Страница 1 от 1

Биене във волана

Публикувано на: 23 Апр 2011 21:48
от misho09
От около две години имам биене във волана което започва да се усеща леко от около 100км/ч и в диапазона 120-130км/ч е най-дразнещо. Колата е на 45к. и е с оригиналмите си летни гуми и алуминиеви джанти. Многократно я карах на баланс и резултат няма, още по интересно е, че след демонтаж и монтаж на гумите биенето се засилва и след около 100 км намалява. Със зимният комплект джанти+гуми също има биене но по-слабо. Днес реших да изхвурля летните гуми (който бяха оригинално с колата) с убеждението, че те са криви и сложих чисто нови Bridgestone Potenza RE050 A срещу умопомрачителна сума wacko.gif с надеждата, че нещата ще заспят, но уви...... при около 120км биене пак има, макари по-малко от преди. Вече незнам в какво да се съмнявам. При спиране от висока скорост не усещам биене, поради което минимализирам и варянта криви дискове. В самото начало на колата е сменена рейката, но не вярвам да има нещо общо това. Тези дни ще я закарам да и проверят геометрията, че гледам от едната страна старите гуми са изядени малко повече, но невярвам и това да реши нещата. За криви полуоски и разбити карета мисля, че и дума неможе да става. Надявам се да споделете вашето виждане за нещата, за което предварително благодаря.

BTW:Колата е тойота авенсис 2-2009г.(фейслифт). Размера на гумите е 215/50 R17

Публикувано на: 23 Апр 2011 22:02
от slowtraveler
Колегата имаше подобно биене на авенсиса... Убеждаваха го, че са гуми и т.н... И при едно ходене до Германия бе минал през сервиз и биенето изчезнало....
Каза, че са му правили центровка на сходимост....
Единствената логика която виждам е че при неутрална сходимост няма напрежение върху окачването, и съответно всеки минимален луфт и дисбаланс биха могли да причинят биене.
Докато ако окачването е под напрежение (нормалната сходимост), всички луфтове се обират...
Иначе аз съм с Bridgestone Potenza RE050A и не съм имал проблем...
Наскоро (преди месец) смених само едната гума (бе излязъл балон) и отново нямам проблеми, а съм врътнал вече над 70х.км...

Публикувано на: 24 Апр 2011 14:31
от Bass_Man
Мда вземи направи едно реглажче ама някъде на читаво място да я погледнат хубаво !

Публикувано на: 24 Апр 2011 17:10
от misho09
slowtraveler написа:Колегата имаше подобно биене на авенсиса... Убеждаваха го, че са гуми и т.н... И при едно ходене до Германия бе минал през сервиз и биенето изчезнало....
Каза, че са му правили центровка на сходимост....
Единствената логика която виждам е че при неутрална сходимост няма напрежение върху окачването, и съответно всеки минимален луфт и дисбаланс биха могли да причинят биене.
Докато ако окачването е под напрежение (нормалната сходимост), всички луфтове се обират...
Иначе аз съм с Bridgestone Potenza RE050A и не съм имал проблем...
Наскоро (преди месец) смених само едната гума (бе излязъл балон) и отново нямам проблеми, а съм врътнал вече над 70х.км...
Ами и в ТМ не останаха "безучастни" по пример на колегите в германя, но те решиха проблема генерално, като изпуснаха налягането в гумите на 1.8 bara. Сами разбирате обаче, че на тази тежка кола при 1.8 bara гумате стояха, като спукани и беше немислимо да се кара така. И все пак за мен остава загадка, защо като испусна налягането това биене се минимализира.

BTW: Реглаж на геометрията, каточели остава последната ми надежда това дразнещо биене да изчезне.

Публикувано на: 24 Апр 2011 17:26
от misho09
Bass_Man написа:Мда вземи направи едно реглажче ама някъде на читаво място да я погледнат хубаво !
Гледам, че в ТМ-Запад имат доста модерен стенд, но както на всички ни е известно, най-важно е, колко читав е майстора. Ако Bass_Man или някой друг колега има наблюдения за качеството на на тази услуга в ТМ или алтернативен сервиз, ще е добре да я сподели, тъй като след празниците мисля да мина на реглаж.

Публикувано на: 24 Апр 2011 17:47
от мехаННика
Да не си посмял да стъпиш без нужното разрешение от форума и открит лист за преминаване на околовръстното.Хора вие съвсем полудяхте,баси