Масло и Хибриди
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Масло и Хибриди
След около 1500км ми предстои смяна на масло. Какво масло да сложа? В книжката забелязох че пише че препорачват 0W20, ама в съшото време казват че не с епрепоръчва ако колата се кара в тежки режими.... До сега май сами ми сипвали 5W30...
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Разликата от 5в30 до 5в40 е главно за какъв климат е отредено маслото, като 30-ката е по-тънка и с по-слаби качества. Ако искаш да си караш хибрида с кеф, сложи 0в40 или 5в40 да си знаеш, че студеното не го мори.... 5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага..... 

- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Може ли да ми обясниш каква е разликата във вискозитета на 5W30 и 5W40 да речем при -15°С или при колкото ти решиш?
5W30 е всесезонно масло, препоръчва, както от Тойота, така и от Хонда
и с него може да се кара в темп. диапазон:

Абсолютно невярно!5в30 е за МАХ икономия уж, ама си е доста скапано за нашия климат и зиме и лете, да не говорим, че е и доста по-скъпо, пък нищо фрапиращо повече не предлага.....
5W30 е всесезонно масло, препоръчва, както от Тойота, така и от Хонда
и с него може да се кара в темп. диапазон:

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Теоретично си прав, дефакто не са точно така нещата .... Общо взето, доволни тук от това масло, които да си карат колата с кеф, както бат Веско - няма ... Разбира се, че ще препоръча най-котираното масло, което е и с най-висока цена.... Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
Но определено не можеш да ме съгласиш, че мнението на производителя е най-правилното.... по ред причини, които вече са обсъждани, предимно парични такива... 


- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.
Разбирам съображенията, но да кажеш:
Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.
А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
Разбирам съображенията, но да кажеш:
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.
А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
В една друга тема бях казвал, какво четох за маслото в хибридите. Четох отговор същия въпрос за Приус 3 в UK блога на Тойота и там една мацка от Тойота бе отговорила, че препоръчително е да се слага 0w20, заради икономията и начина на работа на хибридите. Най вече заради Старт Стоп системата на двигателя. От там на сетне ти си решаваш какъв е твоя начин на употреба и изобщо ДВГ с вътрешно горене спира ли се освен от "ключа" или не.
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
не зная колко бих помогнал но акорда също го дават с 0W20,при едно от посещенията ми в атина се отбих до официалния сервиз там и питах гърците с какво масло обслужват техните автомобили а отговора им беше такъв-за нашите климатични особености слагаме 5W40 на твоя автомобил а като ги питах добре, но производителя ми го дава с 0W20 те отвърнаха-0W20 го слагаме само на хибридните ..така че мисля това е твоето масло
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
това не е вярно .... зимата ще смазва добре а лятото ще се разпадне още на първата жега на магистралата към моретоJapanese_fever написа:Паричния проблем е ясен, както е и ясно, че в БГ не се предлага 5W30 минерално, което ще е на съвсем друга цена от синтетиката. Карам с такова масло колите си много години, както и такова масло ми пише в книжката и капачката за маслото, както и на вас ви пише.
Разбирам съображенията, но да кажеш:
го разбирам като, че производителя мисли нелогично и/или иска да ви набута. Не производителя набутва клиентите си, а търговските представителства - дилърите!Но това определено не значи, че е най-подходящо или най-добро... Който иска слуша производителя за всичко, който иска си ползва логичните неща
Всеки си избира сам. Аз съм установил от практика, че колата ми пали по-трудно и издава повече шумове,
когато карам с 10W30(40) при темп. под -7°С.
А на колегата даже по спецификации му дават още по тънко 0W20.
Колкото по-тънко е маслото, толкова по-добре смазва и зиме, и лете - това всеки го знае.
Също така товари по-малко маслената помпа и достига до най-малките цепнатини м/у елементите в двигателя.
Това ти много добре го знаеш.
Принципно 5W40 e О.К. зимата, ако живееш в Южна България може би и 10W30 и 10W40 е също О.К.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Кой казва, че не го препоръчва за “тежки режими”Vesko написа:В книжката забелязох, че пише че препорачват 0W20, ама в същото време казват, че не се препоръчва ако колата се кара в тежки режими...
и какво значи “ако колата се кара в тежки режими”?
Аз мисял, че няма за какво да размишляваш.Vesko написа:Имам още 1000км за размисъл... Ако за празника отида до Добрич другата седмица ще трябвада съм решил
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта