Страница 1 от 2

Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?

Публикувано на: 30 Авг 2006 17:51
от Caesar
Майсторът ми предлага, за да смени гумичките на клапаните, да свали главата на двигателя, защото така му било по-лесно. Струва ли си да се отваря двигателя и това няма ли да създаде някакъв нов проблем? Цената на гарнитурата не е проблем, която в ТМ Ауто е 75-80 лева. Дайте съвет. Двигателят е 4АФЕ и харчи 1л/3000км масло 10W40.

Публикувано на: 30 Авг 2006 18:45
от ugabuga
ponachalo moje bez da se svalia, no estestveno e po-lesno ako se svali. zavisi na kolko km e kolata. edna nova garnitura niama da navredi. problemi ... ne znam kvi moje da sazdade. smeni i angrenajnia remak ako shte mahate glavata.

Публикувано на: 30 Авг 2006 20:47
от Caesar
Ангренажният ремък и ролката са сменени преди 10 хил. км. Колата КаринаЕ и е на 160 хил. км.

Публикувано на: 30 Авг 2006 22:58
от ALTEZZA
1L na 3000km ne e chak tolkova mnogo, no si go harchi. ti siguren li si che e ot gumichkite na klapanite? inache si e po lesno ako glavata e veche izvadena, no ne e zadaljitelno, ako niamash problem s garniturata na glavata, predpolagam ne bih i se zanimaval s neia. pri smiana na gumichki pri polojenie che glavata vse oshte si e na mestoto, triabva da se podade vazduh pod naliagane v cilindrite pri zatvoreno polojenie na klapanite,za da ne padne niakoi klapan v cilindara.

Публикувано на: 30 Авг 2006 23:18
от Caesar
Не съм сигурен, че са гумичките, но от ТМ Ауто и в други сервизи ми казаха, че с гумичките трябва да се почне.
Иначе колата си върви, работи, пали. Няма течове около главата, изобщо всичко си е чисто.
Смущава ме това, че за 10 хил.км долях 3 литра, като се има предвид, че двигателят побира 3 л. масло.
В сервиза казаха още, че така и ланда сондата ще се зацапа, и свещите ще се зацапат и от тук ще се очакват проблеми в бъдеще и с паленето.

Публикувано на: 30 Авг 2006 23:22
от ALTEZZA
poprincip na tez dvigateli verno gumichkite sa tipichno da sa za smiana ta ot tam i az bih pochnal, no za da si siguren, kogato kolata e stoiala dalgo vreme bez da se pali, kat ia zapalish imash li sinkav pushak da izliza ot auspuha? ako da, znachi verno e ot gumichkite.

Публикувано на: 30 Авг 2006 23:31
от Caesar
Altezza мерси за отговорите!
Така, сутрин, когато е студена и не е работила поне 5-6 часа, като я запаля има синкъв пушек от аспуха. След това изчезва и вече при високи, средни и ниски, и каквито да са оборотите не пуши (няма синкъв пишек).
Затова и аз се насочих към гумичките и дано да са само те. Ако е нещо друго по добре е май да се продава. Не си падам по по-големите ремонти, пък и нямам късмет обикновено.

Re: Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?

Публикувано на: 01 Сеп 2006 02:23
от Japanese_fever
Az trqbva li da se pritesnqvam, 4e mojta gori 0.5L na 2400km(1500 miles)? mellow.gif

Публикувано на: 01 Сеп 2006 02:37
от ugabuga
ne strahuvai. za stara kola e dolu gore v normite

Публикувано на: 01 Сеп 2006 06:14
от Japanese_fever
ugabuga написа:ne strahuvai. za stara kola e dolu gore v normite
Po4va da izduhva, no 6te q gledam za sega.
0.5L/24=0.020L/100km(20gr maslo mi gori na 100km)

A na Ceaser mu gori 1/30=0.033g/100km

Публикувано на: 01 Сеп 2006 09:17
от Caesar
Japanese_fever, с какво масло караш, защото знам че ако сложа 15W40 вместо 10W40 и на моята ще и падне разхода.

Публикувано на: 01 Сеп 2006 18:04
от Japanese_fever
Caesar написа:Japanese_fever, с какво масло караш, защото знам че ако сложа 15W40 вместо 10W40 и на моята ще и падне разхода.
Iskam purvo da otbeleja, 4e mojta kola ne pu6i sinkav dim kogato e studena i vuob6te nikoga ne sum q vijdal. Ta veroqtno sa ti gumi4kite na klapanite, taka se izraziha hora, koito gi znaqt tezi ne6ta!

Az karam v momenta s 10W30, a zimata s 5W30 - mineralno maslo, no sum v US i tuk se razli4avat malko standartite. Tezi masla se okzva, 4e se namirat mnogo trudno v Europa, no tuk v US sa shirpotreba - naj-zpolzvanite. Govorq za mineralno!
Kolata mi e na 193 600 km, taka 4e mnogo ne me pritesnqva razhoda na maslo, toj se poqvi naskoro. Pri4inata e maj za6toto karah edna zima s otvoren termostat i kolata ne zagrqva6e kakto trqbva, no moje i da e ot mnogoto kilometri.
Pitaj Punkara kak da se snabdi6 sa hamerikansko 10W30 ili 5W30(za zimata)! wink.gif

Публикувано на: 08 Сеп 2006 22:50
от Caesar
Връщам ви отново в тази тема, защото днес друг майстор предложи също да се свали главата при смяна на гумичките на клапаните. Иначе , ако не се свали главата нямало да може да се напаснат клапаните към леглата и щяла да падне компресията на двигателя. Прав ли е?
Какво да искам смяна на гумичките с/без сваляне на главата? Моля за съвет от знаещите и най-вече от тези, които са имали подобни грижи!

Публикувано на: 08 Сеп 2006 23:41
от ugabuga
provai Valvoline Maxlife

Na maika mi forda goreshe maslo i slojime ot tova maslo i veche ne gori. Na bashta mi camry-to sushto.

Ako gori ot iznoseni sigmenti obache, tova niama da pomogne no si struva da probvash.

Публикувано на: 08 Сеп 2006 23:43
от slowtraveler
Повечето предлагат сваляне на главата, защото нямат инструмент за задържане на клапаните в горно положение докато са откачени пружините.
Не съм сигурен на Тойота дали конструкцията позволява такава смяна, но на други автомобили съм го виждал този метод.
Ако не се свали главата наистина няма да могат да се припаснат клапаните, но въобще не може да става въпрос за падане на компресията.
Компресията ще си остане такава, каквато си е била, защото нищо не се променя по клапаните. Гумичките уплътняват около стеблото на клапана за да не влиза покрай него масло и изгорели газове...
Ако се свали главата това е свързано със смяна на гарнитура на глава (за предпочитане да не пестиш от нея, а да вземеш свястна), вероятно смяна на антифриз (щото така или иначе ще си го източил и ще си видял боклуците вътре), а също и някоя друга гарнитурка на капак...
Иначе самата смяна на гумичките става много по-лесно при смъкната глава....