Страница 1 от 1
Налягане на охладителната система РАВ4 95 год.
Публикувано на: 26 Ное 2011 11:40
от alex__alex
Здравейте интересува ме колко е допустимото налягане на охладителната система на равката....като позагрее маркуча става твърд,но като го стистна с ръка опирам пръстите си.....!
Re: Налягане на охладителната система РАВ4 95 год.
Публикувано на: 26 Ное 2011 13:56
от mafiota
alex__alex написа:Здравейте интересува ме колко е допустимото налягане на охладителната система на равката....като позагрее маркуча става твърд,но като го стистна с ръка опирам пръстите си.....!
мисля, че системата е трябва да е отворена - от към разширителния съд

Публикувано на: 26 Ное 2011 15:52
от alex__alex
Така е но мисля си,че трябва да има някакво налягане но колко е допустимото и дали капачката не ми прави проблеми...като е запален двигателя и отворя капачката наблюдавах около 10 минути дали не прави балончета но не прави,но по малко изтича течноста.
Публикувано на: 26 Ное 2011 16:37
от iceman1234
На повечето японски коли пише на капачката на радиатора, но е някъде около 1 бар (0.9 - 1.1).
Публикувано на: 26 Ное 2011 16:40
от alex__alex
ами значи да не се притеснявам тогава....маркучите са корави но макар и със сила като ги стисна с ръка се допират стените не са се издули като балон
Публикувано на: 20 Яну 2012 22:33
от alalexll
alex__alex написа:ами значи да не се притеснявам тогава....маркучите са корави но макар и със сила като ги стисна с ръка се допират стените не са се издули като балон
Колега и моите са така твърди хем надути хем можеш да ги притиснеш с някаква сила.Само дето при мен отвреме на време балбука и губи антифриз някаде към 1см в измерен в казанчето на 1000км. а видимо няма теч от никаде.
Публикувано на: 21 Яну 2012 09:22
от slowtraveler
Системата в никакъв случай не е отворена....
Отделни части особено в главата се нагряват до над 100С, и затова системата се държи под налягане (написано на капачката) за да държат антифриза в течна фаза.... Знаете, че при повишено налягане водата кипи при по-високи температури.... Ако сте в планината, то водата ще кипи при по-ниска температура (при надморска височина 2000м температурата на кипене ще е около 92С)..
При заседнала отворена капачка обикновено при първото по-сериозно натоварване на двигателя хвърля антифриза ... И маркучите ще са много меки, без да се променят при студен и горещ автомобил.
При заседнала затворена капачка маркучите ще се надуват и ще са много твърди, а може и радиатора да гръмне...
Публикувано на: 21 Яну 2012 09:48
от alalexll
slowtraveler написа:Системата в никакъв случай не е отворена....
Отделни части особено в главата се нагряват до над 100С, и затова системата се държи под налягане (написано на капачката) за да държат антифриза в течна фаза.... Знаете, че при повишено налягане водата кипи при по-високи температури.... Ако сте в планината, то водата ще кипи при по-ниска температура (при надморска височина 2000м температурата на кипене ще е около 92С)..
При заседнала отворена капачка обикновено при първото по-сериозно натоварване на двигателя хвърля антифриза ... И маркучите ще са много меки, без да се променят при студен и горещ автомобил.
При заседнала затворена капачка маркучите ще се надуват и ще са много твърди, а може и радиатора да гръмне...
Смятам че капачката не е заседнала в моя случай,тествах я когата си е на място форсирах двигатела и през определен момент изхвърляше балончета в компенсационния резервоар,а и когато загрее двигатела вдига нивото на антифриза в казанчето но го вдига два пръста най много и така си го държи ,не изхвърля антифриза навън.Мисълта ми е че по нищо не личи че губи антифриз или прегрява или капачката да е блокирала,само когато сутрин я проверя антифриза например е под нивото от предишния ден и така постъпенно си намалява по-малко.
Публикувано на: 21 Яну 2012 20:42
от dobatadobrev
Диагностика с манометър за охладителната система вероятно ще даде отговор на въпроса ти,че и за други неща дали са в ред. Маркучите стават по твърди има налягане в системата.
Публикувано на: 21 Яну 2012 22:44
от alalexll
dobatadobrev написа:Диагностика с манометър за охладителната система вероятно ще даде отговор на въпроса ти,че и за други неща дали са в ред. Маркучите стават по твърди има налягане в системата.
На капачката пише 1.1 за мен това си е сериозно налягане за маркучите и като ги надвиши капачката отваря и изпуска охладителна течност,при мен и газове едновременно,Явно капачката работи щом още не са се пръснали маркучите,интересното е че не прегрява стрелката не мърда от средата ,колата загравя постъпено,имам си парно.Да това ще направя скоро време днес си оставих телефона в един сервиз като вземат системата ще ми звъннат да отида да япроверят,а те ще звъннат кой се отказва от 5лв.Ще пиша резултат но най вероятно към края на другата седмица.