Авенсис - адско тресене

Аватар
chopara
Мнения: 23
Регистриран на: 08 Авг 2011 22:32

Авенсис - адско тресене

Мнение от chopara » 13 Авг 2011 12:16

Коата е 99г, 1.6 бензин. Прогледах някои теми за проблемния маховик, но при мен "оплакванията" са малко по-различни. Проблема е шум от дранчене и много силно разтрисане на цялата кола при потегляне от спряло положение на полусаединител. Това нещо се случва веднъж на 20 потегляния, трае няколко секунди. След това скоростите си влизат съвсем нормално, в движение няма никакви проблеми. Няма постоянен шум или тресене, лостът си влиза в предавките с 2 пръста усилие. Понякога при превключване на задна скоростната кутия "изтраква" но мисля че е от синхронизаторите и няма връзка с проблема.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 13 Авг 2011 18:13

тия вибрации са много вероятно следствие от заминал аксиален лагер на съединителя,случи ми се на една фирмена кола,точно същите симптоми! освен това си спомням постоянните ядове с бившата ми е-класа,там се оказа феродов диск на съединителя-тресеше при потегляне когато колата е загряла.било от калпави пружини на диска.смених го с менте и положението остана същото!мерцедеса си е мерцедес,както знаем... cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
chopara
Мнения: 23
Регистриран на: 08 Авг 2011 22:32

Мнение от chopara » 13 Авг 2011 19:53

jim_beam написа:тия вибрации са много вероятно следствие от заминал аксиален лагер на съединителя,случи ми се на една фирмена кола,точно същите симптоми! освен това си спомням постоянните ядове с бившата ми е-класа,там се оказа феродов диск на съединителя-тресеше при потегляне когато колата е загряла.било от калпави пружини на диска.смених го с менте и положението остана същото!мерцедеса си е мерцедес,както знаем... cool.gif
само лагера ли смени или целия чарк ?

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 13 Авг 2011 22:43

на мерцедеса смениха комплект лагер,феродов и притискателен диск.притрисането си остана,само се набутах.
пробвай да смениш само лагера,подозирам,че точно той е причината!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 14 Авг 2011 00:44

Чакай сега,казваш че проблема на мерцедеса е бил в лагера,ти сменяш комплект съединител и проблема остава,следователно защо да се сменя лагера в този случай?

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 14 Авг 2011 08:33

jim_beam написа:на мерцедеса смениха комплект лагер,феродов и притискателен диск.притрисането си остана,само се набутах.
пробвай да смениш само лагера,подозирам,че точно той е причината!
Проблема не е бил нито в новия, нито в старият съединител, а в този който е поставил диагнозата .
Това тресене дето го наричаш само при топъл двигател, не е от загряването на двигателя, а от загряването на спирачките след известна употреба и от задържащо колело ..
Има го и при други марки коли, а мерцедеса си е мерцедес tongue.gif но и при него понякога клеясва спирачен апарат .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Re: Авенсис - адско тресене

Мнение от xtreme » 15 Авг 2011 12:39

chopara написа:Понякога при превключване на задна скоростната кутия "изтраква" но мисля че е от синхронизаторите и няма връзка с проблема.
Синхронизатор на задната нямаш, това изтракване се получава, когато зъбното колело на задната застане зъб с/у зъб спрямо колелото на първичния или вторичния вал, и трябва да употребиш малко повечко сила за да щракне , или да включиш примерно на първа за да се премести вала с 1мм. Зъбите са подведени леко под наклон за да влизат по-лесно, но когато са точно зъб с/у зъб трябва нещо да мръдне,което обикновено става с повече сила. Така че скоростите не ги мисли.

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 15 Авг 2011 13:19

Колите "подскачат" при потегляне от кофти съединител (меки пружини на феродовия диск или крив феродов диск понякога от фалшиво феродо) или от меки(скъсани) тампони на двигател и ск.кутия
Човек и добре да живее умира .......

desotodorov

Мнение от desotodorov » 16 Авг 2011 18:14

martod написа:
jim_beam написа:на мерцедеса смениха комплект лагер,феродов и притискателен диск.притрисането си остана,само се набутах.
пробвай да смениш само лагера,подозирам,че точно той е причината!
Проблема не е бил нито в новия, нито в старият съединител, а в този който е поставил диагнозата .
Това тресене дето го наричаш само при топъл двигател, не е от загряването на двигателя, а от загряването на спирачките след известна употреба и от задържащо колело ..
Има го и при други марки коли, а мерцедеса си е мерцедес tongue.gif но и при него понякога клеясва спирачен апарат .. biggrin.gif
Баси, чак така ли клеясват бре...не бях чувал досега за такова нещо, виждал съм доста дето не връщат и загряват колелото яко, ама чак така...хм...ако е така - то това си е жива разсипия на "амбреажа" ...хм...пък лесно се диагностицира струва ми се

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 16 Авг 2011 22:01

Същото ми се случва вече 80+ х. км - от време на време - на Корола 1,4 2001... Като слабо изразена статистика, по-често се случва при тръгване по нагорнище, или при много натоварена кола, но без някаква система. Един път тресе, 150 - 200 пъти - не. Когато започне да тресе бързо и докрай натискам отново съединителя и пак отпускам... понякога се налага още едно натискане.
Не съм отварял да видя какво точно не е в ред.
Каквото сам си направя, никой не може...

Аватар
chopara
Мнения: 23
Регистриран на: 08 Авг 2011 22:32

Мнение от chopara » 16 Авг 2011 23:12

Instruktor59@yahoo.com написа:Същото ми се случва вече 80+ х. км - от време на време - на Корола 1,4 2001... Като слабо изразена статистика, по-често се случва при тръгване по нагорнище, или при много натоварена кола, но без някаква система. Един път тресе, 150 - 200 пъти - не. Когато започне да тресе бързо и докрай натискам отново съединителя и пак отпускам... понякога се налага още едно натискане.
Не съм отварял да видя какво точно не е в ред.
Абсолютно същото, при мен километрите са 200 000 по километраж, реално незнам.

Аватар
boqnkov_
Мнения: 116
Регистриран на: 10 Юли 2010 14:14
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Toyota Previa 2.0 d4d

Мнение от boqnkov_ » 09 Сеп 2011 13:39

И при моя Авенсис 1 2.0ТД е също положението. При потегляне без много газ нещо трака ужасно. После при ускорение най - вече на 2ра и 3та камо ли пък ако е на изкачване и е натоварена направо имам чувството, че предницата ще се откачи. При каране на равно и без хора си е добре колата.
P.S. Маховика ми не е демпферен.
Good drivers... just drive...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] и 5 госта