Среден разход на Avensis 2.0 D4D
Среден разход на Avensis 2.0 D4D
Здравейте колеги,
Отскоро карам Авенсис 2.0 D4D и ми прави впечатление,че има доста голяма разлика от показанията на бордкомпютъра и реалния среден разход.Вече трето засичане ми показва 8.2/100км, а реално за 250км съм долял в резервоара(пълня до капачката всеки път) 18,95л>реален разход от 7.58/100км.Също така след 250 изминати км според компа остават още 625?!?При 875км с 60л би трябвало да има разход от 6.9л/100,което ми се струва доста нереално за яко градско в центъра на София...Може ли да се разчита на показанията или просто са за парлама?
Отскоро карам Авенсис 2.0 D4D и ми прави впечатление,че има доста голяма разлика от показанията на бордкомпютъра и реалния среден разход.Вече трето засичане ми показва 8.2/100км, а реално за 250км съм долял в резервоара(пълня до капачката всеки път) 18,95л>реален разход от 7.58/100км.Също така след 250 изминати км според компа остават още 625?!?При 875км с 60л би трябвало да има разход от 6.9л/100,което ми се струва доста нереално за яко градско в центъра на София...Може ли да се разчита на показанията или просто са за парлама?
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
А моят е сравнително верен...дава разлика до 0.2 0.3, но като се има предвид, че последно време зареждам от една и съща бензиностанция и от една и съща колонка
Колкото до Range има доста странен начин на смятане...някой път като напълня до горе ми дава над 999км. друг път ми е давал 820 последния бяха 600 минах към 250 км, но извън града и сега са на 620км... ама винаги като наближи към 0км и си е доста вярно biggrin.gif

- IvoDobrev
- Мнения: 136
- Регистриран на: 30 Яну 2010 08:11
- Местоположение: Костинброд
- Благодарил/а: 1 път
Според показанията на компютъра за 250км си изгорил 8,2х2,5=20,5л. Според засеченото от теб си изгорил 7,58х2,5=18.95л. Тоест имаш разлика от 1.55л при отчитанията. Разликата от "до горе" до "до горе" при резервоара е повече сиреч не вярвам да са го пълнили с точност до 1л двата пъти, отделно каква е точността на колонката е 3-ти променлив параметър в уравнението ;-). Компютъра ти според мен си отчита в рамките на приемливото. Относно Range твърде ориентировъчно е особено при градско каране, но колегата е прав - каже ли 0 значи ти е късно ;-)
Моя борд компютър 90% от показанията са били +/-0,1 л на 100км. Демек - много точен! Аз съм на бензин, не знам за дизелите дали няма разлика в пресмятането и оттам грешката да е по-голяма. Друг въпрос е, дали начина ти на засичане е добър. Аз карам от пълно до празно - (700-800км) и после наливам докато пистолета каже "цък". Няма как разликата между различните зареждания да е повече от 300-400 грама бензин на 50-55 литра, което е нищо. Та тея замервания ги правя последните 30,000 км без пропуск, така че наблюденията ми не са от 1-2 резервоара назад 

Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
важна бензиностанцията и не са винаги само 300 400 грама
Пример: резервоара празен(с остатък около2 литра) побира 62л макс до преди да прелее. На един Лукойл(за съжаление беше магистрален) имах останали към 6-7 литра побра 64 и няколко грама
за да е вярна сметката както е казал колегата Пълно-празно-пълно на една и съща колонка
п.с. А на Екото нафтата мога да я похваля бая отдавна не бях чувал турбината фиуу
laugh.gif 



п.с. А на Екото нафтата мога да я похваля бая отдавна не бях чувал турбината фиуу


- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
да бе и аз почти само на една и съща колонка съм зареждал,обаче в началото разликата беше 0,8л и постепенно се увеличи до към 1-2л.винаги показанието е по-малко от реалния разход.особено на аутобан става страшно.но тук идва и грешката от показанието на колонките и т.н. верно.тия негодници в сърбия ме разбиха,и в бг няма такива измамници.показа ми 13,5л/100 разход.явно работят хората с показанието на колонката,ама не съм очаквал в такива размери.10-ина л разход мога да докарам ама 13,5.
за остатъчните км се знае,че показанието е програмирано без да взима предвид резервата.това е направено заради тъпите американци,да не би някоя жертва на макдоналдс да ги осъди,че е увисналa на пътя,а показанието още не е на 0km.така,че имайте 1 на ум.
за остатъчните км се знае,че показанието е програмирано без да взима предвид резервата.това е направено заради тъпите американци,да не би някоя жертва на макдоналдс да ги осъди,че е увисналa на пътя,а показанието още не е на 0km.така,че имайте 1 на ум.

- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
BTW такава разлика може да означава , че имате и позапушен инжектор/и . Или някакви разлики в налягането на рейката . Принципно ЕКУ-то не може да греши много с количеството нафта защото то си я изчислява по инжекторното време . Иначе казано вътре си е заложено на толкова мили секудни на такова налягане минава толкова нафта през инжектора . И това трябва да е много точно защото нафтата се дозира изключително прецизно . Ако започне да има такива разлики това може да значи , че за времето през , което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води
.
Надявам се да греша но логиката на там води

Точно този проблем ме притеснява,защото разликата не е 1,55л(пренебрежителна),а 8%,което вече не е толкова малко.Зареждам от 3г само на една и съща колонка на ЕКО,точно защото не лъжат в количеството.Направил съм доста засичания с 10 служебни коли,а техният комп беше доста по-умен и никога разликата не е надхвърляла +/- 0,1-0,2 л на 65л(за разлика от ОМВ 3-5л на резервоар!!!).И за да съм сигурен и да игнорирам резервата сипах до капачката(да вижиждам горивото) и двата пъти.Миналата седмица изчистиха ЕГР-а и разхода падна с около 10%,явно е бил позапушен доста.Ще пробвам и с Бардал 6 в 1 за почистване на дюзите и тогава вече ще разбера къде е проблема.Все пак колата е на 50хиляди,не е на 200...Bass_Man написа:BTW такава разлика може да означава , че имате и позапушен инжектор/и . Или някакви разлики в налягането на рейката . Принципно ЕКУ-то не може да греши много с количеството нафта защото то си я изчислява по инжекторното време . Иначе казано вътре си е заложено на толкова мили секудни на такова налягане минава толкова нафта през инжектора . И това трябва да е много точно защото нафтата се дозира изключително прецизно . Ако започне да има такива разлики това може да значи , че за времето през , което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води.
Стига си плашил хората БАС.Bass_Man написа:BTW такава разлика може да означава , че имате и позапушен инжектор/и . Или някакви разлики в налягането на рейката . Принципно ЕКУ-то не може да греши много с количеството нафта защото то си я изчислява по инжекторното време . Иначе казано вътре си е заложено на толкова мили секудни на такова налягане минава толкова нафта през инжектора . И това трябва да е много точно защото нафтата се дозира изключително прецизно . Ако започне да има такива разлики това може да значи , че за времето през , което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води.
Където ,които пише за ДИЗЕЛ и се явява БАС и почва да запушва дюзи,тръбички, и други.
Боркомпа , не е съвършен - това е ясно.
Показанията му могат да се изменят в рамките на един пробег , зависи къде карате - докъто излизите от града и после по магистралата. Пробваите да карате градско 20 км и веднага писнете още 20 по магистралата веднага ще ви се промени разхода по бордкомп, до следващото палене на двигателя.
Много важно - къде е карана колата преди . При какви условия.
Въобще преди да стигнем до запушвания трябва да се имат предвид много други фактори за разхода.
И при мен при температури до +5 градуса даваше по голям разход сега разхода падна .
И аз имах показания по компа 8,9 градско но за 10 минути и изминати 6 до 8 км. при -3 градуса.
Сега всичко се нормализира - 6-6,5 градско.
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Я пак с логиката? Щото логиката казва, че ако минава по-малко нафта ще падне разхода, т.е. БК ще показва повече отколкото е в действителност.Bass_Man написа:... което е отворен инжектора преминава по-малко нафта от предполагаемото . Което може да значи запушване/намаляване диметъра на отвора и/или по-ниско налягане .
Надявам се да греша но логиката на там води.

Аз винаги зареждам на една и съща колонка и ми дава точно. Вервайте ми! Не ви лъжа!
Ако не са направили някоя далавера с колонката, всеки пък напускам безниостанцията с едно и също количество гориво в резервоара. Само че не пълня гърловината до преливане, а докато пистолета каже "цък".

Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта