Страница 1 от 3
Акумулаторни неволи - Yaris 1.0
Публикувано на: 19 Фев 2012 19:48
от tlen
Карам много рядко Yaris - 1.0 бензинов 2008. Акумулатора е 45ah - Varta - сух. На 3год и 4месеца е. Тази неделя не запали. Завъртя 1-2 пъти бавно и това беше. Замерих го - показва на място без товар - 12 V. Пробата ми беше да видя няма ли сдала клетка. Няма такава.
За сега се надявам че няма да объркам нещо като спазвам следното правило: Откачане първо на минуса и после плюса, закачане по обратния ред първо плюс после минус.
--------------------------------------------------------------------------------------
Въпросите са ми следните. Какви изненади ме чакат след примерно 12-24 часа отсъствие на акумулатор. Смятам да питам и това - колко часа да заредя акумулатора със селеновия токоизправител от снимката по долу. Работи и ненатоварен замерих - 20v.

Публикувано на: 19 Фев 2012 19:56
от zi_zi_top
С това зарядно няма вероятност да го презаредиш, защото максималния ток, който дава при разреден акумулатор е 3,5 А (имам същото, но не го използвам вече). Трансформатора му е много хилав и ненатоварен дава 19,5 V, но под товар спада на около 14 V.
"Проблемите", които можеш да очакваш са настройване на станциите на радиото и ел. стъклата. Не се безпокой.

Публикувано на: 19 Фев 2012 21:42
от tlen
Благодаря за отговора на zi_zi_top.
Иска ми се да чуя още поне 1-2 мнения за да пристъпя към действия.
Публикувано на: 19 Фев 2012 21:56
от slowtraveler
3.5А са под 10% от капацитета му... Няма да имаш проблем...
Зареди го 10-12 часа.
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:18
от tlen
Чета учуден че на някои "сухи" необслужваеми акумулатори под лепенката има капачка и под нея отвори на клетките с елетролит, и може да се долива дест. вода. Нормално ли е да се окаже че акумулатора не е сух, нито с гел а нормален електролитен но само запечатан? Благодаря на slowtraveler!

Публикувано на: 19 Фев 2012 22:22
от lederman
да може, но отвориш ли го няма запечатване.
със сигурност не е с гел, те са много по скъпи и ги слагат основно на джипки.
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:22
от Nixter
Ще видиш, че акумулатора ти ще е като нов след това зареждане. Същото ми се случи тази зима, въпреки че колата се кара ежедневно. След като го заредих - пали вече месец в големите студове и се надявам да изкара до следващата зима. Миналата зима също имах проблем с акумулатора, но тогава колата не беше карана дълго време. Тогава като падна, го занесох да един майстор да го зареди ми каза, че не го бива вече. Добре че не го послушах да го хвърля. Ще му правя по едно профилактично зареждане всяка зима, докато не умре напълно. Не ми се дават пари за нов. Няма смисъл.
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:24
от TATI
То напрежение може да има, ама дали има ток? Аз имам два такива, които са с 12,6 волта ама освен да си светя с тях, за нищо друго не стават.
Не наливай дестилирана вода, че съвсем ще го умориш. Насочи се към инвестиция за нов, този е пътник.
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:26
от lederman
щом нямаш пробила клетка, зареждай не му мисли.
зарядното е слабичко но ти не бързаш

остави го за една нощ и после ни се похвали, че всичко е ОК и акумулатора е пушка ;)
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:34
от tlen
Обслужваем или не, след няколко месеца накъде? На времето ползвах електролитен и го наблюдавах редовно. Сега карам без да знам кога ще ме остави пак. Какъв е начина да се разбере какво е истинското състояние на акумулатора след като е запечатан. Ако е с капачки мога да доливам, а в сервизите мерят гъстота на електролита и правят заключения доколко ще върши работа. Какъв е контрола над тези - не знам как да ги нарека - "електролитни запечатани акумулатори".
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:42
от Nixter
Ами и тях ги отварят по сервизите. Моя го отвориха и казаха че не става за нищо, но ето ме една година по-късно още работи. Ако не е проблема с изгоряла клетка, а е от разреждане не виждам място за притеснение. Няма да те остави, ако е топло навън, най-малкото ще даде признаци преди да се остави следващата зима. Паленето ще става все по-трудно всяка сутрин и един деня нама да завърти. Това е сигнал да го заредиш отново.
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:48
от tlen
Предпоследния път ми даде сигнал, но надцених акумулатора и не го свалих за зареждане тъй като е "нов" на 3г и отгоре, но вече ще знам да зареждам. Аи изпитвах притеснение от все още неизвестните последици на практика след оставяне на компютъра без ток.
Публикувано на: 19 Фев 2012 22:50
от zi_zi_top
Варта са доста калпави. Точно такъв 45Аh Блу Динамик бях купил за Корсата. Умря на 1 г. и 8 м. От гаранционния сервиз го мериха и ми дадоха нов, който изкара 1 г. и 10 м. Повече Варта не купувам.
Най-точна диагноза на акумулатор може да се направи с товарна вилка и ареометър. Това го правят във всички сервизи за акумулатори.

Публикувано на: 19 Фев 2012 22:56
от zi_zi_top
TATI написа:То напрежение може да има, ама дали има ток? Аз имам два такива, които са с 12,6 волта ама освен да си светя с тях, за нищо друго не стават.
Не наливай дестилирана вода, че съвсем ще го умориш. Насочи се към инвестиция за нов, този е пътник.
Това е типичен пример на сулфатирал акумулатор. Има импулсни зарядни, които имат регенерационен режим. Би трябвало да възстановяват такъв акумулатор, но аз досега не съм имал този късмет. Обикновено го "регенерирам" с нов от магазина. laugh.gif
Публикувано на: 19 Фев 2012 23:02
от Nixter
Точно и моя въпросният акумулатор е оригиналният на колата и е Варта 44 или 45 Аh. На 3 и 3 месеца години умря за първи път една зима, когато колата не беше палена 2-3 седмици. И аз си помислих, че са калпави Вартата, но после го закрепих. Все пак какво може да се иска от толкова слаб акумулатор? Следаващия ще е с по-голям капацитет - поне 52 Ah.