Как се диагностицират криви спорачни дискове?

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Как се диагностицират криви спорачни дискове?

Мнение от Vesko » 08 Апр 2011 18:47

Може и да си внушавам, но като натискам спирачката усещам леко вибриране на волана. Има ли начин да си проверя дисковете дали са криви?

ПП: Преди го усещах и като подавам газ, но след баланс на гумите изчезна тази му част smile.gif

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 08 Апр 2011 18:54

Ела при мен и ще ти ги проверя.

Аватар
tarikat89
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2008 19:41
Местоположение: Пловдив

Мнение от tarikat89 » 08 Апр 2011 19:00

кривия диск се усеща в педала на спирачката..ако е крив диска ще ти вибрира и подскача педала.. отиди някъде където има наклон и пусни колата по инерция и задръж леко спирачката хем да върви колата хем да си натиснал спирачката и ако ти се повдига педала заедно с крака значи има крив диск..

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 08 Апр 2011 19:16

Кривият диск се усеща и на волана. Поне с Авенсис1 имам богат опит с криви дискове. Сменяха ми ги на около 8к км biggrin.gif


ПП: Всъщност нямам спомен да съм усещал през спирачката. Но там поради наличието на усилвате дори и да го има трябва да е силно затихнало.

Аватар
tarikat89
Мнения: 91
Регистриран на: 09 Май 2008 19:41
Местоположение: Пловдив

Мнение от tarikat89 » 08 Апр 2011 19:23

то е ясно че се усеща на волано,но на волана се усещат и гуми..
на Карина-та имаше криви дискове и като натисна спирачката и волана хем че играеше като луд и спирачката подскачаше зверски..

много жега им даваш на дисковете за да ги кривиш на 8к км :D

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 08 Апр 2011 19:31

Най-лесно е да идеш в сервиз където имат приспособление и ги пристъргват на място без до го свалят от колата(демонтира се само гумата).Ако няма биене не сваля материал от спирачния диск(само ще го приглади.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 08 Апр 2011 19:41

Vesko написа:Кривият диск се усеща и на волана. Поне с Авенсис1 имам богат опит с криви дискове. Сменяха ми ги на около 8к км biggrin.gif


.
Да, но на волана се усещат вибрации и при прави дискове, но разбито окачване .. biggrin.gif
Ако нямаш ритане в педала, може и да не е от дискове ..
Най правилно се мери с индикаторен часовник .. :thumbsup:
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 08 Апр 2011 19:50

martod написа:
Vesko написа:Кривият диск се усеща и на волана. Поне с Авенсис1 имам богат опит с криви дискове. Сменяха ми ги на около 8к км biggrin.gif


.
Да, но на волана се усещат вибрации и при прави дискове, но разбито окачване .. biggrin.gif
Ако нямаш ритане в педала, може и да не е от дискове ..
Най правилно се мери с индикаторен часовник .. :thumbsup:
Точно за това зададох въпроса :thumbsup:

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 08 Апр 2011 22:30

да ама колко са допустимите отклонения за да се бракува диска... меренето е лесно

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 08 Апр 2011 22:41

Прав си при познат които има индикатор най-безболезнено и после повод да се полее :))) Доста специфично рита при крив диск по инерция и решиш да намалиш 30-40 км/час но трябва да си на свободна. Извинявам се но просто не допускам майстор който е инвестирал в такова приспособление да не примери с индикатора(елемент от приспособлението е) дали кривината ще излезе и дали няма да падне под допустимия размер дебелината на диска ако вземе да го стругова,камо ли пък дали лагерния възел не е в ред. Та за това дадох тая идея съвместяват се проверка и ремонт.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Апр 2011 23:55

martod написа:..............
Най правилно се мери с индикаторен часовник .. :thumbsup:
+1 :thumbsup: ! Така се мери и лагер на главина и гума и още куп дуги неща tongue.gif .

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 09 Апр 2011 01:38

Не вярвам лексъс да иам проблем окачването на 27к км. На предният малко след като излезеот гаранция на 3г му смениха лагерчетата на амортесьорите само smile.gif

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 09 Апр 2011 07:26

Може да не е от дисковете,а от цилиндърчетата на спирачните апарати,щом го усещаш на педала.

dobatadobrev
Мнения: 54
Регистриран на: 27 Авг 2010 09:45

Мнение от dobatadobrev » 11 Апр 2011 06:25

mitoko написа:да ама колко са допустимите отклонения за да се бракува диска... меренето е лесно
Има изискване за минимална дебелина на диска.Специфично е за всяка кола и модел,който се занимава с това знае колко е.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 11 Апр 2011 06:55

dobatadobrev написа:
mitoko написа:да ама колко са допустимите отклонения за да се бракува диска... меренето е лесно
Има изискване за минимална дебелина на диска.Специфично е за всяка кола и модел,който се занимава с това знае колко е.
:thumbsup: И да не знае може да прочете (поне за по-новите кооли) smile.gif

http://www.lexus-tech.eu/
http://www.toyota-tech.eu/

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта