Страница 1 от 3
Проблем с охладителната система
Публикувано на: 23 Апр 2011 14:58
от slaviiko
Здравейте колеги. Имам тойота карина Е 97г. 2.0 TD проблема е следния: При изкачване на по-дълги нагорнища на висока предавка започва да изхварля охладителната течност през разшерителния съд. До сега съм сменил капачката на водния радиатор и промяна няма. При спускане на надолнища температурата на охладителната течност пада почти до мин.
Нямам и почти никакво парно в колата , дори когато температурата е на средата. Имам предположение каквъв е проблема, но за да не ви влияе моето мнение ще го запазя за сега. Дайте ми съвет какъв може би е проблема. Благодаря ви !!!
Публикувано на: 23 Апр 2011 16:48
от mafiota
Да не би да има пукнатина в главата, и при загряване да се разтваря и да надува охладителната система

А стрелката на таблото къде стои, влиза ли си бързо в температурен режим ?
Публикувано на: 23 Апр 2011 17:00
от slaviiko
Ами не мисля че имам пукнатина , защото не ми се губи охладителна течност при движение по равен път. Стрелката си седи посредата, когато съм на равен път. днес минах 350 км. и нямах проблем , но когато започна да качвам нагорнища и тогава става лошото.
Публикувано на: 23 Апр 2011 17:10
от Bass_Man
Колега за гарнитурка си най-вероятно . Съвсем скоро и показвах на една колежка , че няма как да е за гарнитурка но ти си 99% гарнитурка и 1% пукнатина . За да ти изхвърли толкова рязко водата и да нямаш парно 100% имаш газове в охладителната с-ма .
Публикувано на: 23 Апр 2011 19:16
от nowyaris
Басс е прав-100% гарнитура на главата и 50% пукнатина в главата/може и повече/.Рентгенографията ще покаже.
Публикувано на: 23 Апр 2011 19:29
от paiser
Може проблем да има и термошалтера и да не включва навреме вентилатора или да не пуска на втора скорост вентилатора. Може да има запушване, може да има блокирал термостат. Трябва да се игнорират евтините възможни причини преди скъпите ;)
Публикувано на: 23 Апр 2011 20:45
от djofi_m
и аз съм за блокирал термостат, блокирал е отворен затова са тези аномалии със стрелката. ако не го оправиш ше стане гарнитура.
Публикувано на: 24 Апр 2011 09:40
от nowyaris
djofi_m написа:и аз съм за блокирал термостат, блокирал е отворен затова са тези аномалии със стрелката. ако не го оправиш ше стане гарнитура.
Като е блокирал отворен що му ври водата по баирите нагоре ? Гарнитурата е заминала и надува - тва е.Дано няма нещо на главичката.
Публикувано на: 24 Апр 2011 13:05
от Scott
nowyaris написа:Като е блокирал отворен що му ври водата по баирите нагоре...
Щото може да е блокирал в полуотворено състояние - никога не затваря, но и не отваря напълно. Когато не се знае точно причината винаги се почва от лесно към трудно.

Ако не беше дизел, щях да заложа 99% на термостат.
ТЕРМОСТАТ-ГАРНИТУРА
Публикувано на: 24 Апр 2011 13:24
от mar29
Хайде най-накрая и колегата ,повдигнал въпроса ,да си каже и неговото предположение,защото взех да усещам темата малко като ИЗПИТ НА ФОРУМА.
Мисля достатъчно колеги се изказаха.
Аз също съм за термостат.
А ако случайно колегата вече е отстранил проблема,нека сподели какво се е оказало.
БЛАГОДАРЯ

Публикувано на: 24 Апр 2011 14:11
от Bass_Man
Пичове ако е термостат няма да му изчезне парното а напротив ще има много жарко парно и второ докато изхвърли водата стрелката ще отиде доста към червеното , а това не става за 10 секунди ! За съжаление имам много богат опит с коли със заминали гарнитурки . Просто като види малко по-голям зор дава малко повече газ , хубавичко се разтваря пробойната и започва да изхвърля изгорелите газове във водата и за няма и 5 секунди водата му е навън и няма парно и тн .
Ако температурата се покачва плавно ( да кажем 2 до 5 мин от средата до края ) и си има парно до последно тогава няма проблем с гарнитури и пукнатини . Това е тънкия момент в сметката . Отделно от отва няма да му загрява само на баир ами ще му прегрее и в задръстването . А ако му е заял термостата колата ще му загрява много бавно и най-вероятно ще прегрява много плавно .
Публикувано на: 24 Апр 2011 14:16
от mafiota
Според мен, не е термостат, а почти със сигурност надува отнякъде.
Ако е заял термостата тая дизелова пръчка няма загряване
До колкото знам лесно може да се хване дали има изгорели газове в охл. течност. Някои сервизи съм чувал че предлагат такава диагностика на охл. течност за наличие на изгорели газове - слагат някакви лакмуси в течноста или нещо от тоя род

Публикувано на: 24 Апр 2011 14:31
от slaviiko
Здравейте колеги, искам да ви благодаря за това че се включихте в моя проблем. Според мен съм за гарнитура на главата, но първо ще сменя термостата и ще промия водния радиатор да не е запушен нещо. След великденсите почивни дни ще ви пиша какво е положението. И все пак ако някой иска да напише нещо за моя проблем да заповяда. Благодаря Ви!!!
Публикувано на: 24 Апр 2011 14:43
от Bass_Man
slaviiko написа:Здравейте колеги, искам да ви благодаря за това че се включихте в моя проблем. Според мен съм за гарнитура на главата, но първо ще сменя термостата и ще промия водния радиатор да не е запушен нещо. След великденсите почивни дни ще ви пиша какво е положението. И все пак ако някой иска да напише нещо за моя проблем да заповяда. Благодаря Ви!!!
Пич написъл съм доволно много прочети го внимателно ! Ако колата ти загрява и извърля водата рязко , след форсиране и натоварване и преди да я изхърли ти изчезва парното не се занимавай с безмислени смени и прочистванки !!!!!!!! Ако прегрява плавно тогава се занимавай с някакви допълнителни манипулации .
Публикувано на: 24 Апр 2011 18:11
от Vokil
Мисля че си струва да се провери и водната помпа дали работи, може да има превъртяла или поизронена турбинка
