Страница 1 от 1

RAV 4 модел 2006 год е без еърбеци...

Публикувано на: 10 Авг 2011 12:58
от ВладиЧ
Светнаха предупредителните лампи за еърбека на таблото и на компютъра се изписа искане за проверка на системата. Отидох в Тойота - Пазарджик, като мислех че е отказал някакъв датчик, но от там ме "зарадваха" с новината, че е прекъснат спиралният кабел на волана от въртенето му. Кабела не можел да се запоява, трябвало да се смени кутията, в която се навивал, а това струвало 600 (шестотин) лева... unsure.gif
Колата е на 109 000 км, кара четвърта година и не е вече в гаранция.
Намерих две катастрофирали, но еърбеците им са задействани и тогава пак се къса въпросният кабел. Един приятел с Мазда 6 каза че неговият кабел също се прекъснал, но той свалил волана и го запоил.
Не знам обаче дали е възможно това при РАВ 4. В сервиза казаха, че не можел да се запоява кабела бил лентов, като на компютър. Освен това ме предупредиха, че когато се сваля волана този кабел много често се къса, ако не се внимава.
Някой запоявал ли е такъв кабел на този модел? Въпросният кабел свързвал не само еърбеците, но и разни екстри командвани от волана, даже и клаксона. Клаксона ми работи обаче.
Това е четвъртата Тойота, която карам, като моделите са различни, но за първи път ми се случва подобно нещо. Определено се налага впечатлението, че започват да ги правят все по-скъпи, но за сметка на това все по-некачествени Тойотите!

Публикувано на: 10 Авг 2011 13:22
от miLen4o
Като за начало провери и буксите които са под седалките.В по-голяма част от случаите те правят проблем.
Също така може да погледнеш и самия волан.Ако не се лъжа лентовия кабел свършва с една медна пластина ,почисти я нея и контактния щифт по качествено ,че се случва като ти мият колата по автомивките и с някакъв спрей за табло да са ръсили и от там да има проблем.
П.П. Ето и нещо полезно ,ако проблема е какъвто казваш....
http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=54988

Публикувано на: 10 Авг 2011 14:27
от Bass_Man
Мдаааа този проблем го измислиха БМВ в средата на 90-те и всички останали много бързо го усвоиха wacko.gif .

Публикувано на: 10 Авг 2011 18:57
от ВладиЧ
Благодаря колеги. Ще проверя буксите под седалките и ще напръскам с контактен спрей фугите на волана. С ремонта, който е описал колегата от форума на Пежо сам няма да се справя... sad.gif
Ще трябва да се търси майстор по електрониките на колите, ако се навие да го направи. Сложни ми се видяха нещата, а и в Пежо са два пъти по-евтини от Тойота... sad.gif На тойотата кабела бил в капсулована кутия и точно нея трябвало да сменят.

Публикувано на: 10 Авг 2011 19:10
от diesel_power
Имам спирален кабел от рав на 60000 км.
Ако те интересува ще измислим нещо за цената и ще се разбера с някой в Пазарджик да ти го монтира ,за да съм сигурен ,че няма да го прецакаш докато го монтираш.

Публикувано на: 10 Авг 2011 19:17
от diesel_power
Ако проблема беше от букса под седалката със сигурност щяха да го видят и да го оправят на 100%.

Публикувано на: 18 Авг 2011 20:20
от ВладиЧ
Благодаря на колегата diesel_power за кутията и спиралният кабел втора употреба. Минахме доста по-тънко от ново. rolleyes.gif Еърбеците вече работят.

Публикувано на: 23 Авг 2011 01:14
от jim_beam
в крайна сметка свалял ли си волана или еърбега,за да се получи това прекъсване? от самосебеси надали е станало.

Публикувано на: 26 Авг 2011 10:20
от ВладиЧ
Нищо не беше пипано и разглобявано по, и около волана. Просто в един момент светнаха лампите и компютъра обяви, че трябва да си проверя еърбег системата. И така карах близо месец, до като монтирахме друга кутия със здрав кабел. Чак тогава вече се разглоби и свали волана от специалист. И след сглобяването вече лампите изгаснаха и компютъра спря да иска проверка на системата. smile.gif

Публикувано на: 07 Сеп 2011 14:31
от pitko
Включвам се със същия проблем като колегата ВладиЧ. Преди известно време светна лампата на въздушните възглавници и от Тойота казаха, че е спиралния кабел. Нямам идея от къде мога да намеря такъв втора употреба или как да оправя оригиналния, а те искат 500 лв без ДДС и работа. Чувал съм, че от Гърция може да се поръчват резервни части на по-добри цени, но не знам никакъв фабричен или артикулен номер с който да го поръчам дори да намеря от къде. На кратко ще съм много благодарен за всякакви идеи и информация как да реша проблема. Колата е RAV 4 2007г D4D.

Публикувано на: 07 Сеп 2011 20:30
от ВладиЧ
И модела е същият. И моята е RAV 4 2.2 D4D купена 2007 година. Сега разгледах кутията със спиралният кабел, която свалиха от колата, когато извършиха подмяната. Финна работа е. Самата кутия на кабела е капсулован пръстен, който се нахлузва на волана. Самият пръстен с кабела е неподвижен, като волана се върти вътре в него и с едни букси странично прави контакт вътре, като се плъзга по пръстена.
Много се съмнявам, че тук ще може да се отвори (разбирай разреже) кутията (пръстена), ще се запои кабела, или там, каквото има вътре и пак ще се сглоби, и залепи пръстена без последствия, както на Пежо, или Мазда. mellow.gif
Извадих късмет, че колегата ми помогна с кутия за кабел втора употреба. Добре, че не се опитах да се правя на майстор и да ровя там, където не ми е работа. Сигурно щях да усера нещата, ако не задействах междувременно и еърбека, та тогава щях да изгоря поне с 2000 лева... wink.gif

Публикувано на: 14 Сеп 2011 09:11
от pitko
Звучи почти като световна конспирация - 2 еднакви автомобила с еднаква непровокирана от нищо и скъпо струваща повреда скоро след излизане от гаранция :) Все още се надявам някой колега от форума да даде идея от къде би могъл да се намери този спирален кабел. Или поне информация за артикулен/фабричен номер. За съжаление на успях да го открия в каталозите които са сложени във форума.
Ще съм много благодарен за всякакви идеи и информация.

Публикувано на: 14 Сеп 2011 09:53
от max-2
ВладиЧ написа:И модела е същият. И моята е RAV 4 2.2 D4D купена 2007 година. Сега разгледах кутията със спиралният кабел, която свалиха от колата, когато извършиха подмяната. Финна работа е. Самата кутия на кабела е капсулован пръстен, който се нахлузва на волана. Самият пръстен с кабела е неподвижен, като волана се върти вътре в него и с едни букси странично прави контакт вътре, като се плъзга по пръстена.
Много се съмнявам, че тук ще може да се отвори (разбирай разреже) кутията (пръстена), ще се запои кабела, или там, каквото има вътре и пак ще се сглоби, и залепи пръстена без последствия, както на Пежо, или Мазда. mellow.gif
Извадих късмет, че колегата ми помогна с кутия за кабел втора употреба. Добре, че не се опитах да се правя на майстор и да ровя там, където не ми е работа. Сигурно щях да усера нещата, ако не задействах междувременно и еърбека, та тогава щях да изгоря поне с 2000 лева... wink.gif
Колега, ако нямаш нищо на против бих могъл да погледна разваления кабел. Ако измисля някакъв читав ремонт, ще си имаш още един резервен кабел под ръка безплатно. Ако не-обещавам да не руша и да ти го върна в приличен външен вид. Съгласен?

Публикувано на: 14 Сеп 2011 21:37
от ВладиЧ
Кутията със "скъсаният" кабел е в Пазарджик. Външно при нея всичко е о,кей но...
Проблема си го има, нищо че аз май първи писах във форума за това. В сервиза на Тойота не се изненадаха особено. При Хайлуксите много по-често даже се срещал. В сервиза ми казаха, че вариантите са два. Или си плащаш 620 лева с монтажа, и ДДС-то естествено, кой специализиран сервиз ще ти продава без ДДС... Или си караш без еърбеци и лампите ти светят, а компютъра непрекъснато те предупреждава. wink.gif

Публикувано на: 14 Сеп 2011 22:29
от LEXUS
Това е страшна издънка с тоя лентов кабел. При пежото ни 406 лентовият кабел се прецака още на 3-4тата година, точно като Рава, ама за пежо е много по-нормално. За тойота е голям срам.