Страница 1 от 1

Celica VVT-i треперене оборотомер

Публикувано на: 26 Фев 2012 12:18
от furnace
Здравейте колеги,
имам един странен проблем със Селика-та. Стрелката на оборотомера прави странни номера. Ще дам няколко примера.
На 2ра скорост 6500 оборота, включвам на 3та и оборотите падат да речем на около 4500. Тук идва проблемът- стрелката на оборотомера не се "закотвя" на 4500, а "играе", "трепери" около 4000- 4500 като на стара Лада скоростомера biggrin.gif След това, разбира се се самонаглася.
Друг пример- колата е изключена от скорост. Давам газ до около 4500- оборотомерът се покачва равномерно. Пускам газта и преди да изчакам да паднат оборотите до idle подавам отново газ- стрелката не се покачва плавно, а отново има едно треперене и играене.
Трети пример- стрелката не се движи плавно а някак си "насича".
Искам да отбележа, че това НЕ е от оборотите на мотора- той работи добре (замерван е). Чисто и просто оборотомерът не отчита правилно.
Търсих в newcelica.org и celicahobby но не намерих никакви отговори.
Вариант е да разглобя уредите и да почистя конекторите, но едва ли там се крие проблемът. Може би е в датчика на оборотомера, но си нямам идея къде да го търся. Всякакви идеи и съвети биха ми били от полза.
Извинявам се за идиотското обяснение на проблема, ако не ме разберете, ще направя клипче и ще го кача.

Re: Celica VVT-i треперене оборотомер

Публикувано на: 26 Фев 2012 14:06
от Scott
furnace написа:Може би е в датчика на оборотомера, но си нямам идея къде да го търся...
Датчика на оборотомера и датчика дето задава информация на ECU-то за момента на запалването е един и същ. Т.е. ако нямаш проблеми с оборотите на двигателя, можеш да изключиш тоя вариянт. Сигурно е нещо по таблото, то има собствено ECU, което може да прави този проблем поради нестабилно захранване или хлабава връзка (лош контакт), а може и да е механичен проблем (заяждане на стрелката, особено ако таблото е 'тунинговано' wacko.gif ).

Публикувано на: 26 Фев 2012 15:46
от furnace
Благодаря за отговора. Ще откача таблото и ще почистя конекторите, дано там се крие проблемът. Съмнявам се стрелката да не може да се движи свободно, понеже по таблото не е пипано, но ще проверя и това.

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:17
от furnace
Днес почистих конекторите на таблото, въпреки че изглеждаха като нови, но проблемът остава.
Започвам да се замислям за следното- дали проблемът не се крие някъде в сензорите около Throttle Body- то (дроселовата клапа) например- Throttle Position Sensor-а? Дроселовата клапа я чистих доста детайлно началото на есента.

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:34
от jim_beam
не можеш ли да вземеш за проба таблото от някой колега,поне да го изключиш като възможност?

Публикувано на: 03 Мар 2012 17:44
от furnace
Имам го наум това, да и ще го пробвам тези дни :)