Страница 1 от 2

Масло и Хибриди

Публикувано на: 01 Сеп 2011 00:00
от Vesko
След около 1500км ми предстои смяна на масло. Какво масло да сложа? В книжката забелязох че пише че препорачват 0W20, ама в съшото време казват че не с епрепоръчва ако колата се кара в тежки режими.... До сега май сами ми сипвали 5W30...

Публикувано на: 01 Сеп 2011 01:28
от Me4oKyX
Разликата от 5в30 до 5в40 е главно за какъв климат е отредено маслото, като 30-ката е по-тънка и с по-слаби качества. Ако искаш да си караш хибрида с кеф, сложи 0в40 или 5в40 да си знаеш, че студеното не го мори.... 5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага..... :thumbsup:

Публикувано на: 01 Сеп 2011 02:02
от Japanese_fever
Може ли да ми обясниш каква е разликата във вискозитета на 5W30 и 5W40 да речем при -15°С или при колкото ти решиш?
5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага.....
Абсолютно невярно!
5W30 е всесезонно масло, препоръчва, както от Тойота, така и от Хонда
и с него може да се кара в темп. диапазон:


Изображение

Публикувано на: 01 Сеп 2011 02:58
от Me4oKyX
Теоретично си прав, дефакто не са точно така нещата .... Общо взето, доволни тук от това масло, които да си карат колата с кеф, както бат Веско - няма ... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена.... Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща :thumbsup: Но определено не можеш да ме съгласиш, че мнението на производителя е най-правилното.... по ред причини, които вече са обсъждани, предимно парични такива... :whistle:

Публикувано на: 01 Сеп 2011 03:48
от Japanese_fever
Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.

Разбирам съображенията, но да кажеш:
Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!

Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.

А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.

Публикувано на: 01 Сеп 2011 07:17
от Japanese_fever
smb написа:
На теб нали съм ти казвал да не се изказваш по технически теми? Не ти се отдава откажи се...
Ама как така? ohmy.gif
Аз съм млад техник! :thumbsup:

Публикувано на: 01 Сеп 2011 22:16
от nowyaris
Japanese_fever написа:
smb написа:
На теб нали съм ти казвал да не се изказваш по технически теми? Не ти се отдава откажи се...
Ама как така? ohmy.gif
Аз съм млад техник! :thumbsup:
Този път,въпреки мнението на някои колеги, :thumbsup: си абсолютно прав.

Публикувано на: 02 Сеп 2011 13:29
от baba_metca
В една друга тема бях казвал, какво четох за маслото в хибридите. Четох отговор същия въпрос за Приус 3 в UK блога на Тойота и там една мацка от Тойота бе отговорила, че препоръчително е да се слага 0w20, заради икономията и начина на работа на хибридите. Най вече заради Старт Стоп системата на двигателя. От там на сетне ти си решаваш какъв е твоя начин на употреба и изобщо ДВГ с вътрешно горене спира ли се освен от "ключа" или не.

Публикувано на: 04 Сеп 2011 00:13
от jim_beam
0W20 бате веско,нищо друго!!! :thumbsup:

Публикувано на: 04 Сеп 2011 09:04
от nowyaris
jim_beam написа:0W20 бате веско,нищо друго!!! :thumbsup:
Да.

Публикувано на: 04 Сеп 2011 10:35
от niki60
не зная колко бих помогнал но акорда също го дават с 0W20,при едно от посещенията ми в атина се отбих до официалния сервиз там и питах гърците с какво масло обслужват техните автомобили а отговора им беше такъв-за нашите климатични особености слагаме 5W40 на твоя автомобил а като ги питах добре, но производителя ми го дава с 0W20 те отвърнаха-0W20 го слагаме само на хибридните ..така че мисля това е твоето масло

Публикувано на: 04 Сеп 2011 10:37
от Vesko
Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмицаще трябвада съм решил wacko.gif

Публикувано на: 04 Сеп 2011 11:52
от Scott
Me4oKyX написа:... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена...
То верно че световната конспирация се намесва и на масления пазар, ама не мога да си обясня как и защо въобще се произвеждат по-евтини, пък в същото време по-хубави масла?

Публикувано на: 04 Сеп 2011 12:37
от mitoko
Japanese_fever написа:Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.

Разбирам съображенията, но да кажеш:
Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!

Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.

А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към морето

Публикувано на: 06 Сеп 2011 08:28
от Japanese_fever
Vesko написа:В книжката забелязох, че пише че препорачват 0W20, ама в същото време казват, че не се препоръчва ако колата се кара в тежки режими...
Кой казва, че не го препоръчва за “тежки режими”
и какво значи “ако колата се кара в тежки режими”?
Vesko написа:Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмица ще трябвада съм решил wacko.gif
Аз мисял, че няма за какво да размишляваш.