Страница 1 от 1

економаизер и оборотомер на 2Е-Е

Публикувано на: 08 Сеп 2006 14:13
от SESKO
някой знае ли откаде взема инфо економаизера и каде мога да зкача оборотомер на ЕЕ90 1991г.

Публикувано на: 08 Сеп 2006 15:57
от ugabuga
oborotomer - nameri diagrama na ECU-to na tvoiata kola. Triabvada ima jica sas signal RPM. posle ti triabva samo da namerish prevkluchen tok, masa i ACC (kato vkluchish farovete da svetva)

a tva ekonomaizera ne go znam kakvo e.

p.s. rpm signal moje da se vzeme it ot distributora/bubinata

Публикувано на: 13 Сеп 2006 09:13
от SESKO
много благодаря
економаизера е една джаджа със зелена и червена лампичка и като натиснеш повече газ светва червената

Публикувано на: 13 Сеп 2006 16:53
от ugabuga
ot tova koeto mi kazvash economizer-a shte se slaga na O2 sensora (lambda sondata). Ako niamash takava ... ne znam sigurno ima drugi nachini.

Публикувано на: 14 Сеп 2006 11:11
от NIK_4E
трябва да следи разреждането в смукателния колектор

Публикувано на: 14 Сеп 2006 17:48
от slowtraveler
ugabuga написа:ot tova koeto mi kazvash economizer-a shte se slaga na O2 sensora (lambda sondata). Ako niamash takava ... ne znam sigurno ima drugi nachini.
Няма логика да е на ламбда сондата - при нормална работа, сигнала на О2 сондата постоянно пулсира нагоре/надолу за да каже как е сместа в момента богата/бедна......
По вероятно да следи намаляването на вакуума в смукателния колектор или пък направо да е вързано за газта - да те стряска като дадеш много газ tongue.gif
Как се държи тази лампичка - зависи ли от оборотите и когато е загасена колата?
По принцип ЕКОНОМАЙЗЕР се казва на електромагнитния клапан на карбураторите, който затваря притока на бензин при принудителен празен ход. :thumbsup:

Публикувано на: 15 Сеп 2006 09:26
от gringo359
Най-общо казано тази дждаджа ти показва доколко са ти правилни оборотите и предавката в зависимост от съответното натоварване и скорост,т.е. за препоръчване е да се стремиш да ти свети зелената и така да имаш нисък разход на гориво.
Забелязвал съм при определени ситуации тя да свети при 100 км/ч на трета предавка(поради липса на оборотомер не знам оборотите,може би над 4000).
Мисля,че това в комбинация с оборотомер е нещо доста ценно.

Публикувано на: 15 Сеп 2006 10:05
от NIK_4E
Обороти и разреждане :thumbsup:
В зависимост от това какво ти е разреждането и какви са ти оборотите
светва зелена или червена лампа (високи обороти+ голямо разреждане = зелено , ниски обороти+ малко разреждане = червено)

Публикувано на: 15 Сеп 2006 11:01
от slowtraveler
В такъв случай датчика е само на разреждане.
При ниски обороти самото разреждане е по-малко дори и при слабо натискане на газта, щото през цилиндрите за единица време минава по-малко въздух и затова пак ще ти светне червеното....

На времето имаше като аксесоар вакуум-датчици(манометри), които се водеха, че показват икономията, но това важи само за карбураторните двигатели....
При инжектора компютъра винаги подава най-подходящата смес при дадените условия и не можеш да направиш обеднена смес...
За инжекторните и по инструкция и от практиката най-икономичен е когато се кара на най-високата възможна предавка при която двигателя работи устойчиво и нормално (при най ниски обороти).

Публикувано на: 15 Сеп 2006 11:35
от NIK_4E
С колкото се може по затворен дросел при ускорение между предавките wink.gif