Za Crank Pulley na 2JZ
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Za Crank Pulley na 2JZ
Poneze nacisto mnogo se bontuva resih da otvorq taz tema.
Znaci pri 2JZ Crank Pulley ne se smenq poradi edna mnogo prosta pricina - takyv element vyv tazi kola nqma! ako ima ,neka da mi pokaze nekoi kyde vyv knigite na toyota pishe crank pulley ,ami ne pishe - pishe BALANCER.
Zasto e taka? Ami zastoto Toyota sa resili che tova e po-dobre ,motora se balansira harmonicno sys toz Balancer i kolkoto po-dyrt ,tolkova tozi balancer poema povece viracii. Vsysnost vyprosniq Balancer (ili makara) e mnogo itneresno napraven kato vytresnata chast e otdelena ot vynsnata sys edna guma ,te zaradi tva ne e prosto makara.
Na vsickoto i ot gore ,za chii chep mu e na chovek da go smenq? Ako znae malkoooo fizika sha mu e qsno che podoben element sys malyk radius ima otnositelno malko vliqnie na Rotacinata inercia na motor Assembly-to ,i ot tam kelepira da se smeni e malyk osobeno za motor sys tolkova tezyk crank/butala/shiiki.
Sa razbirase razni Riceri sys aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaKUR-i i drugi podobni si smenqt makarita ,poneze nali trebe da izglezdat cool!
I ne na posledno mqsto ,na Drift Eventa imase edna mnooooooooooogooooo qko napravena MK4 ,izpipana ot vsqkyde. Choveka si beshe smenil balancera ,i izricno go pitahme dali e imal problemi - otgovra mu beshe NE. Ambicirah sa i sa razchetoh na Supraforumite - tam pishe che ako se pravi izklucitelno seriozen BuildUp na motora ,koito da vklucva VISOKOOBOROTEN balans na motor Assembly-to ,MOZE da se mahne balancera i da se slozi makara. Samo che dinaicen balans na celoto assembly mogat da pravqt pod 50% ot mestata ,a visokoOboroten si e napravo rqdkost da nameri chovek kyde da napraat. Mezdu drugoto BuildUp-a na Marco e vklucval takyb Balans ,vyrtql e na daily Basis do 10500 RPM i ima dyno na koeto vyrti do 11 000!!!
Znaci pri 2JZ Crank Pulley ne se smenq poradi edna mnogo prosta pricina - takyv element vyv tazi kola nqma! ako ima ,neka da mi pokaze nekoi kyde vyv knigite na toyota pishe crank pulley ,ami ne pishe - pishe BALANCER.
Zasto e taka? Ami zastoto Toyota sa resili che tova e po-dobre ,motora se balansira harmonicno sys toz Balancer i kolkoto po-dyrt ,tolkova tozi balancer poema povece viracii. Vsysnost vyprosniq Balancer (ili makara) e mnogo itneresno napraven kato vytresnata chast e otdelena ot vynsnata sys edna guma ,te zaradi tva ne e prosto makara.
Na vsickoto i ot gore ,za chii chep mu e na chovek da go smenq? Ako znae malkoooo fizika sha mu e qsno che podoben element sys malyk radius ima otnositelno malko vliqnie na Rotacinata inercia na motor Assembly-to ,i ot tam kelepira da se smeni e malyk osobeno za motor sys tolkova tezyk crank/butala/shiiki.
Sa razbirase razni Riceri sys aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaKUR-i i drugi podobni si smenqt makarita ,poneze nali trebe da izglezdat cool!
I ne na posledno mqsto ,na Drift Eventa imase edna mnooooooooooogooooo qko napravena MK4 ,izpipana ot vsqkyde. Choveka si beshe smenil balancera ,i izricno go pitahme dali e imal problemi - otgovra mu beshe NE. Ambicirah sa i sa razchetoh na Supraforumite - tam pishe che ako se pravi izklucitelno seriozen BuildUp na motora ,koito da vklucva VISOKOOBOROTEN balans na motor Assembly-to ,MOZE da se mahne balancera i da se slozi makara. Samo che dinaicen balans na celoto assembly mogat da pravqt pod 50% ot mestata ,a visokoOboroten si e napravo rqdkost da nameri chovek kyde da napraat. Mezdu drugoto BuildUp-a na Marco e vklucval takyb Balans ,vyrtql e na daily Basis do 10500 RPM i ima dyno na koeto vyrti do 11 000!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_balancerWikipedia написа:A harmonic balancer (also called crank pulley damper or vibration damper) is a device connected to the crankshaft of an engine to reduce torsional vibration.
Every time the cylinders fire, torque is imparted to the crankshaft. The crankshaft deflects under this torque, which sets up vibrations when the torque is released. At certain engine speeds the torques imparted by the cylinders are in synch with the vibrations in the crankshaft, which results in a phenomenon called resonance. This resonance causes stress beyond what the crankshaft can withstand, resulting in crankshaft failure.
To prevent this vibration, a harmonic balancer is attached to the front part of the crankshaft. The damper is composed of two elements: a mass and an energy dissipating element. The mass resists the acceleration of the vibration and the energy dissipating (rubber/clutch/fluid) element absorbs the vibrations.
There has been a trend at times by some "performance enthusiasts" to remove the harmonic balancers on their cars. The argument is that they aren't necessary and their mass reduces the performance of the engine. Others argue that this is not worth it, because the danger of damage to the engine from the vibrations the damper is intended to prevent is too high.
->
KANU, 2JZ ne e edinstvenia dvigatel s harmonic balancer, povecheto moderni dvigateli go imat. i tova det sam citiral gore e ot Wikipedia, to ne e bazirano na 2JZ dvigatelia, ami na vseki dvigatel det e s harmonic balancer.
There has been a trend at times by some "performance enthusiasts" to remove the harmonic balancers on their cars. The argument is that they aren't necessary and their mass reduces the performance of the engine.
t.e. ne si edinstvenia det misli taka^
Others argue that this is not worth it, because the danger of damage to the engine from the vibrations the damper is intended to prevent is too high.
no iavno i az ne sam edinstvenia det misli taka^
koe ti shte izberesh za sebesi e tvoe reshenie
There has been a trend at times by some "performance enthusiasts" to remove the harmonic balancers on their cars. The argument is that they aren't necessary and their mass reduces the performance of the engine.
t.e. ne si edinstvenia det misli taka^
Others argue that this is not worth it, because the danger of damage to the engine from the vibrations the damper is intended to prevent is too high.
no iavno i az ne sam edinstvenia det misli taka^
koe ti shte izberesh za sebesi e tvoe reshenie

->
Ne me razbirai pogre6no az ne kazvam 4e ne e verno ili 4e nqma smisal. Naprotiv 6tom e Ballancer zna4i trqbva da go ima. NO ne vsi4ki koli si idvat s ballancer, az pone za druga ne sam 4uval osven 2JZ, no tova ne ozna4ava 4e nqma. No sy6to i ne zna4i 4e tova e prilojimo za vsi4ki davigateli. Taka 4e az tva info go znam ama vse pak blagodarq.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Е то между "чувал" и "имал" други коли има разлика. Za 2JZ ima pone 3 ili 4 razlicni proizvidela deto CLAIMV-at che prodavat Ulekoteno Crank Pulley ,samo deto sled kato go slozis mahovika moze da ti otreze krakata... ,garanitram ti che ima i drugi koli pri koito ima podoben efekt samo che nie ne e zadylzitelno da go znaem (az licno ne go znaeh za 2jZ do predi 5-6 meseca).K-A-N-U написа:Ne me razbirai pogre6no az ne kazvam 4e ne e verno ili 4e nqma smisal. Naprotiv 6tom e Ballancer zna4i trqbva da go ima. NO ne vsi4ki koli si idvat s ballancer, az pone za druga ne sam 4uval osven 2JZ, no tova ne ozna4ava 4e nqma. No sy6to i ne zna4i 4e tova e prilojimo za vsi4ki davigateli. Taka 4e az tva info go znam ama vse pak blagodarq.

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Kakvo stava ako vleze v rezonans kolqnoviq val?jamie написа:Е то веднъж да нацелиш вала в резонанс - няма втори шанс ( и ще се сещаш захуй ли е хармоник балансера там)

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
jamie написа:http://damperdudenz.tripod.com/id3.html

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
intereseno... niakade namerih podobno opisanie edinstveno tam biaha poiasnili che niakoi proizvoditeli stroiali motor sus vutreshen harmonic balanser....jamie написа:http://damperdudenz.tripod.com/id3.html

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост