Страница 1 от 7
[Corolla E12]Performance спирачни дискове
Публикувано на: 14 Апр 2011 16:33
от Akima
Наближава първа смяна на предни дискове и се спрях на
Black Diamond -
http://www.blackdiamondperformance.com/discs.htm.
Въпросът ми е някой има ли мнение за тази марка и дали въобще имат вносител в БГ?
Не ми е проблем да ги поръчам от Англия -
предните Combi дискове - Drilled and Grooved - излизат
~ 300-350 лв. с доставка до БГ според
http://www.motorsportworld.co.uk/
Чакам Мечо да се обади знам,че той е с National:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... c4ef2aedbf
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 66c252f25c
Още нещо -
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=54138 - в този How to за смяна на дискове има мазане с медна грес - въпроса ми е защо маже и накладките от външната страна на колелото - даже накрая греста се вижда през процепа и лятата джанта?
Смятам вместо грес да сложа
Ceratec:
Старите ми дискове изглеждат така -
~ 97 000 км смесено каране:

Публикувано на: 14 Апр 2011 17:18
от mitoko
Според мен тези нарязани и дупчени няма смисъл... виж брембо, EBC ... а накладки какви ще слагаш?
Публикувано на: 14 Апр 2011 17:38
от xtreme
Маже с медна грес, за да не залепват. Понеже на повечето накладки задната част е просто боядисана , и като мине известно време(вода) и залепва за буталото и,или за пластинките. Също така някои накладки шават доста в леглата, понеже пластинките са доста толерантни, и от лекото преместване на накладката в/у буталото при спиране се чува един доста неприятен звук

който изчезва, когато има грес.
Публикувано на: 14 Апр 2011 18:51
от zi_zi_top
Мненията, които съм чувал за подобни "пърформанс" дискове не са много добри. Доста се кривели и се износват неравномерно. Естествено от дискове до дискове има разлика, зависи от качеството и производителя.
Струва ми се, че спортни дискове на тези цени не може да се купят.
На твое място бих си сложил нормални качествени дискове. Королите все пак не са типични спортни модели.

Публикувано на: 14 Апр 2011 20:22
от Me4oKyX
Митоко - Брембо и EBC са доста по-скъпи, да не говорим, че ниската серия на Брембо е доста некачествена....
Греста помага наистина да няма досадни паразитни шумове, но и кератека трябва да свърши същата работа успешно...
ZZ - за КОИ марки си чувал лоши мнения ?!?? Защото EBC, NATIONAL и още една-две марки правят ВСИЧКИТЕ ти стандартни "оригинални" дискове. .... А цена за това нещо няма точна - има начална и крайната е към 4-5 короли за предни апарати само.... ТАка че по цена не може да гарантираш нищо. А и тук не говорим да се купят от БГ, а извън, където продавача си държи на името

А да не говорим нормалните колко се кривят....
Акима - не съм тествал точно тези, не съм и виждал из БГ слагани такива, но по английския форум много ги тачат. Разликата от тези, до мойте National и само в това, че са черни, а това оскъпява доста .... Те са еднакви за повечето Е12 дизели, така че не виждам особен смисъл да даваш над 300лв, при положение, че могат да се вземат National на 250... Освен ако не държиш на цвета де, който си е як честно казано

Публикувано на: 14 Апр 2011 21:09
от cokata
http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=54138 - тоа чивяк скоро си е резал ноктите laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 14 Апр 2011 23:01
от max-2
Тези черните дискове на човека с ноктите са керамични май? Ако е така, мислех, че са доста по-скъпи.
А да знаете с какво се маже под маншончетата на водачите, след като се почистят?
Публикувано на: 14 Апр 2011 23:37
от Akima
mitoko написа:Според мен тези нарязани и дупчени няма смисъл... виж брембо, EBC ... а накладки какви ще слагаш?
Накладки ще слагам от
същата марка като дисковете - демек Predator-и или пък
National,в
краен случай EBC - при всички положения ще са нови.В последствия ще я кара друг колата и като свършат първите накладки каквото сложи й стига да спира.
Смисъл има - намален спирачен път.
xtreme написа:Маже с медна грес, за да не залепват.
И аз така знам,но тоя доста омаза и за това питах.
Аз за това мисля да мажа с
Ceratec.
zi_zi_top написа:Мненията, които съм чувал за подобни "пърформанс" дискове не са много добри. Доста се кривели и се износват неравномерно. Естествено от дискове до дискове има разлика, зависи от качеството и производителя.
Струва ми се, че спортни дискове на тези цени не може да се купят.
На твое място бих си сложил нормални качествени дискове. Королите все пак не са типични спортни модели.

Докторе,
тук не си наясно - кривят се всички дискове особено,ако ги загрееш и минеш през локва например.
Посочения от мен модел е вентилиран и с отвори и канали за по-бързо охлаждане - от там и е една идея по-издържлив.Относно цената - говорим за цена при покупка от Англия,а не от нашите кожодери.
Колата не е спортен модел,но се кара спортно и всеки метър при спиране е от значение за мен.Но както се казва от шофъор до шофъор има разлика и в стил и в динамика.
Black Diamond Combi Brake Discs Front
Black Diamond brake discs are supplied in 3 different styles depending on your driving style and use. The discs vary in appearance and price but all 3 will improve braking response and reduce brake fade. Combined with Black Diamond’s own predator fast road pads no other brand offers such big improvements in stopping power! All our project cars have been fitted with black diamond brake discs and predator pads. Together they offer awesome braking performance!!
In 10 years of dealing with Black Diamond we have never had a warranty claim. This fact alone speaks volumes about the brand and quality of materials used. You can’t go wrong if you buy Black Diamond.
Massive price reductions ensure superb value for money, you wont buy cheaper from anywhere else!
The combination discs are the most advanced brake disc that Black Diamond produce. The grooves increase friction between disc and pad resulting in a shorter stopping distance whilst the drilled holes improve cooling and reduce brake fade. These are the daddy of all discs and are ideal for powerful fast road cars and ideal for track days.
The combination brake discs are the most popular style of disc we sell in the Black Diamond range. The combination brake discs are the first choice for many of our customers and we fit them to every show car that we build! TRUE quality!
Me4oKyX написа:Акима - не съм тествал точно тези, не съм и виждал из БГ слагани такива, но по английския форум много ги тачат. Разликата от тези, до мойте National и само в това, че са черни, а това оскъпява доста .... Те са еднакви за повечето Е12 дизели, така че не виждам особен смисъл да даваш над 300лв, при положение, че могат да се вземат National на 250... Освен ако не държиш на цвета де, който си е як честно казано

Мечо,
май ще съм първи - мой приятел от UK ми ги препоръча горещо.И аз не съм впечатлен от евтините Brembo-та.
Дай линк към твоите дискове и моля прати ми ЛС с координатите на английския онлайн магазин,от който ги взе.
На цвета не държа - всичките ми приятели знаят,че колата я карам само със заводските железни джанти и само гуми висок клас - така че не се вижда нищо.Черни са заради материала,от който са изработени - не са боядисани доколкото разбирам.
max-2 написа:Тези черните дискове на човека с ноктите са керамични май? Ако е така, мислех, че са доста по-скъпи.
Линка съм го дал в първия пост и май пак не си чел - айде виж картинката тогава какво слага човека - приличат на спирачки втора ръка от совалка
:
Благодаря на всички отзовали се!/кой по темата,кой около нея/

biggrin.gif

Публикувано на: 15 Апр 2011 00:05
от max-2
Ами той е написал каква е цената:"pads and discs £220".
Иначе не знам за каква совалка говориш

Публикувано на: 15 Апр 2011 01:40
от Akima
Това са и съответните накладки -
Black Diamond Predator Brake Pads.
Мисля,че дори и с по-обикновени накладки - стандартни
EBC Ultimax - Semi-metallic например - колата ще спира по-добре.

Публикувано на: 15 Апр 2011 09:25
от max-2
Ако отзад си с дискове смени и тях, иначе ефекта ще е малък със силни предни и слаби задни спирачки. Повечето тойоти спират с по-силно натискане на педала на спирачката. А не да не можеш да си отпуснеш крака на спирачката. С тези красиви дискове може да се окаже, че предницата спира яко с минимален натиск, а отзад няма никой, което е гадно.
Публикувано на: 15 Апр 2011 10:45
от mitoko
само не рабрах защо си мислиш че като намаляваш повърхността на диска (дупките и чертите) и ще спира по -добре от същата марка и модел ама плътен... според простата физика повече площ - повече триене

Публикувано на: 15 Апр 2011 12:06
от Me4oKyX
mitoko - незнам що, ама явно физиката не е толко проста, щото мойта с дупчени и нарязани дискове, като тези, спира по-добре от на братчеда Королата, която си е с оригиналния и с много площ biggrin.gif И не е само до площ - тук имаш бързо извеждане на праха и газовете, които се отделят при спиране, бързо разпространение на топлината и още разни други такива, които спомагат. Да разликата е 3 до 6 метра, а братчеда е по-лек от мен, но в хубави ситуации дори 50см са важни, та дисковете си струват на 100% !!! Който е сложил такива, не се връща на други, стига да има възможност.
Акима - продавача в ибей нещо е спрял да продава Performance, а другия направо е спрял да продава .... Това заради скапания Paypal ....
http://www.national-auto.co.uk/ - това е сайта на фирмата, ти търсиш PBD -Performance Brake Discs серията и може да избираш колко летни да има, дали да са само дупчени, само рязани - с 4,6,8,10 разя..... цвета не е само черен. Кажи на човека ти от Англия да ги пита и вземе такива ако цената е хубава. А точно тази тема от ТОС форума съм гледал и тези имах предвид laugh.gif
Публикувано на: 15 Апр 2011 12:19
от jim_beam
за керамичните дискове(ако тези черните са такива) знам,че за нормално шофиране не са удачни.спирачния път е много по-голям,изключение прави при достигане на работната им температура.т.е. специално са направени за спорт.това съм го виждал при тестове на порше.
така че умната!
ps: за тия кинти надали са керамични де.
Публикувано на: 15 Апр 2011 12:22
от Me4oKyX
Ако бяха керамика, щяха да струват не 350, а 3500 паунда, без апаратите ... Иначе да, керамиката е крива работа за ежедневно, но за писта са бясни biggrin.gif