Бобина

getko
Мнения: 17
Регистриран на: 04 Юли 2009 21:52

Бобина

Мнение от getko » 05 Сеп 2011 09:58

Привет колеги!
Бих искал да знам поради каква причина може да изгърми една бобина?
Моята замина и сега чакам доставка на нова.. бих искал да знам дали има някаква причина, нещо от кабелите или свещите,защото не искам да я сменя и пак да стане фал.. :)

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 06 Сеп 2011 15:49

Прекъснали кабели или свещи с много голямо разстояние "помагат" на бобината да пробие.
Човек и добре да живее умира .......

getko
Мнения: 17
Регистриран на: 04 Юли 2009 21:52

Мнение от getko » 07 Сеп 2011 23:42

Благодаря,колега

desotodorov

Мнение от desotodorov » 08 Сеп 2011 10:50

Vokil написа:Прекъснали кабели или свещи с много голямо разстояние "помагат" на бобината да пробие.
А какви са симптомите на "пробила" бобина?
При мен има някакъв (засега малък) проблем при работа на ДВГ на метан...прекъсване в диапазона 1900-2200 оборота, и то при каране "без газ"... т.е. - при ускоряване, празен ход, и принудителен празен ход(моторна спирачка) няма прекъсване, на бензин не се усеща но на метанЕЦ го има...хм...свещи и кабели са сменени и са точно каквито трябва...ГИ го настроивахме всячески - не показва нищо странно (няма пикове/падове в количеството газ подавано в тоя диапазон обороти)...не знам кое да виня за проблема, навежда ме нещо на бобина, дистрибуторна капачка може би...или пък някаква система за рециркулация на газовете се включва точно при тези обороти и прави номера на ГИ...дайте някакъв жокер. Не ми пречи особено, но е неприятно.

getko
Мнения: 17
Регистриран на: 04 Юли 2009 21:52

Мнение от getko » 08 Сеп 2011 15:38

desotodorov написа:
Vokil написа:Прекъснали кабели или свещи с много голямо разстояние "помагат" на бобината да пробие.
А какви са симптомите на "пробила" бобина?
При мен има някакъв (засега малък) проблем при работа на ДВГ на метан...прекъсване в диапазона 1900-2200 оборота, и то при каране "без газ"... т.е. - при ускоряване, празен ход, и принудителен празен ход(моторна спирачка) няма прекъсване, на бензин не се усеща но на метанЕЦ го има...хм...свещи и кабели са сменени и са точно каквито трябва...ГИ го настроивахме всячески - не показва нищо странно (няма пикове/падове в количеството газ подавано в тоя диапазон обороти)...не знам кое да виня за проблема, навежда ме нещо на бобина, дистрибуторна капачка може би...или пък някаква система за рециркулация на газовете се включва точно при тези обороти и прави номера на ГИ...дайте някакъв жокер. Не ми пречи особено, но е неприятно.
Същият проблем, само че на газ, го има при мен.

desotodorov

Мнение от desotodorov » 08 Сеп 2011 23:35

Под газ - да разбирам пропан-бутан, нали. И си установил че проблема идва от бобина - така ли? А каква кола и какъв ДВГ си ?

getko
Мнения: 17
Регистриран на: 04 Юли 2009 21:52

Мнение от getko » 09 Сеп 2011 09:33

Да,пропан-бутан. Установих,че имам проблем с бобината,когато колата изгасна и повече не се съживи. В сервиза ми казаха, че е изгърмяла бобината. Относно придърпването,просто казвам, че го има и при мен и е възможно да е от нея,при положение, че не е била изрядна.
Карам Карина 3S-FE

desotodorov

Мнение от desotodorov » 09 Сеп 2011 11:25

И аз така - 3S-FE, а добре, след като колата ти не поиска да запали, как закърпи положението докато ти дойде новата?
Или просто не я караш...хмхмхмх...и другото - значи мога да очаквам и моята да не иска да запали скоро... wink.gif, само дето имам още един двигател в гаража и още утре ще разследвам случая - ще премеря моята и неговата бобина... и ако се окаже че моята не е читава - ще ги сменя...ах.. и в тази връСка - ето какво изрових от Гугъл (начин на измерване и параметри на запалителни бобини за ДВГ na Toyota: http://arrc.epnet.com/autoapp/8413/8413 ... n_Coil.htm
Дай един телефон на лично, да се чуем, пък ако си от София - може и да се видим...да си ги премерим...Карините имах впредвид, не бобините biggrin.gif happy.gif

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 09 Сеп 2011 13:29

Това ,че ще примериш съпротивлението(или проводимоста) на първичната и вторичната намотка не е гаранция за изрядна бобина.Само при товар , висока честота и определена температура може да прекъсва....? Не съм спец. и професионалис. Пробвай с колега който има със сигурност здрава такава и ги размени. Ако проблема се загуби купи(договори) му нова за да се издължиш и не пипай(свалай) неговата от колота си :)))

desotodorov

Мнение от desotodorov » 09 Сеп 2011 16:32

Хм, като се замисля - съвсем прав си, защото при мен прекъсНУВАнето го има само при определени обороти, и в определен режим на работа на ДВГ....обаче - в такъв случай защо хората са описали това:

Ignition Coil Check
3S-FE Engine
1. Disconnect the coil wire and connectors. Remove the distributor cap and rotor.
2. Inspect the primary coil resistance. Using an ohmmeter, measure the resistance between the positive and negative terminals. The primary coil resistance (cold) should be 0.38–0.46 ohms.
3. Inspect the secondary coil resistance. Using an ohmmeter, measure the resistance between the positive terminal and the high-tension terminal. The secondary coil resistance (cold) should be 7,700–10,400 ohms.
4. If the resistances are not as specified, replace the ignition coil.

А другото хубаво е че "случайно" в гаража имам още един двигател и ще заменя бобините, като преди това премеря и сравня с даденото отгоре... wink.gif ...и ако другия двигател се опита да си поиска бобината обратно, ще му кажа да си гледа работата biggrin.gif

getko
Мнения: 17
Регистриран на: 04 Юли 2009 21:52

Мнение от getko » 10 Сеп 2011 11:06

Смениха бобината и Тойотката все още отказва да запали.. Явно причината е другаде :( сега чакам да разбера ...

desotodorov

Мнение от desotodorov » 10 Сеп 2011 22:03

Пуснах ти и лично със същото....при мен се оказа че прекъсването не е от бобината, днес я смених с тази от другия двигател, който имам. Той е малко по-нов от този който е на колата ми...и след смяната - абсолютно същото...ще измеря и параметрите на бобината, която свалих, но мисля че ще е ОК. Съдя по това че няма начин и двете да са "заминали" по абсолютно един и същ начин...всъщност - има начин, но шанса е прекалено малък.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 10 Сеп 2011 22:07

нямаше ли някакъв датчик на коляновия вал,не знам как точно се казва,мойто причинява същите симптоми.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

desotodorov

Мнение от desotodorov » 10 Сеп 2011 23:32

Ами, мхм, знам ли, при мен на бензин няма проблем...правя тест, закрепвам я на 2000 об на 3-та примерно и се движа прекъсвайки на метан, в момента, в който мина на бензин - изчезва...май от ГИ си е проблема...

getko
Мнения: 17
Регистриран на: 04 Юли 2009 21:52

Мнение от getko » 11 Сеп 2011 19:02

И при мен колата на бензин не прави никакви проблеми. Абсолютно същото е както при теб.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта