Страница 1 от 2
Масло и Хибриди
Публикувано на: 01 Сеп 2011 00:00
от Vesko
След около 1500км ми предстои смяна на масло. Какво масло да сложа? В книжката забелязох че пише че препорачват 0W20, ама в съшото време казват че не с епрепоръчва ако колата се кара в тежки режими.... До сега май сами ми сипвали 5W30...
Публикувано на: 01 Сеп 2011 01:28
от Me4oKyX
Разликата от 5в30 до 5в40 е главно за какъв климат е отредено маслото, като 30-ката е по-тънка и с по-слаби качества. Ако искаш да си караш хибрида с кеф, сложи 0в40 или 5в40 да си знаеш, че студеното не го мори.... 5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага.....

Публикувано на: 01 Сеп 2011 02:02
от Japanese_fever
Може ли да ми обясниш каква е разликата във вискозитета на 5W30 и 5W40 да речем при -15°С или при колкото ти решиш?
5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага.....
Абсолютно невярно!
5W30 е всесезонно масло, препоръчва, както от Тойота, така и от Хонда
и с него може да се кара в темп. диапазон:

Публикувано на: 01 Сеп 2011 02:58
от Me4oKyX
Теоретично си прав, дефакто не са точно така нещата .... Общо взето, доволни тук от това масло, които да си карат колата с кеф, както бат Веско - няма ... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена.... Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща

Но определено не можеш да ме съгласиш, че мнението на производителя е най-правилното.... по ред причини, които вече са обсъждани, предимно парични такива...

Публикувано на: 01 Сеп 2011 03:48
от Japanese_fever
Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.
Разбирам съображенията, но да кажеш:
Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!
Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.
А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
Публикувано на: 01 Сеп 2011 07:17
от Japanese_fever
smb написа:
На теб нали съм ти казвал да не се изказваш по технически теми? Не ти се отдава откажи се...
Ама как така?
Аз съм млад техник!

Публикувано на: 01 Сеп 2011 22:16
от nowyaris
Japanese_fever написа:smb написа:
На теб нали съм ти казвал да не се изказваш по технически теми? Не ти се отдава откажи се...
Ама как така?
Аз съм млад техник!

Този път,въпреки мнението на някои колеги,

си абсолютно прав.
Публикувано на: 02 Сеп 2011 13:29
от baba_metca
В една друга тема бях казвал, какво четох за маслото в хибридите. Четох отговор същия въпрос за Приус 3 в UK блога на Тойота и там една мацка от Тойота бе отговорила, че препоръчително е да се слага 0w20, заради икономията и начина на работа на хибридите. Най вече заради Старт Стоп системата на двигателя. От там на сетне ти си решаваш какъв е твоя начин на употреба и изобщо ДВГ с вътрешно горене спира ли се освен от "ключа" или не.
Публикувано на: 04 Сеп 2011 00:13
от jim_beam
0W20 бате веско,нищо друго!!!

Публикувано на: 04 Сеп 2011 09:04
от nowyaris
jim_beam написа:0W20 бате веско,нищо друго!!!

Да.
Публикувано на: 04 Сеп 2011 10:35
от niki60
не зная колко бих помогнал но акорда също го дават с 0W20,при едно от посещенията ми в атина се отбих до официалния сервиз там и питах гърците с какво масло обслужват техните автомобили а отговора им беше такъв-за нашите климатични особености слагаме 5W40 на твоя автомобил а като ги питах добре, но производителя ми го дава с 0W20 те отвърнаха-0W20 го слагаме само на хибридните ..така че мисля това е твоето масло
Публикувано на: 04 Сеп 2011 10:37
от Vesko
Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмицаще трябвада съм решил

Публикувано на: 04 Сеп 2011 11:52
от Scott
Me4oKyX написа:... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена...
То верно че световната конспирация се намесва и на масления пазар, ама не мога да си обясня как и защо въобще се произвеждат по-евтини, пък в същото време по-хубави масла?
Публикувано на: 04 Сеп 2011 12:37
от mitoko
Japanese_fever написа:Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.
Разбирам съображенията, но да кажеш:
Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!
Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.
А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към морето
Публикувано на: 06 Сеп 2011 08:28
от Japanese_fever
Vesko написа:В книжката забелязох, че пише че препорачват 0W20, ама в същото време казват, че не се препоръчва ако колата се кара в тежки режими...
Кой казва, че не го препоръчва за “тежки режими”
и какво значи “ако колата се кара в тежки режими”?
Vesko написа:Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмица ще трябвада съм решил

Аз мисял, че няма за какво да размишляваш.