Страница 1 от 2
Утечка в Корола 1.6 vvti 2006
Публикувано на: 27 Фев 2012 09:25
от iliyan
Здравейте,
от скоро се наслаждавам на Тойота Корола Хечбек 1.6 vvti 2006 г. Ето защо беше нормално да направя някои замери и проверки на автомобила. Нещото , което според мен не е много нормално е при загасен автомобил, при неактивирани аларми токът на утечка да бъде 300 - 350 mA. Направих и последващо обследване и установих , че това идва от предпазител номер 5 DOME 15 А. Когато предпазителят е премахнат утечката пада до нормалните според моите знания 30-50 mA. При по-нататъшна проверка установих, че когато извадя куплунга със захранване на таблото утечката изчезва т.е. утечката е някъде в таблото. Зад предпазител номер 5 DOME 15 А в таблото остава да има с-ма за дистанционно управление, индикатори и изм. прибори.
Обръщам се към всички ползватели на такъв модел автомобили с молбата:
1. Да измерите токът си на утечка като цяло в режим на покой на автомобила и ако има да измерите токът и конкретно в предпазител номер 5 DOME 15 A.
2. Ako се укаже че токът е толкова и при вас - това ще е добре, но ако утечката е само при мен - моля за съвет как да изолирам проблема?
Благодаря на Всички във форума, които ще се отзоват на въпроса ми.
Илиян
Публикувано на: 27 Фев 2012 11:52
от muf
Няма какво да мерим. Консумацията ти в покой е изключително голяма и имаш проблем
На моя РАВ при подобен проблем се оказа грешно свързано радио.
Публикувано на: 27 Фев 2012 11:58
от iliyan
Благодаря за мнението. При оторизираните сервизи ли кара колата си?
Очаквам и други мнения по въпроса с конкретни числа за консумация при покой. И при всички случаи ще ми трябва ел.схема на таблото за да се ограмотя кое къде отива.
Публикувано на: 27 Фев 2012 12:23
от slowtraveler
За конкретния модел не мога да ти кажа, но нещата са горе-долу еднакви при различните автомобили.
Преди месец си играх доста със замера на утечките...
Установих следното при мен: при включване на акумулатора тока е около 5А... След няколко секунди спада на около 1А и при мен го държа около 1 минута.
След това започва да спада постепенно до около 0.5А, и накрая нещо се доизключи и тока спадна между 20 и 40мА...
При смяната на акумулатора при писането на гаранцията магазинаджиите споменаха, че над 50мА няма да заверят гаранцията.
Горните стойности - при изключени лампи из купето. Но при мен има и някаква 'система за посрещане на водача', дето засветва табло, дисплеи, ключалки и т.н. дори и при изключени лампи на купето (най-вероятно навързани на DOME бушон).
Затова - изчакай няколко минути преди да снемаш показания. Също така виж дали нямаш бутон за алармата отпред, и докато ти е отворен капака да ти е засветнало я багажник, я жабка...
Публикувано на: 27 Фев 2012 12:42
от iliyan
Благодаря за предложенията - явно си има някакъв проблем. Замислих се над въпроса дали пък нещо наистина не консумира докато си стоя надвесен над предния капак. Но тъй като вече установих, че след отстраняването на куплунга, захранващ таблото - утечката изчезва, си мисля че в таблото има нещо, което не работи правилно. Но това мога да го разбера само и единствено ако отворим таблото и започнем да изолираме един по един всеки консуматор, което крие и съответните рискове. Все пак там са километража, оборотомера и др. важни датчици. Ще ми се да се запозная предварително с ел. схема на таблото. Ако някой има за моя модел - ще съм му много благодарен.
Публикувано на: 27 Фев 2012 12:45
от slowtraveler
Имаш ли лампа 'отворена врата' на дисплея?
И свети ли ти докато си отворил капака?
Публикувано на: 27 Фев 2012 12:57
от iliyan
Не - при отворен капак не ми свети алармата "Отворена врата"
Публикувано на: 27 Фев 2012 13:42
от muf
Аз си водих Равчето в сервиз за автоелектроника, взеха ми 10 лв за диганозата и отстраняване на проблема.
Виж дали нещо не е закачено към тоя бушон допълнително - аларма, газ, навигация. Консумацията е доста голяма, да няма нещо включено в запалката
biggrin.gif
Публикувано на: 27 Фев 2012 13:53
от iliyan
Ами честно казано иска ми се някакси безболезнено да се добера до wireless lock door панела. Имам странното чувство, че нещо се е прецакало там, но не знам къде точно се намира за да го изключа и да премеря утечката дали е изчезнала. Вече на няколко места колеги пишат, че са имали такъв проблем, но не дават детаилна информация.
Публикувано на: 27 Фев 2012 14:41
от Scott
iliyan написа:... Имам странното чувство, че нещо се е прецакало там, но не знам къде точно се намира за да го изключа и да премеря утечката дали е изчезнала...
А аз имам странното чувство, че си връзваш здрав пръст. biggrin.gif
При всички съвременни автомобили Body ECU-то доставя напрежение на модулите управляващи електрическите прозорци и люка (ако го има) в продължение на 5-10 мин. след изгасянето на автомобила без да е отваряна врата. Ако премериш утечката след половин час и още е над 50мА тогава имаш повод за притеснение.
Публикувано на: 27 Фев 2012 14:48
от iliyan
Наистина щях да се радвам ако е така, но автомобила стоя без да се пали в продължение на няколко часа и утечката на въпросния бушон си стоеше все толкова за мое съжаление.
Публикувано на: 27 Фев 2012 15:33
от Scott
iliyan написа:Наистина щях да се радвам ако е така, но автомобила стоя без да се пали в продължение на няколко часа и утечката на въпросния бушон си стоеше все толкова за мое съжаление.
350mA e тока на крушка 5Вт. Ако имаш бутон на капака е възможно той да 'светва' плафон или в купето или в багажника.
Всъщност какво те накара да проверяваш утечките? Разрежда ти се акумулатора ли?
Публикувано на: 27 Фев 2012 15:46
от iliyan
Хаха - благодаря ти за въпроса. Именно това е проблема - разрежда се бързо (според мен) акумулатора. Скоро смених оригиналният акумулатор с нов от ТМ-ауто. Новият е същият като стария - 48Аh. Ей така за моя информация реших да го замеря колко го оставям вечер като се прибирам и колко го намирам сутрин като тръгвам за работа. Резултата е - вечер 2-3 мин след като съм угасил около 13.00 - 13.10 V, a сутрин 12,70 -12,80 V. И тези 0,40 V ме подтикнаха да проверя дали нямам някаква утечка и така. Иначе това, че може някъде нещо да свети докато съм вдигнал капака е твърде възможно. ето защо исках някой със същият автомобил да направи същото замерване за да го установим. А ти как ги искара че една 5 W крушка харчи 350 мА ток?
Публикувано на: 27 Фев 2012 16:00
от TATI
Просто не мериш вярно. Акумулатор се мери за напрежение най-малко 20 мин след вадене на контактния ключ и изгасени всички консумативи. 3-4 мин е нормално да държи толкова, че и по-високо напрежение. Нормалните граници за напълно зареден акумулатор в покой са 12,5-12,8 волта.
Това, че може да имаш утечка не е изключено. А как я мериш всъщност? Предполагам, че връзваш мултицета последователно с акумулатора, нали?
Публикувано на: 27 Фев 2012 16:01
от photon
P = U.I
P- мощност
U- напрежение
I - ток
0.35 * 12 ~ 5W