Налягане на охладителната система РАВ4 95 год.

alex__alex
Мнения: 18
Регистриран на: 24 Ное 2011 10:20

Налягане на охладителната система РАВ4 95 год.

Мнение от alex__alex » 26 Ное 2011 11:40

Здравейте интересува ме колко е допустимото налягане на охладителната система на равката....като позагрее маркуча става твърд,но като го стистна с ръка опирам пръстите си.....!

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Re: Налягане на охладителната система РАВ4 95 год.

Мнение от mafiota » 26 Ное 2011 13:56

alex__alex написа:Здравейте интересува ме колко е допустимото налягане на охладителната система на равката....като позагрее маркуча става твърд,но като го стистна с ръка опирам пръстите си.....!
мисля, че системата е трябва да е отворена - от към разширителния съд unsure.gif

alex__alex
Мнения: 18
Регистриран на: 24 Ное 2011 10:20

Мнение от alex__alex » 26 Ное 2011 15:52

Така е но мисля си,че трябва да има някакво налягане но колко е допустимото и дали капачката не ми прави проблеми...като е запален двигателя и отворя капачката наблюдавах около 10 минути дали не прави балончета но не прави,но по малко изтича течноста.

Аватар
iceman1234
Мнения: 123
Регистриран на: 29 Авг 2011 13:15
Местоположение: Plovdiv

Мнение от iceman1234 » 26 Ное 2011 16:37

На повечето японски коли пише на капачката на радиатора, но е някъде около 1 бар (0.9 - 1.1).
D4D & シビック Изображение

alex__alex
Мнения: 18
Регистриран на: 24 Ное 2011 10:20

Мнение от alex__alex » 26 Ное 2011 16:40

ами значи да не се притеснявам тогава....маркучите са корави но макар и със сила като ги стисна с ръка се допират стените не са се издули като балон

alalexll
Мнения: 183
Регистриран на: 03 Дек 2008 20:58
Местоположение: sofia

Мнение от alalexll » 20 Яну 2012 22:33

alex__alex написа:ами значи да не се притеснявам тогава....маркучите са корави но макар и със сила като ги стисна с ръка се допират стените не са се издули като балон
Колега и моите са така твърди хем надути хем можеш да ги притиснеш с някаква сила.Само дето при мен отвреме на време балбука и губи антифриз някаде към 1см в измерен в казанчето на 1000км. а видимо няма теч от никаде.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6195
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 374 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Яну 2012 09:22

Системата в никакъв случай не е отворена....
Отделни части особено в главата се нагряват до над 100С, и затова системата се държи под налягане (написано на капачката) за да държат антифриза в течна фаза.... Знаете, че при повишено налягане водата кипи при по-високи температури.... Ако сте в планината, то водата ще кипи при по-ниска температура (при надморска височина 2000м температурата на кипене ще е около 92С)..
При заседнала отворена капачка обикновено при първото по-сериозно натоварване на двигателя хвърля антифриза ... И маркучите ще са много меки, без да се променят при студен и горещ автомобил.
При заседнала затворена капачка маркучите ще се надуват и ще са много твърди, а може и радиатора да гръмне...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

alalexll
Мнения: 183
Регистриран на: 03 Дек 2008 20:58
Местоположение: sofia

Мнение от alalexll » 21 Яну 2012 09:48

slowtraveler написа:Системата в никакъв случай не е отворена....
Отделни части особено в главата се нагряват до над 100С, и затова системата се държи под налягане (написано на капачката) за да държат антифриза в течна фаза.... Знаете, че при повишено налягане водата кипи при по-високи температури.... Ако сте в планината, то водата ще кипи при по-ниска температура (при надморска височина 2000м температурата на кипене ще е около 92С)..
При заседнала отворена капачка обикновено при първото по-сериозно натоварване на двигателя хвърля антифриза ... И маркучите ще са много меки, без да се променят при студен и горещ автомобил.
При заседнала затворена капачка маркучите ще се надуват и ще са много твърди, а може и радиатора да гръмне...
Смятам че капачката не е заседнала в моя случай,тествах я когата си е на място форсирах двигатела и през определен момент изхвърляше балончета в компенсационния резервоар,а и когато загрее двигатела вдига нивото на антифриза в казанчето но го вдига два пръста най много и така си го държи ,не изхвърля антифриза навън.Мисълта ми е че по нищо не личи че губи антифриз или прегрява или капачката да е блокирала,само когато сутрин я проверя антифриза например е под нивото от предишния ден и така постъпенно си намалява по-малко.

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 21 Яну 2012 20:42

Диагностика с манометър за охладителната система вероятно ще даде отговор на въпроса ти,че и за други неща дали са в ред. Маркучите стават по твърди има налягане в системата.

alalexll
Мнения: 183
Регистриран на: 03 Дек 2008 20:58
Местоположение: sofia

Мнение от alalexll » 21 Яну 2012 22:44

dobatadobrev написа:Диагностика с манометър за охладителната система вероятно ще даде отговор на въпроса ти,че и за други неща дали са в ред. Маркучите стават по твърди има налягане в системата.
На капачката пише 1.1 за мен това си е сериозно налягане за маркучите и като ги надвиши капачката отваря и изпуска охладителна течност,при мен и газове едновременно,Явно капачката работи щом още не са се пръснали маркучите,интересното е че не прегрява стрелката не мърда от средата ,колата загравя постъпено,имам си парно.Да това ще направя скоро време днес си оставих телефона в един сервиз като вземат системата ще ми звъннат да отида да япроверят,а те ще звъннат кой се отказва от 5лв.Ще пиша резултат но най вероятно към края на другата седмица.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта