Страница 1 от 2

Ангренажен ремък

Публикувано на: 20 Фев 2012 12:26
от Kiki
Оригиналният на 105 000км, следващите на 60 000км.
А годините му имат ли значение?
Ако някой 100 000 ги минава за 10г. има ли значение за ремъка?
Стареенето на материала няма начин да не се отразява.

Публикувано на: 20 Фев 2012 13:30
от desotodorov
Преди като карах малко залагах на 5години срок на годност wink.gif

Публикувано на: 20 Фев 2012 14:54
от martod
На 95к или на 6 г. я дават по принцип смяната, но това е с читави консумативи, ако слагаш ниско бюджетни 60к или 5г. ..

Публикувано на: 20 Фев 2012 15:17
от Toyo_driver
Браво Kiki! Има няколко теми за ремъци, но въпросът ти е много актуален :thumbsup:
Martod e прав и според аутодатата интервала за смяна на 1CDFTV е 60000мили(95000км) или 6 години ама в Тойота си твърдят, че техните оригинални карат 100000км??? wacko.gif ами ако тез 100000 ги правиш за 10 години например.... чакаш си да ти дойдат стоте хиляди и... ПРАС! :help:
разбира се, че има стареене на материалите ама за оригиналните колко ли ще е???

Публикувано на: 20 Фев 2012 16:11
от desotodorov
Хм, преки впечатления за макс. пробег имат таксиметраджиите...чувал съм че някой вземат коли с доказано обезопасени ДВГ (не удрят клапани) и карат докато скъсат ремъка...лошото е че понеже въртят много едва ли карат по повече от 5години. За стареенето обаче не съм сигурен там е по-сложен въпроса, предполагам че не ги тестват на стареене производителите... :) ...аз лично сложих на моята "оригинален" ремък (колегата ToyotaForever), но мисля да го сменя на 70-макс. 80к км. Не искам да си образувам нерви заради някакви 60-ина лв...толкова струваше за моята.

Публикувано на: 20 Фев 2012 16:41
от xtreme
Твърде много фактори трябва да се вземат предвид за да може да се даде точен отговор. Топли-студени цикли,обороти, съпротивление на въртящите се части, вискозитет на маслото, големина на шайбите ,дата на производство на ремъците и т.н. Предполагам че цифрата 6 години е що годе универсална. И въпреки това особено голямо количество коли от Италия идват на над 10 години и 200000км със заводските ремъци.Има и обратния случай, най-вече при смяна на ролки и ремъци на употребявани автомобили 10+ години ,често се късат след 10-15 хиляди.Като цяло най-много страдат колите с по-голям въртящ момент. Дизел или бензин с голяма кубатура. Повечето съвременни дизели са с верига точно поради тази причина, плюс това дизела по-принцип си трака, така че шума от веригата може да се каже, че не съществува на фона на работата на двигателя :) И не на последно място трябва да добавим и фактора късмет.

Публикувано на: 20 Фев 2012 18:30
от martod
Е то когато си "късметлия" може и на 1000 км. пробег да го скъсаш .. smile.gif

Публикувано на: 20 Фев 2012 18:40
от TATI
През 2003, като сменях на Королата ги питах. Те само ми залепиха една бележка, следваща смяна след 105к км и ми пожелаха лек ден. Лятото питах в Тойота Европа за Авенсиса (Белгия мисля, че беше) и от там ми казаха, че щом е оригинален да го сменям на 105к км, като аз им бях писал, че минавам около 10к км годишно. Казаха ми, че нямало проблем. Не вярвам да нямат желание да ми приберат едни 1000 лв за смяна. На королата, смяната през 2003г струваше 650 лв.

Публикувано на: 20 Фев 2012 22:04
от desotodorov
martod написа:Е то когато си "късметлия" може и на 1000 км. пробег да го скъсаш .. smile.gif
Е те точно такъФ късмет извадих с предишната ми кола- точно на 100 км след смяната..просто угасна...разпределителен вал и две от опорите му бЕха даун...ма тогава майстора беше за бой...всъщност - без малко да го изяде...не беше сменил ролките wacko.gif ... а някога колите ги правеха само с вериги...и ... защо пък да е шумно...добре сметната верижна предавка ще шуми толкова, колкото и ремъка шуми...поне докато е нова де smile.gif

Публикувано на: 20 Фев 2012 22:44
от zi_zi_top
desotodorov написа: wacko.gif ... а някога колите ги правеха само с вериги...и ... защо пък да е шумно...добре сметната верижна предавка ще шуми толкова, колкото и ремъка шуми...поне докато е нова де smile.gif
Пробвай се на стар дизелов ДВГ да чуеш остарялата верига. laugh.gif
Веригата е винаги в пъти по-тиха и от най-тихия дизелов ДВГ.

Публикувано на: 21 Фев 2012 06:46
от Kiki
На старите дизелови двигатели са шумни помпите!
Самият двигател си е тих. smile.gif

Публикувано на: 21 Фев 2012 08:37
от kuzerdale
Това с ремъците е много "такъв" въпрос,и най-важното в тази "материя" и тема е какво се предлага и колко качествени са ремъците които си купуваме,..като се има в предвид какви ментаци се продават на нашия пазар,просто не знаеш какво купуваш! mad.gif Ето, аз сега съм пред една дилема: Дали да си сменя ремъка преждевременно(на 12000 км. е) защото по -късно разбрах,че избора ми(за Митсубоши става въпрос) се оказва,че е меко казано спорен ,било залято с "дървета" на тая марка....и прочетох за 2-3 случая на скъсвания,....Не е приятно след толкова кратко време пак да вадиш същите кинти и да правиш същото упражнение! Вие какво ще кажете,има ли резон в съмненията ми ,...защото вече имам чувството,че какъвто и да взема после, може и да е още по-голямо дърво..не знам...

Публикувано на: 21 Фев 2012 09:18
от martod
desotodorov написа: а някога колите ги правеха само с вериги...и ... защо пък да е шумно...добре сметната верижна предавка ще шуми толкова, колкото и ремъка шуми...поне докато е нова де smile.gif
Работата не опира само до шум ..Веригата също може да се скъса, на времето ги правеха двуредови и пак се късаха, а като се скъса верига, пораженията не са само по клапаните ..
Веригата е тежка и при скъсване веднага пада долу и блокирва зъбчатката на коляновия вал, виждал съм и скъсани валове и така усукани, че като докараш 1-ви цилиндър в ГМТ, буталото на 4-ти е по средата на цилиндъра .. biggrin.gif

kuzerdale, имаш пълни основания да се притесняваш .. smile.gif
От дългата ми практика имам наблюдения, че след Фленор това е най често късащият се ремък .. sad.gif
Хем не говоря за ментета, а за Мицубоши купувани от Ратола ..
За да спиш спокойно го сменяй, нищо че е на малко километри, но този път си вземи Гейтс или Контитех, не стига че ги правят добре хората, ами слагат и на опаковката срок на годност на самия ремък, така поне ще знаеш, че ремъка ти е пресен, а не някой отлежал по рафтовете .. :thumbsup:

Публикувано на: 21 Фев 2012 13:00
от kuzerdale
Добре де, дай линк или координати на място от където да си поръчам истински Гейтс или Контитех онлайн,ще съм ти много благодарен,...това ще е полезно не само за мен,...Доколкото разбирам Ратола е един от вариантите ,..?

Публикувано на: 21 Фев 2012 15:43
от desotodorov
Ей, изядохтИ ма бе biggrin.gif ...исках само да кажа на колегата, че няма проблем с шума при верижните предавки. То на бензин не се чува, та камо ли на стар дизел wink.gif ...иначе - както каза колегата - темата е много "такава"...мен би ми се искало вместо ремък да имам две прости зъбни колелета между валовете, ама там пък мазане требе... и става сложно пък и свръхнадеждно...каквито конструкции понасоящем се избягват от автомобилостроителите...а иначе - аз заложих на тойотски ремък от колегата Toyota_Forever...иначе преди слагах Dayco...макар че знам Gates като по-добри...проблема при старата ми кола стана пак с Dayco, но там една от ролките беше разбита и несменена...чух я как извибрира за секунда и после ДВГ угасна, вследствие на резонанса ремъка беше излязъл навън дополовината, съответно силата на зацепването се е оказала недостатъчна да върти колелото на ГРМ (дизел) --> бяха прескочили N- на брой зъба...ремъка обаче не беше скъсан.