P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 14 Май 2009 13:57
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 Hybrid
- Обратна връзка:
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Здравейте! Авенсиса ми дава следната грешка: P1349- VVT System Malfunction (Bank 1b). В сервиз Тойота ми я разчетоха и ми казаха, че трябва да се смени клапана, който е за налягане на маслото на VVT-i механизма. Намерих в нета как се сваля самия клапан и понеже съм тома-неверни намерих и как се тества дали е изправен. Първо изчистих един филтър който се намира под клапана.След това подадох 12V напрежение на демонтирания клапан и видях, че клапана си отваря и затваря. Когато го монтирах отново запалих и тръгнах- 2 дена нямаше проблеми, на 3-ия пак почна да пише.
Молбата ми е, ако някой е имал подобна грешка да ме посъветва каво да правя. Прилагам линк от форума на Лексус за повече разяснение.-
http://www.clublexus.com/forums/perform ... ilter.html
Молбата ми е, ако някой е имал подобна грешка да ме посъветва каво да правя. Прилагам линк от форума на Лексус за повече разяснение.-
http://www.clublexus.com/forums/perform ... ilter.html
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
А защо не си поръчаш нов такъв клапан? Като гледам не струва много. Ето тук: http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597 можеш да си поръчаш и да си спокоен, че ще бъде оригинален. Ако твоят изглежда като на снимката от Лексус форума, няма да можеш да го изчистиш. Ти си го почистил и си закърпил положението за два дена. Маслото на колко км го сменяш? Замисли се дали да не намалиш пробега от смяна на смяна за в бъдеще.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Той клапана може и да работи, но като е задръстен филтъра, файда никаква. Като гледам, колата ти е 2003 и след като не си я купувал нова, нямаш идея кой с какво масло я е карал и кога го сменял. А все пак е едно филтърче, което така или иначе няма как да изчистиш. Все едно да свалиш масления филтър, за да го изчистиш. Ето тук: http://www.toyodiy.com/ можеш да си вкараш номера на рамата, да си погледнеш номера на рамата и после на линка, който посочих в предния пост, колегата ще ти каже цена за частта. Лично аз си купувам всички части само от него и до момента не ме е подвел нито веднъж. Все пак смяната на този клапан-филтър ще ти спести доста главоболия с ремонт на ВВТИ.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: 14 Май 2009 13:57
- Местоположение: Burgas
- Автомобил: Avensis T25, RAV4 Hybrid
- Обратна връзка:
Re: P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Здравейте,
Да се похваля ако може така да го нарека , оправиха ми VVT-i-то - беше пълно с нагар от изгоряло масло, каналите през които трябва да минава маслото бяха забити(все едно циментирани с нагар). Как то и да е, майстора ми го прочисти и грешката изчезна
. Обаче това небеше края. След едно денонощие се появи пак грешка, разчетохме я и се оказа някаква P1351, която немога да я издиря какво значи. Някой има ли инфо да помогне.
Да се похваля ако може така да го нарека , оправиха ми VVT-i-то - беше пълно с нагар от изгоряло масло, каналите през които трябва да минава маслото бяха забити(все едно циментирани с нагар). Как то и да е, майстора ми го прочисти и грешката изчезна

P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Здравейте, появи ми се същата грешка
Variable Valve Timing System Malfunction - P1349 Code - General
Свалих клапан за налягане на маслото на VVT-i, но при него изглежда всичко наред. Пуснах му 12 волта и си работи. Не знам дали така се казва този клапан, на английски е Variable Valve Timing (VVT) Solenoid или Oil Control Valve OCV.
Колата е авенсис 1.8 бензин. Проблема се появи преди около месец заедно с друга грешка P0303 - cylinder 3 misfire detected, която се оказа, че е от изгорели клапани от карането на газ. Колата претреперяше на място и ниски обороти. Клапаните са сменени, свещите са сменени, главата е сваляна и почистена, предполагам няма нагар по улеите за маслото, сега мотора работи отлично, но остана тази грешка. Маслото се сменя редовно с Toyota 5W30. Някой може ли да даде предположение от къде може да идва ?
Смехих междувременно въпросния клапан, но грешката остана. Трия я и се появява след неопределено време, понякога след изминати 20 км, понякога след 100 км.

Благодаря предварително.
Variable Valve Timing System Malfunction - P1349 Code - General
Свалих клапан за налягане на маслото на VVT-i, но при него изглежда всичко наред. Пуснах му 12 волта и си работи. Не знам дали така се казва този клапан, на английски е Variable Valve Timing (VVT) Solenoid или Oil Control Valve OCV.
Колата е авенсис 1.8 бензин. Проблема се появи преди около месец заедно с друга грешка P0303 - cylinder 3 misfire detected, която се оказа, че е от изгорели клапани от карането на газ. Колата претреперяше на място и ниски обороти. Клапаните са сменени, свещите са сменени, главата е сваляна и почистена, предполагам няма нагар по улеите за маслото, сега мотора работи отлично, но остана тази грешка. Маслото се сменя редовно с Toyota 5W30. Някой може ли да даде предположение от къде може да идва ?
Смехих междувременно въпросния клапан, но грешката остана. Трия я и се появява след неопределено време, понякога след изминати 20 км, понякога след 100 км.

Благодаря предварително.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Цедката под клапана проми ли я по време на смяната?
Може да си мериш дали идва напрежение към клапана от компютъра като внимателно вкараш сондите на мултиметъра през гърба на буксата му.
Предвид че има монтирана газ и от "газаджиите' на три автомобила съм виждал такива брутални свинщини по кабелите ... може и да е кабел.
Развий цедката и я измий с карбураторен спрей. Намира се зад една "гайка", точно под клапана.
От там нататък става тежко - запушени маслени канали, износен механизъм на газоразпределението (по спомен е имало партида със слаб механизъм за заключването на муфата, и като се износи не отваря навреме). Но виж цедката първо - метална е и се мие лесно. Сменяш дихтунга с нов след това, че тече.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Да, забравих да напиша, че съм видял тази цедка или филтърче и беше абсолютно чисто. Този клапан постоянно ли работи или само в движение и при високи обороти ? За меренето питам, ще му пусна 2 кабела, но ако на ниски обороти не работи, трудно ще го премеря. Този механизъм на газоразпределението какво представлява ? Да не е това camshaft timing gear ?


- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Това е въпросната муфа за газоразпределението. Вътре в самата нея има заключващ механизъм, но по спомен не е никак лесно да се разглоби "да видя какво има вътре" и после много вероятно е детайла да е "чао".
Клапана може да си движиш през активните тестове на Техстрийма по спомен.
Във сервизното мисля да имаше процедура как се диагностицира дали е дефектен или не.
Някой да не е пипал веригата и да не е зацепена както трябва?
Единия вариант е да има премазан кабел някъде - тогава пиновете на горивния компютър като ги мериш ще ти връщат волтаж, но на клапана няма да има. Затова писах да мериш какво иде на клапана. И ако не е захранването на клапана, остава да се случва нещо около тая муфа - не стига достатъчно налягане на маслото до нея, затегнала е самата тя или нещо от сорта.
https://parts.olathetoyota.com/p1349-code
Клапана може да си движиш през активните тестове на Техстрийма по спомен.
Във сервизното мисля да имаше процедура как се диагностицира дали е дефектен или не.
Някой да не е пипал веригата и да не е зацепена както трябва?
Единия вариант е да има премазан кабел някъде - тогава пиновете на горивния компютър като ги мериш ще ти връщат волтаж, но на клапана няма да има. Затова писах да мериш какво иде на клапана. И ако не е захранването на клапана, остава да се случва нещо около тая муфа - не стига достатъчно налягане на маслото до нея, затегнала е самата тя или нещо от сорта.
https://parts.olathetoyota.com/p1349-code
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Нямам Техстрийм, но най-вероятно ще търся да си купя вече. Диагностиката я правя през друг OBD 2 модул на vLinker, което ползвам на Маздата.Клапана може да си движиш през активните тестове на Техстрийма по спомен.
Някой да не е пипал веригата и да не е зацепена както трябва?
Явно ще взимам Техстрийм, можеш ли да ми препоръчаш от къде и моя версия да купя ?
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Това не беше ли подобно или базирано на ELM327?
Пробвай първо със него и ELMScan Toyota (хвърли едно лично ако ти трябва линк за пълноценната версия).
Иначе адаптерите са споделени тук: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=37856
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Днес, тествайки ELMScan Toyota, светна чек-а и видях 2 грешки. Едната си е тази P1349, а другата - P0171 System Too Lean Bank1. Тази втората по спомен беше за бедна горивна смес и я дава обикновено когато гарам на газ, но след ремонта не съм карал на газ, а само на бензин, включително и днес. Може ли да са свързани по някакъв начин ?
Колегата mapamop предположи, че веригата ми не е зацепена като хората и от там идва проблема, но колата набира доста добре и двигателя е тих на ниски обороти, което мен ме навежда на мисълта, че за сега ще пропусна да отварям пак.

Колегата mapamop предположи, че веригата ми не е зацепена като хората и от там идва проблема, но колата набира доста добре и двигателя е тих на ниски обороти, което мен ме навежда на мисълта, че за сега ще пропусна да отварям пак.

P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Аз така да си поддържам темата жива, въпреки че знам че няма кой да ми каже направи това и проблема ти ще се реши ;)
Та през последните 3-4 дни покарах малко извънградско и дори извъндържавно и забелязах, че грешката ми се появява изключително при ниска скорост и при под 2000 оборота т.е. когато карам в населени места и сменям по-често предавките. Иначе казано минах над 800 километра без да светне нито веднъж, но основно карането беше извънградско. Това е просто констатация и не знам дали може да ме насочи в някоя посока. Мисля си нещо да не е свързано с налягане на масло, което при по-високи обороти да се увеличава и затова да няма проблем, пък при по-ниски съответно да намалява и това да е причината.
Та през последните 3-4 дни покарах малко извънградско и дори извъндържавно и забелязах, че грешката ми се появява изключително при ниска скорост и при под 2000 оборота т.е. когато карам в населени места и сменям по-често предавките. Иначе казано минах над 800 километра без да светне нито веднъж, но основно карането беше извънградско. Това е просто констатация и не знам дали може да ме насочи в някоя посока. Мисля си нещо да не е свързано с налягане на масло, което при по-високи обороти да се увеличава и затова да няма проблем, пък при по-ниски съответно да намалява и това да е причината.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Като ти вдигне грешка, пробвал ли си да прочетеш freeze frame?
За да видиш дали ти е зацепена правилно веригата се вдига само капака на клапаните.
Никой не може да ти даде адекватен отговор защото трябва физически да се рови. А ти освен да се опитваш да смелиш мотора друго май не правиш. Тая издуханата глава като я ревизирахте пак със старата верига, зъбчати колела и муфа ли я събрахте? Тези които са правили проблеми и преди да роди?
За да видиш дали ти е зацепена правилно веригата се вдига само капака на клапаните.
Никой не може да ти даде адекватен отговор защото трябва физически да се рови. А ти освен да се опитваш да смелиш мотора друго май не правиш. Тая издуханата глава като я ревизирахте пак със старата верига, зъбчати колела и муфа ли я събрахте? Тези които са правили проблеми и преди да роди?
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
P1349 VVT System Malfunction (Bank 1b)
Да си призная честно, аз дори не знаех че веригата се сменя на този мотор. Много често съм чел, че тези вериги са "вечни". Момчето, което ми сменя клапаните не ми каза да има нужда от смяна на нещо друго, но пък и аз не съм го питал защото не разбирам толкова много. Иначе обмислям скоро да ида при едно майсторче да свали капака и да видим дали веригата е зацепена правилно. Пиша тук в темата основно, за да оставя следа за в бъдеще ако някой има същия проблем, да може да прочете през какви стъпки съм минал. Тези дни ще чета и freeze frame и ще постна тук резултата, може пък да излезе нещо. Пак казвам, тази грешка се появи заедно с друга за липса на искра на 3-ти цилинтър, която се оказа, че не е липса на искра, а исгорели клапани. Буквално няколко дни след това колата отиде на сервиз, не съм я карал така защото се притесних. Сега мотора работи много гладко и равномерно, набира добре, като цяло си върви супер, отвен тази грешка.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта