РАВ4 2005 г. бензин, проблем със заключването и таблото

vitanov
Мнения: 3
Регистриран на: 23 Юни 2011 19:40
Местоположение: Sofia

РАВ4 2005 г. бензин, проблем със заключването и таблото

Мнение от vitanov » 10 Мар 2012 21:10

Здравейте, надявам се някой да ми помогне с един много изнервящ проблем, всъщност няколко проблема. Става дума за РАВ4, бензин, ноември 2005 г. Най-напред в студа започнаха проблеми с централното заключване. Както дистанционното на ключа, така и дистанционното на алармата отказаха да я отключат. Батериите не са проблемът, пробвах и с нови. Е, механичните ключалки работеха, както и включване/отключване от бутоните вътре. След това се оправи от само себе си, после пак се развали и така и до днес, 1 месец по-късно. Интересно, че понякога и бутонът вътре при водача не винаги работи, като се оказа, че има странна корелация с късите/дългите светлини, като проработваше при дълги. Отвреме-навреме, както си карам, заключването започва да работи само и да се чува едно щракане, все едно се опитва автоматично да заключи вратите. Отпреди 2 дни дойде следващото: стрелката на скоростомера полудя без видима причина, после се залепи за нулата. Всички други показатели, включително оборотомерът, работеха нормално. При това пак имаше корелация с къси/дълги светлини, като при включване на дълги стрелката се оправяше често. След това скоростометърът се оправи, но полудя горивомерът. След това и той се оправи, но започна да пищи датчикът за коланите, независимо, че са сложени. Това последното вече не се търпи, понеже пищи свирепо. Междувременно заключването ту работи, ту не. Някой има ли идея какво става, платка ли е или нещо друго, преди да тръгна да ме будалкат и дерат по сервизите. Ако някой знае добър електричар в София, да каже, безкрайно ще съм признателен. Иначе колата е ок, върви си, разход, спирачки, всичко е ок. Засега.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 10 Мар 2012 21:48

Провери си акумулатора, клемите и връзката на масата към ДВГ и купе - всички силови връзки.
Проблемите приличат на породени от променящо се нестабилно напрежение.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

shoker
Мнения: 67
Регистриран на: 15 Май 2008 16:06
Местоположение: Пазарджик

Мнение от shoker » 12 Мар 2012 11:13

Аз този проблем с централното съм го имал, но се оказа машинката на шофьорската врата. При теб обаче, с тези светлини не знам...

Аватар
diesel_power
Мнения: 469
Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от diesel_power » 13 Мар 2012 08:12

Ако и е пран мокета може да са се окислили всички букси зад праговете в краката.
Другия вариант е ако имаш люк да са му запушени маркучите за отичане и като прелива по колонките да са се намокрили някои букси.

vitanov
Мнения: 3
Регистриран на: 23 Юни 2011 19:40
Местоположение: Sofia

Мнение от vitanov » 13 Мар 2012 08:41

[quote="diesel_power"]Ако и е пран мокета може да са се окислили всички букси зад праговете в краката.
Другия вариант е ако имаш люк да са му запушени маркучите за отичане и като прелива по колонките да са се намокрили някои букси.[/quote]

Да, прах го през лятото, груба грешка. Бяха го накиснали с вода, която попивах 1 час после, а мокетът съхна 2 седмици, и то в жегата. В резултат от прането не работеше радиото и прозорецът на една от вратите. Радиото се оправи след като му развъртях бушона, а прозореца го оправи майстор срещу 25 лева.

Благодаря за съвета, изглежда много резонен, ще погледна буксите.

vitanov
Мнения: 3
Регистриран на: 23 Юни 2011 19:40
Местоположение: Sofia

Мнение от vitanov » 19 Мар 2012 23:26

Благодаря на всички за съветите. Напръсках със шпрей за контакти клемите и контактите, които намерих, засега това решава проблема, всичко е нормално, да видим как ще е нататък. Гнездата на бушоните под волана бяха замърсени, изглежда, че прането на мокета е довело до това, просмукала се е влага нагоре.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта