Авенсис 2 не духа студено на шофьорското място
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Авенсис 2 не духа студено на шофьорското място
Заравейте
Става въпрос за Авенсис 2, 2.0d4d, 116к.с. 2005г.
Днес си пускам климатика и не иска да духа студено от шофьорската страна. На пасажерската страна си духа нормално. Тъй като модела на оборудване е тип SOL климатика е автоматичен и има възможност за двоен режим на работа - ляв(шофьор) и десен(пасажер). Обаче не е пуснат DUAL режима, т.е. температурата за дясна и лява страна са еднакви и би трябвало да духа с еднаква температура навсякъде, но в случая не е така. Няма промяна в силата на духане за двете страни, когато сменям позицията на духане от контролата на климатика (в краката, на прозореца, смесени режими) си се сменят и позициите, т.е. отварят си се и се затварят съответните клапи.
Тъй като има ляв и десен режим за работа, все едно левия режим се е прецакал и си духа почти като външна температура.
Става въпрос за Авенсис 2, 2.0d4d, 116к.с. 2005г.
Днес си пускам климатика и не иска да духа студено от шофьорската страна. На пасажерската страна си духа нормално. Тъй като модела на оборудване е тип SOL климатика е автоматичен и има възможност за двоен режим на работа - ляв(шофьор) и десен(пасажер). Обаче не е пуснат DUAL режима, т.е. температурата за дясна и лява страна са еднакви и би трябвало да духа с еднаква температура навсякъде, но в случая не е така. Няма промяна в силата на духане за двете страни, когато сменям позицията на духане от контролата на климатика (в краката, на прозореца, смесени режими) си се сменят и позициите, т.е. отварят си се и се затварят съответните клапи.
Тъй като има ляв и десен режим за работа, все едно левия режим се е прецакал и си духа почти като външна температура.
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Авенсис 2 не духа студено на шофьорското място
При промяна на положението не се ли променя силата на духане през съответните дюзи?baba_metca написа:....Няма промяна в силата на духане за двете страни, когато сменям позицията на духане от контролата на климатика (в краката, на прозореца, смесени режими) си се сменят и позициите, т.е. отварят си се и се затварят съответните клапи. ...
Мен ми прилича на заседнала клапа...
Парното и климатика са общи. Разликата е в клапите, които смесват по различен начин въздуха за лява и дясна страна...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Имах в предвид, че и двете страни духат с еднаква сила. Преди малко пробвах да духа топло и когато духа топло, температурата е почти еднаква и в ляво и в дясно. Но когато пусна климатика, отляво почти не духа студено, а отдясно си духа студено както трябва, но силата на духане или по скоро дебита въздух е идентичен и отляво и отдясно. Утре ще пробвам това отдолу, макар, че точка 3.c. (DTC Check) не мога да я разбера. Нито мога да разбера колона Memory (DTC Code Chart) , но ще пробвам. Kато гледам това е меню само за проверка и не може да се прецака нeщо.
- Прикачени файлове
-
- DTC Code Chart.JPG (144.76 KiB) Преглеждано 4926 пъти
-
- DTC Check.JPG (156.3 KiB) Преглеждано 4926 пъти
- Raya
- Мнения: 1793
- Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 2 пъти
При мен го има има този проблем. В Тойота казаха ми нещо относно клапите и трябвало да се отваря цялото табло. На мен не ми се занимава и така си карам. Лошото е при мен, че от време на време и почват да тракат тези клапи, но му намерих решение........надувам музика до дупка, за да не ги чувам:)))). Най-главното, че на топло проблеми няма 

....--Celica 1.8_00г--Avensis 1.6_00г--Avensis 1.8_05г--....
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Водих Авенсиса в ПитСтоп да я тестват. Не намериха нищо нередно. Човека каза, че тестера не показвал нищо нередно и всичко би трябвало да работи, но уви. Предположенията се има физически проблем с клапата, може да е откачена, счупена или нещо друго и трябва задължително разкачане на таблото. Само където те там излизат в отпуски и ще са в намален състав, та няма да имат време за мен в блиските 2-3 седмици.
Има вариант да се пробвам и сам да го сваля, обаче не знам къде да я търся тази клапа. Дали е видима след като се свали таблото или трябва и нещо друго да се разглобява? За съжаление гледах в сервизното което имам, гледах и в toyodiy обаче не мога се ориенирам какво точно да търся. Ако някой знае и може да ми покаже картинка ще съм много благодарен.
Има вариант да се пробвам и сам да го сваля, обаче не знам къде да я търся тази клапа. Дали е видима след като се свали таблото или трябва и нещо друго да се разглобява? За съжаление гледах в сервизното което имам, гледах и в toyodiy обаче не мога се ориенирам какво точно да търся. Ако някой знае и може да ми покаже картинка ще съм много благодарен.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Намерих проблема. Оказа се, че фреона бил поизтекъл. Интересното, е че от дясно си духаше почти нормално през цялото време. А и не е като да знаеха в сервизите за тази аномалия. Не знам как е направено това, дали електронно, дали механично, но явно щом фреона намалее, почва да не духа студено на шофьора, а на пътника си духа. Ако е електронно защо обаче нито един тест не го показа? Както и да е.
Теча за сега не е установен. Има съмнения за някакъв семеринг на компресора (поне така казаха в Т Пазарджик), но не са се наели за момента да потвърдят с точност. След 3дни каране на климатик, дори не е ясно дали има теч (машината показва намаление от 10гр. което е около 2% от общото количество.). Ще потърся поне още едно мнение другата седмица, че сега оставих колата на "козметик" да оправи раждичката на единия калник и дупката от въздушна пушка (или нещо подобно) на предната решетка.
Теча за сега не е установен. Има съмнения за някакъв семеринг на компресора (поне така казаха в Т Пазарджик), но не са се наели за момента да потвърдят с точност. След 3дни каране на климатик, дори не е ясно дали има теч (машината показва намаление от 10гр. което е около 2% от общото количество.). Ще потърся поне още едно мнение другата седмица, че сега оставих колата на "козметик" да оправи раждичката на единия калник и дупката от въздушна пушка (или нещо подобно) на предната решетка.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
diesel_power написа:Трябва ти дилърски тестер ,за давидиш кое не работи като му се зададе команда от тестера.
Там се вижда какво се задава като команда на клапите и до какво положение се местят.
мисля,че в тойота могат да намерят точно проблема както каза колегата,и той най-вероятно е механичен.при толкова малка липса на фреон е изкл. да има проблем с климатика!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта