Страница 1 от 1
Смяна на масло и накладки на Авенсис 1,6 VVT-I (Т25)
Публикувано на: 07 Апр 2011 23:00
от Nixter
Реших да се захвана самостоятелно за тая задача. Та да попитам, освен специалния изструмент за завиване на масления филтър (от този тип
http://cgi.ebay.co.uk/OIL-FILTER-CUP-WR ... 1c1aaa40f1 ) дали ми трябва някакъв друг "особен" инструмент? Пробката с нормален ключ ли се развива? Че гледах едни "страшни" обяснения, които май не се отнасяха за пробката на картера.
За накладките четох сервизния манюъл и ми направи впечатление, че някои от болтовете, които се развиват са за еднократна употреба (Non-reusable). Това така ли е? Трябва ли да заменя тези болтове с нови, след като ги махна?
Публикувано на: 07 Апр 2011 23:19
от mitoko
10 лева за смяната ли искаш да спестиш???
Публикувано на: 07 Апр 2011 23:42
от Nixter
Не! Искам да се науча да си обслужвам колата сам. Още повече не искам да я дам на някой, който не знае как да завие филтъра без да махне кората под картера.
Публикувано на: 08 Апр 2011 13:56
от Nixter
Все някой ще знае отговора на въпросите ми. Трябва да има все някой практик сред теоретиците. Нали все пак е "техничеки" раздел biggrin.gif Може би много хора пропускат темата, мислейки си, че в нея за пореден път ще се пита "какво маслко да сложа?"

Публикувано на: 08 Апр 2011 16:33
от xtreme
Колега,
само моля те не изсипвай отработеното масло някъде "в полето" . Пробката се развива с нормална вложка. След смяната е добре да смениш дифтунга на пробката, защото в близките 2-3 смени сигурно не е сменяван

Малко са монтьорите, които се придържат стриктно към задължителните смени на дифтунгите. Инструмента който си посочил ще ти трябва при развиването, евентуално. Но може и да тръгне на ръка филтъра. Ползвай вложка при развиването на пробката, по трудно ще прецакаш главата ако някой специалист я е пренатегнал. По принцип е добра идея да махнеш кората, защото като развиеш филтъра ще текне масло, даже и да си опразнил картера преди това.Полезно е да се махат корите от време на време понеже се държат на болтове 6-тички, които лесно се късат, ако не се развиват от време на време. Ако е по-нова колата може и на щипчици да е , което понякога е кофти щото се чупят. Ама лятото по-рядко
P.S. а и внимавай като затягаш пробата, да не тичаш за картер ;)
Публикувано на: 08 Апр 2011 16:55
от Nixter
Мерси за отговора, колега! Дифтунга съм поръчал, ще сложа. До сега колата е била сервизирана в сервиза на Тойота, така че всичко трябва да е било наред. На 3 години и половина е. Сигурно кората ми ще се маха по лошия начин с щипките, но това ще го видя като кача колата на канала. То, ако махна кората, няма да има нужда от този изстумент за развиване на филтъра. Само не знам дали ще мога да завия добре на ръка филтъра, ако е навътре. По книжка го дават, че се завива на ръка докато опре уплътнението и после 3/4 оборота с инструмента.
Публикувано на: 09 Апр 2011 09:28
от IvoDobrev
Не е нужно да се сваля кората - има капаче, което се отваря точно под масления филтър. Не е много широко, но за да оцапаш корите ще е нужен мерак и яко пръскане.
Публикувано на: 09 Апр 2011 10:15
от Nixter
Знам за капачето - има го на картинка в ръковоството. Дано са го измислили като хората. За накладките - някой знае ли дали е хубаво да сменя болтовете, които държат апаратите или да ги ползвам същите?
Публикувано на: 09 Апр 2011 12:55
от iovkito
Пиши на колегата Shapala , той има същият авенсис и скоро ми беше пратил снимки как се сменят накладките.