Toyota Picnic 2.2 TD
Toyota Picnic 2.2 TD
Здравеите колеги ако може ниякои да ми даде повече инфо за Toyota Picnic 2.2 TD.Дали си заслужава.
За конкретния автомобил няма как да се отговори, но според мен си струва. Карам такава от близо година.Двигател 3С-ТЕ. На километража пишеше 158000, но едва ли е за вярване защото е 99 година. Първият ми дизелов автомобил и съм впечатлен. Привърженик съм на спокойното каране. Удовлетворен съм от динамиката и мощността. Обемът на купето е подходящ за семеен автомобил.Както се качва не сядаш, а влезаш в него. Купих го с проблем. Не завърташе стартера понякога. Бившият собственик се справял като го почуквал с ключа за джантите. Свалих от руски сайт ръководството и разчетох грешката, която беше записал компютъра, не е трудно. Оказа се датчик за положението на коляновия вал. Намерих втора употреба от по-малкия двигател на тойота 2С-ТЕ, същият е.Поставянето е 20 минути работа на канал. От тогава никакви проблеми със стартирането и изобщо. Поставих и и гоз пропан-бутан. Електронно управляваната помпа опростява нещата. Гозта е приблизително 25 процента. Демаражът е като на Вартбурга, който карах преди - страхотен. Разход смесено около 4.5 нафта +1.2 газ на 100 км. 

Toyota Picnic 2.2 D, 98г.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Това с газта е интересно, предполагам с актуалната и бъдещите цени на нафтата ще става и все по-често разпространено защото засега е малко екзотика.
Пусни малко повече инфо от практическа гледна точка как е изпълнено.
Пусни малко повече инфо от практическа гледна точка как е изпълнено.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Темата LPG+дизел не е нова. По света, а и у нас има натрупани, както опит, така и въпроси. Преди да се захвана поизрових нета. В off-roud.bg има доста коментари по темата. За съжаление те касаят механично управлявани ГНП, а на двигателя 3С-ТЕ е с електронно управление. По света нещата се правят с повечко пари и компютри.
Пристъпих към експеримента, след като ми попаднаха изгодно 2-ра употреба електрически редуктор-изпарител (РИ) Lovato Turbo и тороидална бутилка. Първата идея беше да подавам газта след турбото за по-голяма безопасност. Въздуховода между турбината и всмукателния колектор, обаче е толкова крив и къс, че едва ли щеше да има място и за плочката. По тази причина там сложих само една завихряща турбинка vortex по съвета но emm69. С цел при неуспех да не се налага да възстановявам срязани детайли, реших да подавам газта през щуцер, вмъкнат в отвора на въздуховода между въздушния филтър и турбото, където се вкарват картернита газове. Използвах 16 мм Y тръбичка, като през едното разклонение вкарах газовете от картера, а през другото чрез 8 милиметрова медна тръбичка, уплътнена и оформена в края по съответния начин вкарвам газта в средата на въздуховода.
Монтирах РИ на подходящо място под акумулатора, като отвора за референтното (атмосферно) налягане е свързан с 8 мм маркуче, забодено във въздушния филтър след филтриращия елемент. Бутилката е на мястото на резервната гума. Тъй като правилата за включване на газта при дизела са по-различни от тези при бензина си изработих ключ. Най-общо това са стоп и пуск-бутон, три релета, управлявани съответно от датчика за налягане на маслото, пуск или стоп-бутона и краен изключвател поставен на педала за газта и светодиодна индикация. При завъртане на контактния ключ схемата се захранва. Когато лампата на маслото угасне има напрежение и на пуск-бутона. Щом се натисне, когато двигателя достигне работната си температура (тук без автоматика, засега), се подава напрежение на първия (главния) електромагнитен вентил на газта. Вторият вентил, който е на електрическия РИ, се управлява от крайния иключвател при педала за газта. Когато се натисне леко, т.е. двигателят излезе от режим на празен ход, се отваря и вторият вентил и въздухът, отиващ към цилиндрите се обогатява с изпарен пропан-бутан. Поне така започнах в началото. Ако се натисне стоп-бутона, светне лампата за маслото или се изключи от контактния ключ схемата се изключва автоматично, а се включва само ръчно. Проблмът се появи при ускоряването, т.е. при включване на 2, 3 и 4 предавки. В първия момент на подаване на газта се чуваше “лошо чукане” от двигателя. На 5-та го нямаше, може би защото колата вече биваше ускорена (нека по-вещите коментират). Проблемът не се решаваше с дозирането посредством големия болт на тройника. Трябваше да включвам пропан-бутана само когато съм на 5-та предавка. Опитах с подаване на пропан-бутан още на празен ход. Противно на очакването ми работата на двигателя не ставаше неустойчива. В първия момент оборотите леко трепваха нагоре, след което всичко се нормализираше. Вероятно това се дължи на ГНП управлявано от компютър. Явно двигателят влизаше в режим, в който се отчита наличието на LPG и коригираше количеството и момента на подаването на нафта. Тогава шунтирах управлението от педала за газта. Сега при включване на газ се отварят едновременно и двата вентила. По правило го правя при изключена предавка и обороти на празен ход. Проблемът с “причукването” на двигателя отпадна.
Регулировката на РИ е елементарно. Затваря се (завива до упор) винтчето за подаване на газ на празен ход (от нея няма нужда). Завива се до край винта за чувствителността на изпарителя и след това се развива на до 0,5 – 1,5 оборота. Болта на тройника се регулира най-добре в движение. При сериозно ускорение на 1, 2, 3 и 4-та предавки не трябва да се чува никакво “чукане” на двигателя поне до 3-3.5К оборота. При продължителна работа на празен ход LPG е добре да се спира.
Внимание, схемата крие риск при режим на принудителен празен ход. Ако имате дълги спускания и използвате двигателя за спирачка LPG задължително се спира!!! Тъй като живея и карам предимно в равнинен терен, това не е проблем за мен. Бутоните пуск и стоп е добре да са монтирани на удобно място (може и на скоростния лост).
За всеки случай съм извел на таблото и ключе за изключване на клапана за подаване на нафтата на ГНП. След по-продължително неизползване на автомобила или подозрителна миризма на газ така има възможност той да се изключи и да се завърти двигателя без да пали, за продухване. При спиране на двигателя е добре газта да се изключи поне 10-20 секунди по-рано, за да се изпразни изпарената газ от маркуча между РИ и двигателя (особено ако е по-дълъг). От същия този клапан за отсечка, при развиване на 0,5 до 1 оборот на стержена му може да се намали подаваното количество нафта и ефекта на икономия да се увеличи, но там много внимателно ако пипате!!!
Ефектът от цялата тази привидно сложна история е страхотна динамика и намален разход на нафта. Проблем е ако не само вие карате автомобила и трябва да обяснявате всички хватки на някого. Най голям ефект има при междуградско каране по магистрала например. Ако ви излизат сметките и ви “стиска”, опитайте, няма да съжалявате, надявам се!
Пристъпих към експеримента, след като ми попаднаха изгодно 2-ра употреба електрически редуктор-изпарител (РИ) Lovato Turbo и тороидална бутилка. Първата идея беше да подавам газта след турбото за по-голяма безопасност. Въздуховода между турбината и всмукателния колектор, обаче е толкова крив и къс, че едва ли щеше да има място и за плочката. По тази причина там сложих само една завихряща турбинка vortex по съвета но emm69. С цел при неуспех да не се налага да възстановявам срязани детайли, реших да подавам газта през щуцер, вмъкнат в отвора на въздуховода между въздушния филтър и турбото, където се вкарват картернита газове. Използвах 16 мм Y тръбичка, като през едното разклонение вкарах газовете от картера, а през другото чрез 8 милиметрова медна тръбичка, уплътнена и оформена в края по съответния начин вкарвам газта в средата на въздуховода.
Монтирах РИ на подходящо място под акумулатора, като отвора за референтното (атмосферно) налягане е свързан с 8 мм маркуче, забодено във въздушния филтър след филтриращия елемент. Бутилката е на мястото на резервната гума. Тъй като правилата за включване на газта при дизела са по-различни от тези при бензина си изработих ключ. Най-общо това са стоп и пуск-бутон, три релета, управлявани съответно от датчика за налягане на маслото, пуск или стоп-бутона и краен изключвател поставен на педала за газта и светодиодна индикация. При завъртане на контактния ключ схемата се захранва. Когато лампата на маслото угасне има напрежение и на пуск-бутона. Щом се натисне, когато двигателя достигне работната си температура (тук без автоматика, засега), се подава напрежение на първия (главния) електромагнитен вентил на газта. Вторият вентил, който е на електрическия РИ, се управлява от крайния иключвател при педала за газта. Когато се натисне леко, т.е. двигателят излезе от режим на празен ход, се отваря и вторият вентил и въздухът, отиващ към цилиндрите се обогатява с изпарен пропан-бутан. Поне така започнах в началото. Ако се натисне стоп-бутона, светне лампата за маслото или се изключи от контактния ключ схемата се изключва автоматично, а се включва само ръчно. Проблмът се появи при ускоряването, т.е. при включване на 2, 3 и 4 предавки. В първия момент на подаване на газта се чуваше “лошо чукане” от двигателя. На 5-та го нямаше, може би защото колата вече биваше ускорена (нека по-вещите коментират). Проблемът не се решаваше с дозирането посредством големия болт на тройника. Трябваше да включвам пропан-бутана само когато съм на 5-та предавка. Опитах с подаване на пропан-бутан още на празен ход. Противно на очакването ми работата на двигателя не ставаше неустойчива. В първия момент оборотите леко трепваха нагоре, след което всичко се нормализираше. Вероятно това се дължи на ГНП управлявано от компютър. Явно двигателят влизаше в режим, в който се отчита наличието на LPG и коригираше количеството и момента на подаването на нафта. Тогава шунтирах управлението от педала за газта. Сега при включване на газ се отварят едновременно и двата вентила. По правило го правя при изключена предавка и обороти на празен ход. Проблемът с “причукването” на двигателя отпадна.
Регулировката на РИ е елементарно. Затваря се (завива до упор) винтчето за подаване на газ на празен ход (от нея няма нужда). Завива се до край винта за чувствителността на изпарителя и след това се развива на до 0,5 – 1,5 оборота. Болта на тройника се регулира най-добре в движение. При сериозно ускорение на 1, 2, 3 и 4-та предавки не трябва да се чува никакво “чукане” на двигателя поне до 3-3.5К оборота. При продължителна работа на празен ход LPG е добре да се спира.
Внимание, схемата крие риск при режим на принудителен празен ход. Ако имате дълги спускания и използвате двигателя за спирачка LPG задължително се спира!!! Тъй като живея и карам предимно в равнинен терен, това не е проблем за мен. Бутоните пуск и стоп е добре да са монтирани на удобно място (може и на скоростния лост).
За всеки случай съм извел на таблото и ключе за изключване на клапана за подаване на нафтата на ГНП. След по-продължително неизползване на автомобила или подозрителна миризма на газ така има възможност той да се изключи и да се завърти двигателя без да пали, за продухване. При спиране на двигателя е добре газта да се изключи поне 10-20 секунди по-рано, за да се изпразни изпарената газ от маркуча между РИ и двигателя (особено ако е по-дълъг). От същия този клапан за отсечка, при развиване на 0,5 до 1 оборот на стержена му може да се намали подаваното количество нафта и ефекта на икономия да се увеличи, но там много внимателно ако пипате!!!
Ефектът от цялата тази привидно сложна история е страхотна динамика и намален разход на нафта. Проблем е ако не само вие карате автомобила и трябва да обяснявате всички хватки на някого. Най голям ефект има при междуградско каране по магистрала например. Ако ви излизат сметките и ви “стиска”, опитайте, няма да съжалявате, надявам се!

Toyota Picnic 2.2 D, 98г.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта