Здравейте колеги, стигнах до смяна на консумативи на моята Toyota (Rav4 2001, бензин). Имам 2 въпроса:
1. Има ли разлика дали позвам оригинални консумативи (маслен и въздушни филтри) или съвместими варианти? Има ли разлика в качеството?
2. В книжката пише да се ползва полусинтетично масло 10W30. Ако сложа напълно синтетично масло ще работи ли правилно? Може ли да го гори?
Овен това прочетох в някои спецификации, че маслото от тип 10W30 е правено да работи до 30 градуса външна температура. През лятото става и по-топло. Трябва ли да си купя друг тип масло?
Какви консумативи да избера за Rav4?
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
За масления филтър с две ръце гласувам за оригинален, и то "Дензо". Имаме си колега от форума, който ни снабдява с добри оригинални части:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597
Направих си труда да разрежа два филтъра, Мале-то беше с обикновена филтърна хартия като на въздушен филтър, а Дензо-то с дебело над половин сантиметър кече, нагънато и стегнато в цилиндричен кафез. Клапаните против оттичане са еднакви на вид, байпасния на Дензо-то изглежда по-добър и с по-голям отвор.Съжалявам, че преди да се наканя да ги снимам някой ги беше изхвърлил.
По принцип пускам маслото да изтича сутрин и след 3-4 часа вече всичко се е оттекло, даже съм отвивал маслен филтър без да текне масло от него. Последните три смени съм с оригинални филтри Дензо и никога не съм отвил филтър без да има масло в него и даже през пробката изтича малко. Предпочитам малко по-скъп филтър, отколкото да попадна на фалшив филтър със всичките лоши последствия от това.
Има и хубави неоригинални въздушни филтри, мисля, че "888"е марката, на външен вид е едно към едно с Дензо, но цената е наполовина.
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597
Направих си труда да разрежа два филтъра, Мале-то беше с обикновена филтърна хартия като на въздушен филтър, а Дензо-то с дебело над половин сантиметър кече, нагънато и стегнато в цилиндричен кафез. Клапаните против оттичане са еднакви на вид, байпасния на Дензо-то изглежда по-добър и с по-голям отвор.Съжалявам, че преди да се наканя да ги снимам някой ги беше изхвърлил.
По принцип пускам маслото да изтича сутрин и след 3-4 часа вече всичко се е оттекло, даже съм отвивал маслен филтър без да текне масло от него. Последните три смени съм с оригинални филтри Дензо и никога не съм отвил филтър без да има масло в него и даже през пробката изтича малко. Предпочитам малко по-скъп филтър, отколкото да попадна на фалшив филтър със всичките лоши последствия от това.
Има и хубави неоригинални въздушни филтри, мисля, че "888"е марката, на външен вид е едно към едно с Дензо, но цената е наполовина.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта