та за 30к нямаше изобщо такива сажди,като от снимките на FAQ-а.в самия вентил имаше тънък слой по стените,малко повече беше на изхода на колектора,откъдето влизат изгорелите газове.трябва да отбележим,че на 51к са ми сменили тоя вентил с видоизменен такъв,с цел по-трудното събиране на сажди вътре.освен това за тия 4 години излязоха поне 2 sw update,при които определено колата започна да върви по-слабо.последното беше преди месец.явно с впръскване на по-малко гориво (предполагам) се стремят към отделяне на по-малко сажди.
трябва също да кажа,че снимките от немския FAQ показват D-CAT варианта със 177к.с. вероятно с първоначалната версия на вентила.там явно се впръсква и повече гориво,може би затова се затлачва.
извода за мен е следния: при 136к.с. мотора с актуалните EGR и ECU-sw няма абсолютно никаква нужда от почистване.
PS: ако обаче колата се кара предимно градско и с по-калпав дизел може би нещата няма да изглеждат така.тъй че от друга страна тоя 1/2-1 час не е толкова фатална загуба на време.
