Страница 1 от 1

РАВ4 2005 г. бензин, проблем със заключването и таблото

Публикувано на: 10 Мар 2012 21:10
от vitanov
Здравейте, надявам се някой да ми помогне с един много изнервящ проблем, всъщност няколко проблема. Става дума за РАВ4, бензин, ноември 2005 г. Най-напред в студа започнаха проблеми с централното заключване. Както дистанционното на ключа, така и дистанционното на алармата отказаха да я отключат. Батериите не са проблемът, пробвах и с нови. Е, механичните ключалки работеха, както и включване/отключване от бутоните вътре. След това се оправи от само себе си, после пак се развали и така и до днес, 1 месец по-късно. Интересно, че понякога и бутонът вътре при водача не винаги работи, като се оказа, че има странна корелация с късите/дългите светлини, като проработваше при дълги. Отвреме-навреме, както си карам, заключването започва да работи само и да се чува едно щракане, все едно се опитва автоматично да заключи вратите. Отпреди 2 дни дойде следващото: стрелката на скоростомера полудя без видима причина, после се залепи за нулата. Всички други показатели, включително оборотомерът, работеха нормално. При това пак имаше корелация с къси/дълги светлини, като при включване на дълги стрелката се оправяше често. След това скоростометърът се оправи, но полудя горивомерът. След това и той се оправи, но започна да пищи датчикът за коланите, независимо, че са сложени. Това последното вече не се търпи, понеже пищи свирепо. Междувременно заключването ту работи, ту не. Някой има ли идея какво става, платка ли е или нещо друго, преди да тръгна да ме будалкат и дерат по сервизите. Ако някой знае добър електричар в София, да каже, безкрайно ще съм признателен. Иначе колата е ок, върви си, разход, спирачки, всичко е ок. Засега.

Публикувано на: 10 Мар 2012 21:48
от zi_zi_top
Провери си акумулатора, клемите и връзката на масата към ДВГ и купе - всички силови връзки.
Проблемите приличат на породени от променящо се нестабилно напрежение.

Публикувано на: 12 Мар 2012 11:13
от shoker
Аз този проблем с централното съм го имал, но се оказа машинката на шофьорската врата. При теб обаче, с тези светлини не знам...

Публикувано на: 13 Мар 2012 08:12
от diesel_power
Ако и е пран мокета може да са се окислили всички букси зад праговете в краката.
Другия вариант е ако имаш люк да са му запушени маркучите за отичане и като прелива по колонките да са се намокрили някои букси.

Публикувано на: 13 Мар 2012 08:41
от vitanov
[quote="diesel_power"]Ако и е пран мокета може да са се окислили всички букси зад праговете в краката.
Другия вариант е ако имаш люк да са му запушени маркучите за отичане и като прелива по колонките да са се намокрили някои букси.[/quote]

Да, прах го през лятото, груба грешка. Бяха го накиснали с вода, която попивах 1 час после, а мокетът съхна 2 седмици, и то в жегата. В резултат от прането не работеше радиото и прозорецът на една от вратите. Радиото се оправи след като му развъртях бушона, а прозореца го оправи майстор срещу 25 лева.

Благодаря за съвета, изглежда много резонен, ще погледна буксите.

Публикувано на: 19 Мар 2012 23:26
от vitanov
Благодаря на всички за съветите. Напръсках със шпрей за контакти клемите и контактите, които намерих, засега това решава проблема, всичко е нормално, да видим как ще е нататък. Гнездата на бушоните под волана бяха замърсени, изглежда, че прането на мокета е довело до това, просмукала се е влага нагоре.