, предпочитам съвет по темата и от хора минали по тоя път.
Мисля, че бях пределно ясен защо се захващам с това...също и каква ми е целта. Ъпнах темата, защото искам в най-скоро време да се ориентирам в някаква посока и да почвам да събирам максимално информация. За жалост, така като гледам ще трябва да се насоча към чужди форуми, където няма да се опитват да ме убедят, че съм глупак.

Публикувано на: 01 Апр 2012 21:21
от slowtraveler
Колега, не мога да разбера защо реагираш толкова остро?
Но ме учудва, че приемаш предупреждението да не очакваш някаква сериозна разлика във вървенето (освен в шумовото оформление) като намек, че си глупак...
Атмосферката толкова си може. Основното ограничение там е количеството входящ кислород за единица време. И печалба на някаква по-осезаема мощност се постига само с промяна на горивото (NOS) или промяна на максималните обороти...
Разбира се, че никой не може да те спре да търсиш помощ в чужди форуми...
Но сам пишеш, че искаш съвет за
Да поясня, не съм тръгнал да правя грандиозни тунинг проекти, а търся най-добрия вариант "цена-резултат" за да ми носи наслада шофирането.
Съвета ми е - възстанови си оригиналната генерация (или поне параметрите и) и си я карай така..
Публикувано на: 01 Апр 2012 22:08
от djoten
Наслушал съм се на необосновани поучения, за това реагирах малко по-остро. Ако има пряко засегнати от коментара ми, моля да ме извинят. Съвет търся първо тук, защото е все пак Тойота форум. Харесвам марката и конкретно модела, който притежавам, но се надявах да има хора готови да помогнат с каквото могат (както аз бих помогнал с това, което ми е в компетенцията). Ще съм благодарен, ако някой има Корола със същия двигател и фабрична генерация да цъкне една снимка, за да се ориентирам, кое как да възстановя по моята...приемат се и идеи за сайтове с тази информация.
Публикувано на: 01 Апр 2012 22:15
от zi_zi_top
http://www.toyodiy.com/parts/
Въвеждаш си номера на шасито и имаш пълна информация в картинки и фабрични номера на части.

Публикувано на: 01 Апр 2012 23:32
от CuMo
djoten, аз от над 10 години чета и пиша по форуми и съм се нагледал на "влизащи с бутоните".
Не съм човек, който говори празни приказки, нито пък обича да чете/слуша такива.
Карам 4A-FE карина от 2,5 години. Не си единственият, който е проучвал възможността за тунинг.
Факт е, че от всичко изчетено до тук в този форум и в интернет, излиза че за да накараш колата "да тръгне" си трябват доста пари.
Ето ти примерна тема:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 3eed079d97
Ето още една:
http://www.zerotohundred.com/newforums/ ... turbo.html
Така и не видях да има Dyno резултат някъде, но цената стига до RM 4000, което ако правилно намирам е около 976.17 EUR.
Не съм против оптимизациите и ентусиазма, но иска повечко средства и време.
Ето още една тема, дано ти е от полза.
http://www.tolken.co.za/twincamforum/vi ... 43386015c7
Не знам, колко опит имаш с тунинга, но от въпросите си до тук, ме съмнява да можеш сам да се справиш.

Публикувано на: 02 Апр 2012 09:23
от djoten
Zi_zi_top, благодарско много полезен сайт.

Това имах и аз в предвид, преди всичко трябва да сме си полезни един на друг. Симо, тези теми, които си споделил са интересни, но са за турбо - филми, в които не искам да влизам. Аз искам да се заиграя леко с изпускателната и всмукателната система на колата ми. Вчера си поръчах панелен въздушен филтър на K&N от Англия, изпускателните колектори реших да не ги заменям с разни къстъм изпълнения и остана генерацията.
Ще помоля за съвети, дали да пипам ф-то на тръбите като сменя цялата генерация или да пусна нова тръба от колекторите до средното гърне и да не се занимавам повече..
Публикувано на: 02 Апр 2012 13:37
от CuMo
Да кажеш какво стана като сложиш спортния филтър, че ми е интересно.