Страница 1 от 1

Home made DRL модул за стара Тойотка

Публикувано на: 01 Ное 2011 19:16
от mafiota
Искам да споделя със вас една схема за автоматично включване на светлините, която е лично моя разработка, и експлоатирам вече близо година без да ми е показала някакви проблеми.
Ето и няколко думи за принципа на работа:
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. След изгасяне на двигателя, светлините моментално изгасват.Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Схемата не влияе по никакъв начин върху нормалното управление на светлините от лосчето. Използвал съм варианта с понижена мощност на дългите, (лампа Н4) защото смятам че видимоста е доста по-добра от колкото пълна мощност на къси, а и не ми съсипва толкова Osram-ките, пък и по-мало ток консумира.


Който има въпроси да пита cool.gif

Публикувано на: 01 Ное 2011 22:42
от lederman
ето една правилна употреба на форума, а не за дърляне :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

а по схемата нямам въпроси защото лекциите и практикумите, по електроника, са ми се изпарили яко дим от главата :)
дано има дискусия по темата :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 01 Ное 2011 23:23
от Vesko
До колкото си спомням от другите темо за ДРЛ на авенсис например дългите май нямаха постоянна връзка към маса и трябваше преправяне на инсталацията....

Публикувано на: 02 Ное 2011 12:07
от max-2
Много добра схема, поздравения. Предполагам че платката е в моторния отсек и захранваш дългите направо към крушките, прескачайки релето за дълги на колата, а връзката към габарит е за да прекъсва работата на модула при пускане на фаровете от тяхното си копче. 40% работа на дълги добре ли е? Един с една стара вектра с видимо намалени дълги, но не знам колко % така заслепяваше, че веднага му опънах моите дълги.

Публикувано на: 02 Ное 2011 17:53
от mafiota
Vesko написа:До колкото си спомням от другите темо за ДРЛ на авенсис например дългите май нямаха постоянна връзка към маса и трябваше преправяне на инсталацията....
Да с авенсиса нещата са наобратно, както казваш там превключването на светлините се прави от към масата.
Но това не е проблем, с малко гимнастика схемата може да се нагласи, и полевака се слага с P-канал.

Публикувано на: 02 Ное 2011 17:59
от mafiota
max-2 написа:Много добра схема, поздравения. Предполагам че платката е в моторния отсек и захранваш дългите направо към крушките, прескачайки релето за дълги на колата, а връзката към габарит е за да прекъсва работата на модула при пускане на фаровете от тяхното си копче. 40% работа на дълги добре ли е? Един с една стара вектра с видимо намалени дълги, но не знам колко % така заслепяваше, че веднага му опънах моите дълги.
За заслепяване, поне при мен така съм настроил силата на светене че заслепяване не забелязвам.
Иначе дългите направо както казваш съм подал плюса директно на кабела на лампата. А платчицата съм я поместил в една кутийка от аларма, с пробити дупки за охлаждане. Кутийката е монтирана върху кутията с предпазителите в двигателния отсег.
А връзката за габаритите съм я направил с цел и те да се палят, но на 12V.

Публикувано на: 03 Ное 2011 20:24
от nikdel
Имам няколко въпроса: K1 и K2 каква роля изпълняват;диодите всички ли са 6А;5-забрана DRL къде точно отива?

Публикувано на: 03 Ное 2011 21:15
от mafiota
nikdel написа:Имам няколко въпроса: K1 и K2 каква роля изпълняват;диодите всички ли са 6А;5-забрана DRL къде точно отива?
Контактът К1 е в реле Р1, контакт К2 е в реле Р2. Има една малка грешка в схемата, нормалното положение на контакта К1 трябва да е нормално затворен, а не както на схемата съм го начертал - нормално отворен.
Значи, след като се стартира двигателя ,и напрежението стане над 13волта, след 5..6 сек сработва Р2 респ. к2 затваря и се подава напрежение към втората част от схемата - ШИМ. По този начин към лапмите се подават 12волтови импулси, като от широчината на тези имп.(времето за което действат върху товара) се регулира силата на светене на лампата.
При карината отпред над радиатора има една кутийка с релета за фаровете. Там на едно от релетата се появяваше сигнал +12V при включване на фаровете (независимо къси /дълги). Та при включване на фаровете релето Р1 сработва, контакта К1 разпада веригата на Р2, и така се преустановява подаването на захранване към ШИМ.
Диодите е добре да са с ток над 5..6А.

Публикувано на: 26 Ное 2011 19:11
от gringo359
Хм...мойта схемичка просто изчаква 10на сек. след запалване на мотора и включва късите.

Публикувано на: 26 Ное 2011 20:26
от mafiota
Могат да се направят различни варианти, въпрос на лично мнение
:thumbsup:

С малко доработка на тази схема мисля да вкарам функция изпратиме/посрещниме от вкъщи при отключване и заключване на колата в тъмната част от деня, наред с това плафона и габаритите автоматично да светват при отключване от дист. на лармата. :whistle: cool.gif