Масло и Хибриди

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Масло и Хибриди

Мнение от Vesko » 01 Сеп 2011 00:00

След около 1500км ми предстои смяна на масло. Какво масло да сложа? В книжката забелязох че пише че препорачват 0W20, ама в съшото време казват че не с епрепоръчва ако колата се кара в тежки режими.... До сега май сами ми сипвали 5W30...

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 01 Сеп 2011 01:28

Разликата от 5в30 до 5в40 е главно за какъв климат е отредено маслото, като 30-ката е по-тънка и с по-слаби качества. Ако искаш да си караш хибрида с кеф, сложи 0в40 или 5в40 да си знаеш, че студеното не го мори.... 5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага..... :thumbsup:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 01 Сеп 2011 02:02

Може ли да ми обясниш каква е разликата във вискозитета на 5W30 и 5W40 да речем при -15°С или при колкото ти решиш?
5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага.....
Абсолютно невярно!
5W30 е всесезонно масло, препоръчва, както от Тойота, така и от Хонда
и с него може да се кара в темп. диапазон:


Изображение
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 01 Сеп 2011 02:58

Теоретично си прав, дефакто не са точно така нещата .... Общо взето, доволни тук от това масло, които да си карат колата с кеф, както бат Веско - няма ... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена.... Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща :thumbsup: Но определено не можеш да ме съгласиш, че мнението на производителя е най-правилното.... по ред причини, които вече са обсъждани, предимно парични такива... :whistle:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 01 Сеп 2011 03:48

Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.

Разбирам съображенията, но да кажеш:
Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!

Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.

А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 01 Сеп 2011 07:17

smb написа:
На теб нали съм ти казвал да не се изказваш по технически теми? Не ти се отдава откажи се...
Ама как така? ohmy.gif
Аз съм млад техник! :thumbsup:
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 01 Сеп 2011 22:16

Japanese_fever написа:
smb написа:
На теб нали съм ти казвал да не се изказваш по технически теми? Не ти се отдава откажи се...
Ама как така? ohmy.gif
Аз съм млад техник! :thumbsup:
Този път,въпреки мнението на някои колеги, :thumbsup: си абсолютно прав.

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Мнение от baba_metca » 02 Сеп 2011 13:29

В една друга тема бях казвал, какво четох за маслото в хибридите. Четох отговор същия въпрос за Приус 3 в UK блога на Тойота и там една мацка от Тойота бе отговорила, че препоръчително е да се слага 0w20, заради икономията и начина на работа на хибридите. Най вече заради Старт Стоп системата на двигателя. От там на сетне ти си решаваш какъв е твоя начин на употреба и изобщо ДВГ с вътрешно горене спира ли се освен от "ключа" или не.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 04 Сеп 2011 00:13

0W20 бате веско,нищо друго!!! :thumbsup:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 04 Сеп 2011 09:04

jim_beam написа:0W20 бате веско,нищо друго!!! :thumbsup:
Да.

niki60
Мнения: 147
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
Обратна връзка:

Мнение от niki60 » 04 Сеп 2011 10:35

не зная колко бих помогнал но акорда също го дават с 0W20,при едно от посещенията ми в атина се отбих до официалния сервиз там и питах гърците с какво масло обслужват техните автомобили а отговора им беше такъв-за нашите климатични особености слагаме 5W40 на твоя автомобил а като ги питах добре, но производителя ми го дава с 0W20 те отвърнаха-0W20 го слагаме само на хибридните ..така че мисля това е твоето масло

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 04 Сеп 2011 10:37

Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмицаще трябвада съм решил wacko.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 04 Сеп 2011 11:52

Me4oKyX написа:... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена...
То верно че световната конспирация се намесва и на масления пазар, ама не мога да си обясня как и защо въобще се произвеждат по-евтини, пък в същото време по-хубави масла?

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 04 Сеп 2011 12:37

Japanese_fever написа:Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.

Разбирам съображенията, но да кажеш:
Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!

Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.

А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към морето

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 06 Сеп 2011 08:28

Vesko написа:В книжката забелязох, че пише че препорачват 0W20, ама в същото време казват, че не се препоръчва ако колата се кара в тежки режими...
Кой казва, че не го препоръчва за “тежки режими”
и какво значи “ако колата се кара в тежки режими”?
Vesko написа:Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмица ще трябвада съм решил wacko.gif
Аз мисял, че няма за какво да размишляваш.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта