Страница 1 от 2
Вентилатор на радиатор Авенсис
Публикувано на: 29 Авг 2006 23:34
от slowtraveler
Днес усетих странна вибрация на колата когато работи на място.
Усещането беше като работа на 3 цилиндъра - потреперваше цялото купе.
След кратък оглед установих, че единия от двата вентилатора на радиатора е сдал багажа и перката заедно с ротора се местят аксиално и радиално на около 1.5см и при включен вентилатор създават големи вибрации....
Учуди ме, че двата вентилаторя бяха от различни фирми и различна конструкция на ел-двигателя - единия беше ДЕНСО(с надпис ТОЙОТА), а другия (дефектния) - БОШ без допълнителни надписи.
Дали в сервиза не са ми сменили вентилатора?! Автомобила не е удрян.
Та въпроса ми е - ремонтирал ли е някой вентилатор?
Тъй-като по принцип доста агрегати са унифицирани дали не може да се използва вентилатор или само двигател от друг автомобил?
Авенсиса е от старите 1.6 VVT-I с климатроник.
P.S. както се и очакваше преблемът е в разбити втулки...
Предлага се само оригинален ел.двигател за скромната сума от 180+ лева?! Наистина трябва да са различни вентилаторите (ляв и десен) по незнайна причина, щото има достатъчно място.
Двигателя е капсулован.
Re: Вентилатор на радиатор Авенсис
Публикувано на: 30 Авг 2006 15:13
от Scott
slowtraveler написа:Предлага се само оригинален ел.двигател за скромната сума от 180+ лева?! Наистина трябва да са различни вентилаторите (ляв и десен) по незнайна причина, щото има достатъчно място.
Десния е за климатика и скоростта му се регулира от компютъра.
Публикувано на: 30 Авг 2006 15:50
от slowtraveler
И двата се командват от компютъра според нуждите, защото при включване на климатроника се включва и левия вентилатор заедно с десния...
Публикувано на: 30 Авг 2006 16:06
от Scott
slowtraveler написа:И двата се командват от компютъра според нуждите, защото при включване на климатроника се включва и левия вентилатор заедно с десния...
Да вярно е, но контрола на левия е двустепенен, а на десния 'плавен' (PWM). Поне за моята Селика така 'пише' - плавно регулиране на оборотите когато достигне около зададената от климатроника темепратура.
П.П. Тъкмо погледнах схемата на Селика с климатик (не климатроник). Там има 3 релета и съответно 4 режима:
- 1 - А/С вентилатора последователно на охлаждащия (половин скорост)
- 2 - А/С вентилатора пълна мощност (12В), охлаждащия - 12В
- 3 - А/С вентилатора спрян, охлаждащия спрян
- 4 - А/С вентилатора спрян, охлаждащия - пълна мощност (12В).
При всички положения, ако климатика работи охлаждащия вентилатор също работи поне на половин скорост. Евентулано ако са различни вентилаторите и скоростите ще са различни.
Публикувано на: 30 Авг 2006 17:16
от slowtraveler
Не можах да разбера на какви скорости работи, щото така вибрираше, че перката се виждаше като спряла в определени положения в такт с вибрацията.....
Абе нейсе - поръчах го нов от сервиза на Тойота, но се оказа, че е проблематично да се намери.
Дори Тойота го нямат на склад в България и ми дадоха срок около 10 дена за доставка...
По всички магазини и магазинчета ме гледаха като извънземен като ги питах за двигателчето.
Бош го намериха в един каталог, но го произвеждали само като част за първоначално вграждане в нов автомобил, и не го предлагали като резервна част (ако ти се счупи вентилатора явно вземаш нова кола

)
NIPPARTS ми поискаха 380лв щото 'било оригинално', на което аз им се изсмях....?!??!
Абе що тея търговци не се замислят малко?!
Публикувано на: 30 Авг 2006 18:08
от mitiracing
po princip takiva ne6ta na sklad njama vsi4ko e s pora4ka i e njakade okolo 300lv govorim zaa Toyota denso originalen.Minalata sedmica mi se naloji da pora4am takav za edin avensis i 4akax njakade okolo 2-3 dena da go dostavjat.a neznam starijat dali ne mi se motae njakade v sklada ili klienta si go vze
Публикувано на: 30 Авг 2006 18:37
от slowtraveler
Оригиналният беше БОШ и произведен в Испания.
А Тойота предлагат също сигурно оригинален за 180лв....
Затова много ме учуди цифроманията на магазинчетата, щото обикновенно е обратно - в магазинчетата можеш да намериш неща на 30-70% от цената в сервиза...
Мислех си, че по моргите може да има някое със счупена перка, ама вече не ми се разхождаше.......
Публикувано на: 30 Авг 2006 20:31
от LEXUS
Problema e vav ventilatora na BOSCH predpolagam ,a ne v tozi na DENSO.BOSCH naposledak praviat glavno bokluci-ednodnevki,ne znam zashto Toyota rabotiat s tiah izobshto.

Публикувано на: 30 Авг 2006 23:08
от Scott
LEXUS написа:Problema e vav ventilatora na BOSCH predpolagam...
Няма нужда да предполагаш, човекът изрично е казал още в началото че Боша е дефектен.

Публикувано на: 30 Авг 2006 23:59
от slowtraveler
Наистина правилно предполагаш въпреки че съм го написал biggrin.gif
Явно наистина БОШ напоследък са охлабили фронта - на двигателчето няма абсолютно никаква маркировка на производителя - все едно е правено в час по трудово обучение, но на цялото изделие стои маркировката на БОШ.....
Публикувано на: 31 Авг 2006 00:19
от Scott
Ти ме заинтригува днес и проверих моите вентилатори - и двата са Денсо, с еднакви мотори, но перките са различни. Дебита на охладителния е по-голям, съдейки по лопатките.
Нямам обаче Авенсис под ръка да проверя дали английските сглобки не са с Бош.
Публикувано на: 31 Авг 2006 08:54
от slowtraveler
Нали ти казвам - английска сглобка е, като почти всичко е DENSO - другия вентилатор, радиатор и т.н.
Само проблемия вентилатор е BOSH.....
Малко изглежда като събери-чарк

Публикувано на: 14 Окт 2007 11:48
от slowtraveler
След година експлоатация, въпросното моторче пак разби втулките.
Май пак ще се връщам на вариант 'смяна'.
Обаче се чудя дали няма проблем и със самата перка (дисбаланс) за да разбива втулките.
Вентилатора е от лявата страна на автомобила (десния е DENSO и е с друга перка/конструкция).
Двигателчето е Бош (p.no: 16363-02070), перката е с много лопатки, хванати с периферен ринг.
В нета гледах вентилатор комплект на Van Wezel.
Представителството в Чехия го предлага за около 120$ (целия вентилатор с перка и корпус).
Ако някой може да обади цена или да даде съвет за решаване на проблема - да свирка

Публикувано на: 25 Окт 2007 00:45
от slowtraveler
Никой ли няма идея за помощ?

Публикувано на: 25 Окт 2007 02:44
от Me4oKyX
Вземи си какъвто и да е друг и качествен вентилатор, но БОШ недей biggrin.gif На първия Авенсис 2000-та година гаранционно и досега е дала дефект само 1 част - чип/сензор за паленето на БОШ!!! Тойота отговориха с насмешка - Чипа ли, е нормално, но ще го сменим с японски и няма да имате проблеми .... Еми вече 7-ма година човека, на който го продадохме си го кара и само бензин и масло.... laugh.gif Чичкото БОШ ако някой го види да му строши ръчичките
Slowtraveler - майтапа настрана, а в ebay потърси ли? Там има части на добри цени

Има и буклуци де, ама с малко повече желание трябва да се намери частта
