Ангренажен ремък
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Ангренажен ремък
Оригиналният на 105 000км, следващите на 60 000км.
А годините му имат ли значение?
Ако някой 100 000 ги минава за 10г. има ли значение за ремъка?
Стареенето на материала няма начин да не се отразява.
А годините му имат ли значение?
Ако някой 100 000 ги минава за 10г. има ли значение за ремъка?
Стареенето на материала няма начин да не се отразява.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- Toyo_driver
- Мнения: 220
- Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
- Местоположение: Русе
Браво Kiki! Има няколко теми за ремъци, но въпросът ти е много актуален
Martod e прав и според аутодатата интервала за смяна на 1CDFTV е 60000мили(95000км) или 6 години ама в Тойота си твърдят, че техните оригинални карат 100000км???
ами ако тез 100000 ги правиш за 10 години например.... чакаш си да ти дойдат стоте хиляди и... ПРАС! 
разбира се, че има стареене на материалите ама за оригиналните колко ли ще е???

Martod e прав и според аутодатата интервала за смяна на 1CDFTV е 60000мили(95000км) или 6 години ама в Тойота си твърдят, че техните оригинални карат 100000км???


разбира се, че има стареене на материалите ама за оригиналните колко ли ще е???
Хм, преки впечатления за макс. пробег имат таксиметраджиите...чувал съм че някой вземат коли с доказано обезопасени ДВГ (не удрят клапани) и карат докато скъсат ремъка...лошото е че понеже въртят много едва ли карат по повече от 5години. За стареенето обаче не съм сигурен там е по-сложен въпроса, предполагам че не ги тестват на стареене производителите...
...аз лично сложих на моята "оригинален" ремък (колегата ToyotaForever), но мисля да го сменя на 70-макс. 80к км. Не искам да си образувам нерви заради някакви 60-ина лв...толкова струваше за моята.

Твърде много фактори трябва да се вземат предвид за да може да се даде точен отговор. Топли-студени цикли,обороти, съпротивление на въртящите се части, вискозитет на маслото, големина на шайбите ,дата на производство на ремъците и т.н. Предполагам че цифрата 6 години е що годе универсална. И въпреки това особено голямо количество коли от Италия идват на над 10 години и 200000км със заводските ремъци.Има и обратния случай, най-вече при смяна на ролки и ремъци на употребявани автомобили 10+ години ,често се късат след 10-15 хиляди.Като цяло най-много страдат колите с по-голям въртящ момент. Дизел или бензин с голяма кубатура. Повечето съвременни дизели са с верига точно поради тази причина, плюс това дизела по-принцип си трака, така че шума от веригата може да се каже, че не съществува на фона на работата на двигателя
И не на последно място трябва да добавим и фактора късмет.

- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
През 2003, като сменях на Королата ги питах. Те само ми залепиха една бележка, следваща смяна след 105к км и ми пожелаха лек ден. Лятото питах в Тойота Европа за Авенсиса (Белгия мисля, че беше) и от там ми казаха, че щом е оригинален да го сменям на 105к км, като аз им бях писал, че минавам около 10к км годишно. Казаха ми, че нямало проблем. Не вярвам да нямат желание да ми приберат едни 1000 лв за смяна. На королата, смяната през 2003г струваше 650 лв.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Е те точно такъФ късмет извадих с предишната ми кола- точно на 100 км след смяната..просто угасна...разпределителен вал и две от опорите му бЕха даун...ма тогава майстора беше за бой...всъщност - без малко да го изяде...не беше сменил ролкитеmartod написа:Е то когато си "късметлия" може и на 1000 км. пробег да го скъсаш ..


- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Пробвай се на стар дизелов ДВГ да чуеш остарялата верига. laugh.gifdesotodorov написа:... а някога колите ги правеха само с вериги...и ... защо пък да е шумно...добре сметната верижна предавка ще шуми толкова, колкото и ремъка шуми...поне докато е нова де
Веригата е винаги в пъти по-тиха и от най-тихия дизелов ДВГ.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Това с ремъците е много "такъв" въпрос,и най-важното в тази "материя" и тема е какво се предлага и колко качествени са ремъците които си купуваме,..като се има в предвид какви ментаци се продават на нашия пазар,просто не знаеш какво купуваш!
Ето, аз сега съм пред една дилема: Дали да си сменя ремъка преждевременно(на 12000 км. е) защото по -късно разбрах,че избора ми(за Митсубоши става въпрос) се оказва,че е меко казано спорен ,било залято с "дървета" на тая марка....и прочетох за 2-3 случая на скъсвания,....Не е приятно след толкова кратко време пак да вадиш същите кинти и да правиш същото упражнение! Вие какво ще кажете,има ли резон в съмненията ми ,...защото вече имам чувството,че какъвто и да взема после, може и да е още по-голямо дърво..не знам...

- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Работата не опира само до шум ..Веригата също може да се скъса, на времето ги правеха двуредови и пак се късаха, а като се скъса верига, пораженията не са само по клапаните ..desotodorov написа: а някога колите ги правеха само с вериги...и ... защо пък да е шумно...добре сметната верижна предавка ще шуми толкова, колкото и ремъка шуми...поне докато е нова де
Веригата е тежка и при скъсване веднага пада долу и блокирва зъбчатката на коляновия вал, виждал съм и скъсани валове и така усукани, че като докараш 1-ви цилиндър в ГМТ, буталото на 4-ти е по средата на цилиндъра .. biggrin.gif
kuzerdale, имаш пълни основания да се притесняваш ..

От дългата ми практика имам наблюдения, че след Фленор това е най често късащият се ремък ..

Хем не говоря за ментета, а за Мицубоши купувани от Ратола ..
За да спиш спокойно го сменяй, нищо че е на малко километри, но този път си вземи Гейтс или Контитех, не стига че ги правят добре хората, ами слагат и на опаковката срок на годност на самия ремък, така поне ще знаеш, че ремъка ти е пресен, а не някой отлежал по рафтовете ..

СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Ей, изядохтИ ма бе biggrin.gif ...исках само да кажа на колегата, че няма проблем с шума при верижните предавки. То на бензин не се чува, та камо ли на стар дизел
...иначе - както каза колегата - темата е много "такава"...мен би ми се искало вместо ремък да имам две прости зъбни колелета между валовете, ама там пък мазане требе... и става сложно пък и свръхнадеждно...каквито конструкции понасоящем се избягват от автомобилостроителите...а иначе - аз заложих на тойотски ремък от колегата Toyota_Forever...иначе преди слагах Dayco...макар че знам Gates като по-добри...проблема при старата ми кола стана пак с Dayco, но там една от ролките беше разбита и несменена...чух я как извибрира за секунда и после ДВГ угасна, вследствие на резонанса ремъка беше излязъл навън дополовината, съответно силата на зацепването се е оказала недостатъчна да върти колелото на ГРМ (дизел) --> бяха прескочили N- на брой зъба...ремъка обаче не беше скъсан.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта