Страница 1 от 1

Какво им е различното на джантите за дизел и бензин ???

Публикувано на: 16 Мар 2012 11:01
от Toyko
Не знам защо но на много места видях специфицирано, че някой модели джанти са "само за бензинови версии". Не мога да разбера каква е разликата ? Да ти вземат повече пари ли ?

Публикувано на: 16 Мар 2012 11:10
от desotodorov
Най-вероятно е заради междуболтовото разстояние...не съм гледал в темата за джантите подробно, но на новите модели бензиновите модификации до 2000см3 са със старите 5x100/54, за дизелите и по-големите бензинови мисля че 5х114.3...централния не знам какаъв е.

Публикувано на: 16 Мар 2012 11:23
от Владислав
Според мен е чисто конструктивно решение с оглед на по-големия въртящ момент при дизеловия двигател.Полуоската и главината с по-големи размери, и това дава отражение и на характеристиките на джантата...Така си мисля.Ама може и да не съм прав! laugh.gifА иначе разликата наистина е в междуболтовото разстояние.За централният отвор не съм сигурен.Но може да се провери...

Публикувано на: 16 Мар 2012 12:39
от slowtraveler
Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата, но може заради разлика в килограмите да има разлика в спирачните апарати...
(или заради повишените вибрации да са се презапасили tongue.gif )

Публикувано на: 16 Мар 2012 12:43
от Владислав
Абе той си е същия, ама главината (може да) е по-голяма, а оттам и междуболтовото разстояние.Иначе за вибрациите си прав - нужно е презапасяване! laugh.gif
А накладките дали са еднакви на бензин и дизел?Щото апаратите ако са различни, сигурно и накладките са други...

Публикувано на: 16 Мар 2012 12:52
от lederman
slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата, но може заради разлика в килограмите да има разлика в спирачните апарати...
(или заради повишените вибрации да са се презапасили tongue.gif )
slow това твърдение е малко ...... :)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините :) при равна максимална мощност на двигателите.

Публикувано на: 16 Мар 2012 13:03
от Владислав
Слоу друго имаше предвид, ама айде.Жокер: "ако мощността е същата".

Публикувано на: 16 Мар 2012 13:38
от slowtraveler
lederman написа:
slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата...
slow това твърдение е малко ...... :)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините :) при равна максимална мощност на двигателите.
Владислав съвсем правилно ме е разбрал.... :thumbsup:
Въртящия момент на двигателя се преобразува от трансмисията.
Съответно при еднаква отделена мощност и еднакъв диаметър на колелата -> вътящият момент на полуоските е абсолютно еднакъв, независимо от това дали двигателя има въртящ момент 10 или 10000Nm..
Друго което ми идва на ума - по-големия размер двигател може да е наложил някакви изменения в предното окачване, и от там - разлика в главини...

Публикувано на: 16 Мар 2012 13:51
от lederman
slowtraveler написа:
lederman написа:
slowtraveler написа:Той въртящия момент на главината е същия ако мощността е същата...
slow това твърдение е малко ...... :)

максималния въртящ момент при дизелите почти двоен от този на бензините :) при равна максимална мощност на двигателите.
Владислав съвсем правилно ме е разбрал.... :thumbsup:
Въртящия момент на двигателя се преобразува от трансмисията.
Съответно при еднаква отделена мощност и еднакъв диаметър на колелата -> вътящият момент на полуоските е абсолютно еднакъв, независимо от това дали двигателя има въртящ момент 10 или 10000Nm..
Друго което ми идва на ума - по-големия размер двигател може да е наложил някакви изменения в предното окачване, и от там - разлика в главини...
интересно твърдение :)
това, че се преобразуват от трансмисията, разбира се, е факт.
но и трансмисиите са различни....
големият въртящ момент на дизелите е предимство и трансмисията следва да го запази ...
не съм сигурен, че Ви разбирам :)

Публикувано на: 16 Мар 2012 13:52
от TATI
Като начало, дискове и спирачни апарати на дизелов Авенсис са по-големи от същите такива на бензинов. От там и момента, че при дизеловия си ограничен откъм минимален размер джанта, който можеш да сложиш. Говоря за моя Авенсис 2005, който не може да сложи 15" джанта, защото опира в апарата.

Публикувано на: 16 Мар 2012 15:46
от xtreme
lederman написа:интересно твърдение :)
това, че се преобразуват от трансмисията, разбира се, е факт.
но и трансмисиите са различни....
големият въртящ момент на дизелите е предимство и трансмисията следва да го запази ...
не съм сигурен, че Ви разбирам :)
Нищо няма за разбиране. Единия мотор е 4500 оборотен другия 7000. Съответно за да запази някакви нормални обороти при висока скорост инженера е сметнал че трябва да разтовари предавките почти 2 пъти повече при нискооборотния мотор. От там съответно мощността предадена на колелата пада почти двойно, затова ако се качиш на атмосферен дизел имаш чувството че грам не върви въпреки че по спецификация има повече тяга.

Публикувано на: 16 Мар 2012 16:46
от slowtraveler
lederman, не е 'твърдение' а си е обикновена физика ....

HP = Torque x RPM х (константа)


Ако имаш една и съща мощност и еднакви обороти на вала, то въртящия момент на същия този вал е един и същ (същото, което съм казал по-горе, но с други думи)....

През трансмисията мощността се запазва, докато въртящия момент се трансформира пряко съгласно предавателното отношение.
Пример - ако имаш повишаваща предавка 2:1, то оборотите на изхода ще са двойно по-високи, въртящия момент ще ти спадне с 50% (1/2), а мощността ще се запази.

Затова и търся разликата в размера на джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...

Публикувано на: 16 Мар 2012 17:02
от Japanese_fever
slowtraveler написа:
Затова и търся разликата в джантите другаде - или спирачки, или по-масивно окачване заради теглото, или променено окачване заради проблем с габарита на двигателя...
I az mislq, 4e e za tova, to4no v tozi red.