-
tlen
- Мнения: 47
- Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16
Мнение
от tlen » 19 Фев 2012 19:48
Карам много рядко Yaris - 1.0 бензинов 2008. Акумулатора е 45ah - Varta - сух. На 3год и 4месеца е. Тази неделя не запали. Завъртя 1-2 пъти бавно и това беше. Замерих го - показва на място без товар - 12 V. Пробата ми беше да видя няма ли сдала клетка. Няма такава.
За сега се надявам че няма да объркам нещо като спазвам следното правило: Откачане първо на минуса и после плюса, закачане по обратния ред първо плюс после минус.
--------------------------------------------------------------------------------------
Въпросите са ми следните. Какви изненади ме чакат след примерно 12-24 часа отсъствие на акумулатор. Смятам да питам и това - колко часа да заредя акумулатора със селеновия токоизправител от снимката по долу. Работи и ненатоварен замерих - 20v.

Последно промяна от
tlen на 21 Фев 2012 18:10, променено общо 2 пъти.
tlen
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 19 Фев 2012 19:56
С това зарядно няма вероятност да го презаредиш, защото максималния ток, който дава при разреден акумулатор е 3,5 А (имам същото, но не го използвам вече). Трансформатора му е много хилав и ненатоварен дава 19,5 V, но под товар спада на около 14 V.
"Проблемите", които можеш да очакваш са настройване на станциите на радиото и ел. стъклата. Не се безпокой.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
tlen
- Мнения: 47
- Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16
Мнение
от tlen » 19 Фев 2012 21:42
Благодаря за отговора на zi_zi_top.
Иска ми се да чуя още поне 1-2 мнения за да пристъпя към действия.
tlen
-
slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение
от slowtraveler » 19 Фев 2012 21:56
3.5А са под 10% от капацитета му... Няма да имаш проблем...
Зареди го 10-12 часа.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
tlen
- Мнения: 47
- Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16
Мнение
от tlen » 19 Фев 2012 22:18
Чета учуден че на някои "сухи" необслужваеми акумулатори под лепенката има капачка и под нея отвори на клетките с елетролит, и може да се долива дест. вода. Нормално ли е да се окаже че акумулатора не е сух, нито с гел а нормален електролитен но само запечатан? Благодаря на slowtraveler!

Последно промяна от
tlen на 19 Фев 2012 22:23, променено общо 1 път.
tlen
-
lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от lederman » 19 Фев 2012 22:22
да може, но отвориш ли го няма запечатване.
със сигурност не е с гел, те са много по скъпи и ги слагат основно на джипки.
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
lederman
-
Nixter
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
- Местоположение: Бургас
Мнение
от Nixter » 19 Фев 2012 22:22
Ще видиш, че акумулатора ти ще е като нов след това зареждане. Същото ми се случи тази зима, въпреки че колата се кара ежедневно. След като го заредих - пали вече месец в големите студове и се надявам да изкара до следващата зима. Миналата зима също имах проблем с акумулатора, но тогава колата не беше карана дълго време. Тогава като падна, го занесох да един майстор да го зареди ми каза, че не го бива вече. Добре че не го послушах да го хвърля. Ще му правя по едно профилактично зареждане всяка зима, докато не умре напълно. Не ми се дават пари за нов. Няма смисъл.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
-
TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
-
Обратна връзка:
Мнение
от TATI » 19 Фев 2012 22:24
То напрежение може да има, ама дали има ток? Аз имам два такива, които са с 12,6 волта ама освен да си светя с тях, за нищо друго не стават.
Не наливай дестилирана вода, че съвсем ще го умориш. Насочи се към инвестиция за нов, този е пътник.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
-
lederman
- Мнения: 544
- Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от lederman » 19 Фев 2012 22:26
щом нямаш пробила клетка, зареждай не му мисли.
зарядното е слабичко но ти не бързаш

остави го за една нощ и после ни се похвали, че всичко е ОК и акумулатора е пушка ;)
Поздрави
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.
lederman
-
tlen
- Мнения: 47
- Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16
Мнение
от tlen » 19 Фев 2012 22:34
Обслужваем или не, след няколко месеца накъде? На времето ползвах електролитен и го наблюдавах редовно. Сега карам без да знам кога ще ме остави пак. Какъв е начина да се разбере какво е истинското състояние на акумулатора след като е запечатан. Ако е с капачки мога да доливам, а в сервизите мерят гъстота на електролита и правят заключения доколко ще върши работа. Какъв е контрола над тези - не знам как да ги нарека - "електролитни запечатани акумулатори".
tlen
-
Nixter
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
- Местоположение: Бургас
Мнение
от Nixter » 19 Фев 2012 22:42
Ами и тях ги отварят по сервизите. Моя го отвориха и казаха че не става за нищо, но ето ме една година по-късно още работи. Ако не е проблема с изгоряла клетка, а е от разреждане не виждам място за притеснение. Няма да те остави, ако е топло навън, най-малкото ще даде признаци преди да се остави следващата зима. Паленето ще става все по-трудно всяка сутрин и един деня нама да завърти. Това е сигнал да го заредиш отново.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
-
tlen
- Мнения: 47
- Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16
Мнение
от tlen » 19 Фев 2012 22:48
Предпоследния път ми даде сигнал, но надцених акумулатора и не го свалих за зареждане тъй като е "нов" на 3г и отгоре, но вече ще знам да зареждам. Аи изпитвах притеснение от все още неизвестните последици на практика след оставяне на компютъра без ток.
tlen
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 19 Фев 2012 22:50
Варта са доста калпави. Точно такъв 45Аh Блу Динамик бях купил за Корсата. Умря на 1 г. и 8 м. От гаранционния сервиз го мериха и ми дадоха нов, който изкара 1 г. и 10 м. Повече Варта не купувам.
Най-точна диагноза на акумулатор може да се направи с товарна вилка и ареометър. Това го правят във всички сервизи за акумулатори.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 19 Фев 2012 22:56
TATI написа:То напрежение може да има, ама дали има ток? Аз имам два такива, които са с 12,6 волта ама освен да си светя с тях, за нищо друго не стават.
Не наливай дестилирана вода, че съвсем ще го умориш. Насочи се към инвестиция за нов, този е пътник.
Това е типичен пример на сулфатирал акумулатор. Има импулсни зарядни, които имат регенерационен режим. Би трябвало да възстановяват такъв акумулатор, но аз досега не съм имал този късмет. Обикновено го "регенерирам" с нов от магазина. laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
Nixter
- Мнения: 584
- Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
- Местоположение: Бургас
Мнение
от Nixter » 19 Фев 2012 23:02
Точно и моя въпросният акумулатор е оригиналният на колата и е Варта 44 или 45 Аh. На 3 и 3 месеца години умря за първи път една зима, когато колата не беше палена 2-3 седмици. И аз си помислих, че са калпави Вартата, но после го закрепих. Все пак какво може да се иска от толкова слаб акумулатор? Следаващия ще е с по-голям капацитет - поне 52 Ah.
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта