Въпрос за Тойота Корола 1.4 d4d
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 12 Апр 2011 09:17
Въпрос за Тойота Корола 1.4 d4d
Здравейте, от вчера съм собственик на Тойота Корола 1.4 d4d с автоматични скорости, произведена е 2006 година, 86 000 км (уж) и понеже това ми е първа среща с тази марка имам няколко въпроса.
1. Досега не съм карал автоматик - има ли нещо по-специфично при обслужване на скоростната кутия, защото чувам че трябвало да се сменя маслото на около 60к километра.
2. Наистина ли са с верига и през колко хиляди трябва да се провери за обтягане.
3. Да ми препоръчате някаква марка масло - аз досега съм карал винаги с кастрол магнатек и съм доволен.
4. Установих, че като се включат фаровете се променя шума на двигателя - това нормално ли е?
5. Може ли по някакъв начин да се промени осветеността на таблото (да се увеличи) при включени фарове.
Благодаря предварително за отговорите, както и за всяка друга полезна информация за този модел.
Поздрави !
1. Досега не съм карал автоматик - има ли нещо по-специфично при обслужване на скоростната кутия, защото чувам че трябвало да се сменя маслото на около 60к километра.
2. Наистина ли са с верига и през колко хиляди трябва да се провери за обтягане.
3. Да ми препоръчате някаква марка масло - аз досега съм карал винаги с кастрол магнатек и съм доволен.
4. Установих, че като се включат фаровете се променя шума на двигателя - това нормално ли е?
5. Може ли по някакъв начин да се промени осветеността на таблото (да се увеличи) при включени фарове.
Благодаря предварително за отговорите, както и за всяка друга полезна информация за този модел.
Поздрави !
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Една добра новина приятел - километрите са ти реални - 99% сигурно.
Една лоша новина - километрите СА реални - защото Королата е ММТ скоростна кутия и на всеки 20-40 000км влиза за ремонт, като през тези километри, трябва поне веднъж да влезе в Тойота сервиз да дорегулират софтеурно.......
Сега по точките ти:
1. Всички кутий, се сменят маслата на 60 до 90 000км, зависи от маслото, но дори Кастрол препоръчват 60 000км.
2. Верига ти е колата на 100%, имам същата на 138 000км реални, нова съм я взимал и още няма нужда от претягане, защото грам не потропва.
3. Кастрол Магнатек 5в40 си е добро масло, НО да е ИСТИНСКО, не от МЕТРО или такива вериги НАгъзини...... Кастрол имат САМО 5л туби - тук във форума има едно момче Влади, от него го взимам и е 100% оригинал маслото на супер цена идва.
4. Нормално е при всяка кола, просто при тази се забелязва, защото ДВГ е много тих и се чуват и най-малките промени при работата biggrin.gif
5. Пускаш габаритите, натискаш TRIP копчето, докато се покажат едни водоравни линийки - задържаш TRIP-a и ще почнат да намалят линийките, като в един момент ще станат на МАХ, което е като при изключени фарове. Пускаш го като решиш как ти харесва най-много с пуснати фарове и си готов.
Сега един съвет - намирай си една РЪЧНА скоростна кутия, взимай я, сменяй и "автоматичната" я мятай на БУКЛУКА с 300 км/ч !! Това абсолютно сериозно - затова колата е на реални километри, затова си я взел и на по-ниска от цената на ръчна кутия - защото се троши и ремонта на всеки 20-40 000км е към 3000лв .... А оправия като хората няма..... Втора ръка кутия ръчна почва към 500лв, дори до 800 скочиха, като разбраха джамбазите, че автомата е кенеф и веднага ги купуват ръчните кутий..... Дори при такава цена, по-добрия ти вариант е да не се мъчиш с този "автомат" - не само се троши, ами разхода по-висок и вървенето много куцо.....
Ако имаш други въпроси питай - на изуст е знам тая Королка. А като смениш кутията, може да ти е направим бясно бърза и ще си гори все еднакво
Една лоша новина - километрите СА реални - защото Королата е ММТ скоростна кутия и на всеки 20-40 000км влиза за ремонт, като през тези километри, трябва поне веднъж да влезе в Тойота сервиз да дорегулират софтеурно.......
Сега по точките ти:
1. Всички кутий, се сменят маслата на 60 до 90 000км, зависи от маслото, но дори Кастрол препоръчват 60 000км.
2. Верига ти е колата на 100%, имам същата на 138 000км реални, нова съм я взимал и още няма нужда от претягане, защото грам не потропва.
3. Кастрол Магнатек 5в40 си е добро масло, НО да е ИСТИНСКО, не от МЕТРО или такива вериги НАгъзини...... Кастрол имат САМО 5л туби - тук във форума има едно момче Влади, от него го взимам и е 100% оригинал маслото на супер цена идва.
4. Нормално е при всяка кола, просто при тази се забелязва, защото ДВГ е много тих и се чуват и най-малките промени при работата biggrin.gif
5. Пускаш габаритите, натискаш TRIP копчето, докато се покажат едни водоравни линийки - задържаш TRIP-a и ще почнат да намалят линийките, като в един момент ще станат на МАХ, което е като при изключени фарове. Пускаш го като решиш как ти харесва най-много с пуснати фарове и си готов.
Сега един съвет - намирай си една РЪЧНА скоростна кутия, взимай я, сменяй и "автоматичната" я мятай на БУКЛУКА с 300 км/ч !! Това абсолютно сериозно - затова колата е на реални километри, затова си я взел и на по-ниска от цената на ръчна кутия - защото се троши и ремонта на всеки 20-40 000км е към 3000лв .... А оправия като хората няма..... Втора ръка кутия ръчна почва към 500лв, дори до 800 скочиха, като разбраха джамбазите, че автомата е кенеф и веднага ги купуват ръчните кутий..... Дори при такава цена, по-добрия ти вариант е да не се мъчиш с този "автомат" - не само се троши, ами разхода по-висок и вървенето много куцо.....
Ако имаш други въпроси питай - на изуст е знам тая Королка. А като смениш кутията, може да ти е направим бясно бърза и ще си гори все еднакво

-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 12 Апр 2011 09:17
Толкова ли е сериозен проблема с тези автоматици ?Me4oKyX написа: Сега един съвет - намирай си една РЪЧНА скоростна кутия, взимай я, сменяй и "автоматичната" я мятай на БУКЛУКА с 300 км/ч !!
Не че съм се рзбързал да я сменям, но колко излиза цялата трансплантация и до колко е успешна ?
пп
Благодаря за изчерпателния отговор.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Ами скоростна кутия,конзола с педали,скоростен лост с кори,барчета итн,жила за скоростите,помпа на съединителя,работен цилиндър ,тръбопроводи,вероятно ел инсталация и компютър,не съм сигурен но трябва да се има предвид.Сигурно пропускам нещо затова ако искаш не хвърляй кутията на боклука или поне не с 300.
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
има само един пластамасов капак за смяна, другото - може би, ама не точно толко сложно е, колкото звучи от думите ти.... и 1000, дори 1500лв да излезе смяната, тоя автомат частите за редовен ремонт са му 2 пъти по-скъпи.... Ама иначе не.... не е много сериозен, но на втория ремонт, може да се замислиш реално laugh.gif
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 12 Апр 2011 09:17
Me4oKyX написа: 5. Пускаш габаритите, натискаш TRIP копчето, докато се покажат едни водоравни линийки - задържаш TRIP-a и ще почнат да намалят линийките, като в един момент ще станат на МАХ, което е като при изключени фарове. Пускаш го като решиш как ти харесва най-много с пуснати фарове и си готов.

1.4 D-4D много добър мотор !
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 12 Апр 2011 09:17
Прегледай руските форуми за Корола с ММТ.berberov_sm написа:Колата е от стария модел, хечбек с кутия ММТ. Всички тези коментари за ММТ-то почват да ме навеждат на мисълта, че леко съм се прецакал, но ще поживеем и ще видим.
Там твърдят че са решили проблема
Например тук:
http://www.autocommunity.ru/forum/toyot ... ntry637263
или тук:
http://forums.drom.ru/gsearch.php?cx=00 ... x=0&sa.y=0
Пък и в крайна сметка щом не ти прави проблем, може и да я е хванала някоя сервизна програма и да е оправена, не се коси излишно карай и си радвай на машината.
И аз съм го забелязал, но не мисля че случая е такъв biggrin.gifЛошото е , че хората ползват форумите повече за да се похвалят и по-малко да се посъветват .
Тая кутия е толкова неизвестна че явно търговците с чиста съвест я пробутват за автоматична, като се знае славата на здравите японски автоматици. Нормално е колегата да има притеснения
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.
Rav 4 I 2.0 1998 г.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: 12 Апр 2011 09:17
Здравейте,
Някой знае ли колко излиза цялата процедура по смяната на маслото на скростната кутия - ММТ, колко и какво трябва да е маслото ?
Трябва ли да го сменям при условие, че за сега няма проблем и възможно ли е ако отида до някой сервиз на тойота, да проверят там какво е състоянието и количеството му и да видя те какво ще ми препоръчат.
Става въпрос за втора ръка кола и нямам информация кога и дали изобщо е сменяно това масло. Всички други консумативи ги сменихме и за сега да чукам на дърво колата си е пушка.
ПП: Кората под задния десен калник е малко раздърпана(явно от някоя по-мощна водоструйка) - та някой знае ли каква е цената на нова такава ?
Някой знае ли колко излиза цялата процедура по смяната на маслото на скростната кутия - ММТ, колко и какво трябва да е маслото ?
Трябва ли да го сменям при условие, че за сега няма проблем и възможно ли е ако отида до някой сервиз на тойота, да проверят там какво е състоянието и количеството му и да видя те какво ще ми препоръчат.
Става въпрос за втора ръка кола и нямам информация кога и дали изобщо е сменяно това масло. Всички други консумативи ги сменихме и за сега да чукам на дърво колата си е пушка.
ПП: Кората под задния десен калник е малко раздърпана(явно от някоя по-мощна водоструйка) - та някой знае ли каква е цената на нова такава ?
- Yuli
- Мнения: 193
- Регистриран на: 08 Яну 2009 10:51
- Местоположение: Sofia
- Получена благодарност: 2 пъти
Маслото се проверява и/или сменя на 60 000 км. както при ММТ, така и при М/Т трансмисията и го дават в зависимост от условията на използване - нормални или тежки. Щом нямаш никакъв проблем си късметлия с това ММТ, и ако се появи някакъв, то той най-малко ще да е от маслото...berberov_sm написа:Здравейте,
Някой знае ли колко излиза цялата процедура по смяната на маслото на скростната кутия - ММТ, колко и какво трябва да е маслото ?
Трябва ли да го сменям при условие, че за сега няма проблем и възможно ли е ако отида до някой сервиз на тойота, да проверят там какво е състоянието и количеството му и да видя те какво ще ми препоръчат.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
В твоя случай смяната на маслото е АБСОЛЮТНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНА, без да си задаваш въпроса за реалността на километрите и сервизната история.
Колкото до истерията за ММТ кутията - не мисля, че си се прецакал чак толкова много. Отиди в оторизиран сервиз за смяната на маслото и поискай да проведат процедурите по сервизната кампания за този модел и... ENJOY.
Ако все пак те тормози нещо, не съсипвай колата, а я продай и си купи друга. Това е по-лесната операция от смяната на кутията.
Колкото до истерията за ММТ кутията - не мисля, че си се прецакал чак толкова много. Отиди в оторизиран сервиз за смяната на маслото и поискай да проведат процедурите по сервизната кампания за този модел и... ENJOY.

Ако все пак те тормози нещо, не съсипвай колата, а я продай и си купи друга. Това е по-лесната операция от смяната на кутията.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Предложенито на Зизи за сервизнта кампания не е лошо. Но като алтернатива, бих предложил сайта http://www.toyota-tech.eu. Регистрацията е безплатна и нужна, за да провериш през какви кампании е минала колата. Иначе след регистрация иди на Owner -> Campaign Information -> Safety Recalls и натискаш червения бутон. След това си вкарваш VIN-а и воала. Това бих го дал като препоръка на всеки с автомобил на старо. Иначе, би трябвало, ако отидеш в някой от оторизираните сервизи, да ти дадат същата информация.
Отностно маслата виж тази тема: http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14931. Като си избереш колата, сваляш си файлчето и си пише всички интервали, видове масла, проверки и т.н.. За съжаление не пише количество. Това трябва да го пише в книжката. Ако нямаш, провери в темата с упътванията. http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185. Аз там бях слагал сервизно за Королоа/Аурис, ама е за следващата модификация май (15-та страница). Успех и Честито
.
Отностно маслата виж тази тема: http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14931. Като си избереш колата, сваляш си файлчето и си пише всички интервали, видове масла, проверки и т.н.. За съжаление не пише количество. Това трябва да го пише в книжката. Ако нямаш, провери в темата с упътванията. http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185. Аз там бях слагал сервизно за Королоа/Аурис, ама е за следващата модификация май (15-та страница). Успех и Честито

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 5 госта