Страница 1 от 1

Авенсис - адско тресене

Публикувано на: 13 Авг 2011 12:16
от chopara
Коата е 99г, 1.6 бензин. Прогледах някои теми за проблемния маховик, но при мен "оплакванията" са малко по-различни. Проблема е шум от дранчене и много силно разтрисане на цялата кола при потегляне от спряло положение на полусаединител. Това нещо се случва веднъж на 20 потегляния, трае няколко секунди. След това скоростите си влизат съвсем нормално, в движение няма никакви проблеми. Няма постоянен шум или тресене, лостът си влиза в предавките с 2 пръста усилие. Понякога при превключване на задна скоростната кутия "изтраква" но мисля че е от синхронизаторите и няма връзка с проблема.

Публикувано на: 13 Авг 2011 18:13
от jim_beam
тия вибрации са много вероятно следствие от заминал аксиален лагер на съединителя,случи ми се на една фирмена кола,точно същите симптоми! освен това си спомням постоянните ядове с бившата ми е-класа,там се оказа феродов диск на съединителя-тресеше при потегляне когато колата е загряла.било от калпави пружини на диска.смених го с менте и положението остана същото!мерцедеса си е мерцедес,както знаем... cool.gif

Публикувано на: 13 Авг 2011 19:53
от chopara
jim_beam написа:тия вибрации са много вероятно следствие от заминал аксиален лагер на съединителя,случи ми се на една фирмена кола,точно същите симптоми! освен това си спомням постоянните ядове с бившата ми е-класа,там се оказа феродов диск на съединителя-тресеше при потегляне когато колата е загряла.било от калпави пружини на диска.смених го с менте и положението остана същото!мерцедеса си е мерцедес,както знаем... cool.gif
само лагера ли смени или целия чарк ?

Публикувано на: 13 Авг 2011 22:43
от jim_beam
на мерцедеса смениха комплект лагер,феродов и притискателен диск.притрисането си остана,само се набутах.
пробвай да смениш само лагера,подозирам,че точно той е причината!

Публикувано на: 14 Авг 2011 00:44
от мехаННика
Чакай сега,казваш че проблема на мерцедеса е бил в лагера,ти сменяш комплект съединител и проблема остава,следователно защо да се сменя лагера в този случай?

Публикувано на: 14 Авг 2011 08:33
от martod
jim_beam написа:на мерцедеса смениха комплект лагер,феродов и притискателен диск.притрисането си остана,само се набутах.
пробвай да смениш само лагера,подозирам,че точно той е причината!
Проблема не е бил нито в новия, нито в старият съединител, а в този който е поставил диагнозата .
Това тресене дето го наричаш само при топъл двигател, не е от загряването на двигателя, а от загряването на спирачките след известна употреба и от задържащо колело ..
Има го и при други марки коли, а мерцедеса си е мерцедес tongue.gif но и при него понякога клеясва спирачен апарат .. biggrin.gif

Re: Авенсис - адско тресене

Публикувано на: 15 Авг 2011 12:39
от xtreme
chopara написа:Понякога при превключване на задна скоростната кутия "изтраква" но мисля че е от синхронизаторите и няма връзка с проблема.
Синхронизатор на задната нямаш, това изтракване се получава, когато зъбното колело на задната застане зъб с/у зъб спрямо колелото на първичния или вторичния вал, и трябва да употребиш малко повечко сила за да щракне , или да включиш примерно на първа за да се премести вала с 1мм. Зъбите са подведени леко под наклон за да влизат по-лесно, но когато са точно зъб с/у зъб трябва нещо да мръдне,което обикновено става с повече сила. Така че скоростите не ги мисли.

Публикувано на: 15 Авг 2011 13:19
от Vokil
Колите "подскачат" при потегляне от кофти съединител (меки пружини на феродовия диск или крив феродов диск понякога от фалшиво феродо) или от меки(скъсани) тампони на двигател и ск.кутия

Публикувано на: 16 Авг 2011 18:14
от desotodorov
martod написа:
jim_beam написа:на мерцедеса смениха комплект лагер,феродов и притискателен диск.притрисането си остана,само се набутах.
пробвай да смениш само лагера,подозирам,че точно той е причината!
Проблема не е бил нито в новия, нито в старият съединител, а в този който е поставил диагнозата .
Това тресене дето го наричаш само при топъл двигател, не е от загряването на двигателя, а от загряването на спирачките след известна употреба и от задържащо колело ..
Има го и при други марки коли, а мерцедеса си е мерцедес tongue.gif но и при него понякога клеясва спирачен апарат .. biggrin.gif
Баси, чак така ли клеясват бре...не бях чувал досега за такова нещо, виждал съм доста дето не връщат и загряват колелото яко, ама чак така...хм...ако е така - то това си е жива разсипия на "амбреажа" ...хм...пък лесно се диагностицира струва ми се

Публикувано на: 16 Авг 2011 22:01
от Instruktor59@yahoo.com
Същото ми се случва вече 80+ х. км - от време на време - на Корола 1,4 2001... Като слабо изразена статистика, по-често се случва при тръгване по нагорнище, или при много натоварена кола, но без някаква система. Един път тресе, 150 - 200 пъти - не. Когато започне да тресе бързо и докрай натискам отново съединителя и пак отпускам... понякога се налага още едно натискане.
Не съм отварял да видя какво точно не е в ред.

Публикувано на: 16 Авг 2011 23:12
от chopara
Instruktor59@yahoo.com написа:Същото ми се случва вече 80+ х. км - от време на време - на Корола 1,4 2001... Като слабо изразена статистика, по-често се случва при тръгване по нагорнище, или при много натоварена кола, но без някаква система. Един път тресе, 150 - 200 пъти - не. Когато започне да тресе бързо и докрай натискам отново съединителя и пак отпускам... понякога се налага още едно натискане.
Не съм отварял да видя какво точно не е в ред.
Абсолютно същото, при мен километрите са 200 000 по километраж, реално незнам.

Публикувано на: 09 Сеп 2011 13:39
от boqnkov_
И при моя Авенсис 1 2.0ТД е също положението. При потегляне без много газ нещо трака ужасно. После при ускорение най - вече на 2ра и 3та камо ли пък ако е на изкачване и е натоварена направо имам чувството, че предницата ще се откачи. При каране на равно и без хора си е добре колата.
P.S. Маховика ми не е демпферен.